torsdag 30 november 2017

Advent? Är det möjligt...

 ... På riktigt? 


Här är verkligen en mild vinter...
...hittills i varje fall!
Kom 1 cm snö för några veckor se´n
som försvann inom ett dygn!

Så, Adventsstämning i trädgården? 

Nja... bättre har det varit! 

Men trots allt; 

Jag klagar inte! 
Jag gillar Skånska vintrar i Stockholm ;) 
Visst!
Det är mörkt, 
Det är murrigt... 
...men det finns ju el ;) 

I dag var jag ute och lekte en stund!
Längtade galet att leka med mitt bästa:
Sekatör :) 

Även fast jag gillar,
mycket växtlighet kvar under vintern 
Så var det lite av det "fallna" stökiga;
Som rök! 

Men,
nå´n Adventsstämning var det ju verkligen;
Inte! 
Snarare tvärtom!

Rosorna har fått massa nya knoppar,
några har slagit ut!
Min Flammentanz har gått in i "andra andningen,
Och;
en klematis kämpar på! 
En solhatt har slagit ut med en ny fräsch blomma mitt i det bruna! 
Så;
jag får hjälpa till att få lite 
stämning...

Lite äpplen...
...en Julgris :) 
Och adventskänslan är kirrad :D 


Kram och ha en skön första advent! 


//Veronica

17 kommentarer:

  1. Inget vinterlandskap här heller :(
    Men det är jag egentligen inte ett dugg ledsen över :)
    Kunde snön begränsas till trädgård och skidbackar skulle jag älska vintern men slask och halka på vägar och trottoarer kan jag vara utan.

    Mysig adventshelg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Håller med om att någon Julstämning är det inte ute.Inte Advent heller.Fast man får ju hänga upp lite stjärnor och ljusslingor så kanske den kommer.
    Trevlig Advent.

    SvaraRadera
  3. Så enkelt det är att fixa lite stämning :) Låter som jag haft mer vinter på västkusten än du haft i Stockholm. Snön kommer under natten och töar på da'n :) Jag fixar alltid stämningen med något julbroderi. Det är liksom garanterat att fungera.

    Ha en härlig första advent! Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Hei Veronica.
    Ikke noe vinterlandskap her heller. For meg kan snøen bare holde seg borte. Nå skal det pyntes både inne og ute. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  5. Hej Veronica!
    Ser ut ungefär som hos mig. Snön kom och försvann, lika fort. Vilken gullig julgris. Får skaffa lite pynt på marknaden i helgen.
    Ha en trevlig Advent.
    Marika

    SvaraRadera
  6. Säger som Carina, här har det nog varit mer vinter för det har slutat att slå ut mer blommor nu. Men visst är det underbart att komma ut i trädgården hur liten stund det än må vara och vad man än gör. Igår trotsade jag snöslask och mörker och step by step fick man gjort lite till.
    Trevlig advent
    Luna

    SvaraRadera
  7. Tycker du lyckts väldigt bra med stämningen i trädgården och särskilt gillar jag hjärtat på sniskan.
    Önskar fin advent
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Fast imorse vaknade jag till minusgrader och rosa skyar på himlen. Din Flammentanz har verkligen fått fnatt. Och en solhatt nu! Jag var tvungen att kolla in mina men dom är bara bruna och vissna, fast rätt söta ändå för idag hade dom pälsmössor av frost. Och jag har skrivit upp en kom-ihåg-lapp om fackelrankan :)

    Ha en härlig första adventhelg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  9. Julgrisen var verkligen pricken över i!
    Tackolov för skånska vintrar i Stockholm (fast utan blåsten, den slipper vi ju ;-)). Du ska se att vi får äta upp våra ord senare, när vintern slår till :-( (Håller tummarna för en mild och snöfattig vinter - förra årets var hemsk ...)
    Önskar dig en skön fortsättning på adventshelgen!

    SvaraRadera
  10. Fin julgris! Är det den du skall slakta till jul. Fina foton från er trädgård som vanligt.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar oxå skånska vintrar, fast jag håller till i Småland...

    Vad lustigt det ser ut med din blommande solhatt! Rosorna är ju alltid lika knäppa, de fattar ju inte sitt eget bästa men undrar vad solhatten tänkte...

    //TrädgårdsTankar

    SvaraRadera
  12. Nej, även om jag ÄLSKAR julen dså gillar jag inte vintern. Så det här med "skånska barmarksvintrar" är perfekt för mig.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  13. Det er jo vakkert i hagen din likevel uten snø. Søt liten julegris :)
    Ha en fin adventsøndag!

    SvaraRadera
  14. Oh vilken söt gris.Det är verkligen ett avlångt land vi bor i här ligger snön över alltihopa och hos dig finns det en del som vill blomma fortfarande men det är ju det som är tjusningen.Önskar dig en fin advent/Margareta

    SvaraRadera
  15. Otroligt att det blommar hos dig, vilken skillnad mot här. Mysigt pynt blev det.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hei!
    Jeg synes du har en vakker stemning i hagen din. Jeg er ikke så glad i snø og frost. Flott adventspynt.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  17. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    แคมฟรอก

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background