söndag 9 februari 2020

Sent, blev jag drabbad...

...men till slut kom den; 

Årets beställda Dahlior :) 
Dahliafrossan! 
Först sista året har jag fattat grejen! 
Mannen gjorde det långt innan mig,
Är proffs på dem!
Jag har lixom bara glidit på en räkmacka,

Haft mängder med Dahlior i trädgården! 
Men, 
det har inte varit min grej... 
...Vackra, Supersnygga, 
men,
de bara "var där"
Förra säsongen var första året som jag "hjälpte till" !?
Grävde ner, 
Grävde upp,
märkte med skyltar,
fotograferade,
fixade mapp i mobilen;

Bild, namn och höjd!
För mannens skull ;) 
För att hjälpa...

Men där och då hände nå´t! 
Alltså;
Guuuud! Vad snygga de är!

Så många olika, 
Så snygga,
Magiska!
Nu är jag hooked,

IN LOVE <3

Blev drabbad av bacillen jag med;

Dahliafrossan!
Så i år "hjälpte" jag till att beställa...
...såklart fler än om mannen beställt själv ;)

PS; Länkar till TrädgårdsFägring! DS.

//Veronica 

11 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Är inte ett dugg förvånad över, att du drabbats. Går och tittar i katalogen trots att jag inte behöver en enda till. Finns så många fina, för alla smaker.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han delade med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Bindande trollformler
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Hej fina ...
    Så då hände det till slut ... du blev drabbad du också :) Alltså, egentligen är det helt ofattbart att blommor kan se ut på det sättet. Maffiga är det första ordet jag tänker på. Vackra ... naturligtvis men det låter lite för simpelt. Tänker mig dahlior på ett speciellt sätt. Och när jag då ser 'Destiny's Teacher' tänker jag ... hm, är det en dahlia. Men det är kart att det är.

    Tack för denna fullkomliga färgchock som så väl behövdes denna grå morgon!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Det är inte så konstigt att bli drabbad av dessa skönheter som vågar ta plats.
    På Botaniska har de varje sommar en lång och bred dahliarabatt som beundras av 100 tusentals människor. När man ser den rabatten känns det "orättvist" att inte ha 500 kvm till tomt så att även jag skulle kunna anlägga sådan rabatt!Har sett en del trädgårdsfolk med stora altaner/trädäck där man odlar dessa i stora krukor. Väldigt fint!
    Läste i din blogg förra våren hur ni hade "hur-många-som-helst"! Måste se helt magiskt ut.
    Ha det gott !
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Det skjønner jeg godt. Dahlia er mirakler. Innmari mange fine du har.
    Jeg bestilte mange nå i helga. Gleder meg til å se dem i blomst-
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  5. Har under åren varit lite så där småförtjust i dahlior, så nån enstaka har jag haft varje år. Då har jag köpt färdiga plantor från min "hovleverantör", men i ett par år nu så har han inte haft några som jag gillat.....
    Därför bestämde jag mig för att beställa hem några rhizomer och plantera själv. Tänkte att jag kan ju börja med att ha dom i växthuset i krukor och sen plantera ut dom i pallkragarna.
    Först tänkte jag två, sen blev det fyra. Men det slutade med åtta stycken. Dom är ju så vansinnigt läckra...och så ville jag ha olika sorter, olika färger och olika höjder. Och plats det har jag ju! Så nu är man väl fast!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Hei Veronica.
    Dahlier er bare skjønne. Så mange flotte du viser bilder av her. Blir nok noen nye til her i år også.
    Skulle gjerne hatt mer plass.
    God kveld.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  7. Så kan det vara! :) Det finns ju så många snyggingar! Ser fram emot att se många många dahliabilder hos dig i sommar!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Jag återvaknade också sent och har skrivit om det men inte publicerat. Fast nu är det kanske knappt 10 år sedan och sorterna ganska många... 27 är beställda för avhämtning i mars. De är vackra i potatislandet och suveräna i buketter :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Ja det är lätt att drabbas av dahliafrossa! Känner igen det där! Men de är ju helt magiska...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Det är inte konstigt att du är drabbad av dessa så otroligt vackra skapelser de är verkligen så ljuvliga.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background