torsdag 18 september 2014

Sommarplågor på Blooming Friday!

Sommarplåga!

Härligt med fredag igen...
det behövs lite ledighet,
lite vila från jobbet på kontoret!
Hur bra kan man egentligen må av
att vara instängt på ett kontor 8 timmar varje vardag?

Tro sjutton,
man njuter när man är ledig och får vara ute...
Kanske det inte är en plåga!?
Men ändå ;) 

Annat var det i somras
under semestern
Underbart sommarväder!

Perfekt,
lagom till semestern...

Hur fel kan det bli? 
Näe,inte var det plågsamt i varje fall :)
Galen blomning hos rosorna redan tidigt i somras,
flertal nya rosor blommade...
...härligt,
bedårande vackra och:

Definitivt inte någon plåga...
...att dofta på ;)
Verkligen ingen Sommarplåga!

Denna sommar fullkomligt överfölls trädgården av
humlor och bin!
Och tvärtemot vad jag tyckte
när jag var yngre;
Var de definitivt INTE en sommarplåga!!

Snarare det motsatta!
Denna sommar har verkligen allt "rusat" iväg,
vet inte om det har med värmen eller åldern att göra ;)
Det skulle kanske vara det som är en plåga?

Att sommaren gick så fort?
Att nu,
titta på bilderna och inse,
att, jag knappt hann notera att de var där...
...innan det gick över!

Att inte ha fattat att
njuta i stunden,
se de vackra,
medans de blommade...

Innan de blommade över!?
Att nu i efterhand inse att man
borde ha "stannat stunden" och bara njutit!

Men hur sjutton skulle jag ha vetat att det skulle gå så snabbt?
Vem skulle kunna veta?

En sorg,
en "sommarplåga"!

Men en sak som definitivt inte är en sommarplåga, är:
Att göra höstarrangemang i krukorna!

Inse att sommaren är över,
glömma sommarplågorna...
Och Välkomna hösten!

Nu är det Blooming Friday hos Hélena 

Häng med vettja ;)

PS: Och om ni läst så här långt och brukar läsa mina inlägg så lägg er gärna som följare längst upp till höger ... DS

//Veronica





















44 kommentarer:

  1. Jag förstår att det måste vara en plåga att sitta instängd på ett kontor hela sommaren. Man borde kunna ansöka om VAT (vård av trädgård) under sommarhalvåret. Tänk vad harmoniska och fina alla svenskar skulle bli då:-)Dina bilder är ljuvliga/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Nä, det var inget större fel på den här sommaren! Ja, förutom att den gick alldeles för fort - och det var alldeles för torrt - och att rosorna visserligen blommade intensivt en kort period men att den var alldeles för kort. Fast nu är det sommar igen och NU blommar dom fint igen! Det blev alltså en HELT FANTASTISK sommar 2014!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Himmel så mycket vackra blommor och inte kan det vara en plåga :-) Kan tänka mig att det kan vara en plåga att gå till jobbet ibland (själv har jag ju förmånen att jobba hemma juni-okt) men det är nog en större plåga att inte ha ett jobb att gå till.
    Ha en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. ....och inte var det plågsamt att kolla på alla fina bilder heller! Själv jobbar jag numera bara varannan helg och det är minsann inte dumt :) Ha en fin helg!/Anette

    SvaraRadera
  5. VAT borde vara en självklarhet i dagens samhälle. Vi kanske skulle starta ett parti och införa VAT som huvudfråga :-) Så vackert ni har det Veronica! Jättefina bilder.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Visst är det en plåga när sommaren är över! Fast kanske får man mer tid att ladda upp för en härlig och lååång höst:)
    Underbara bilder!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Fina fina foton, gillar verkligen den översta. Litet roligt att läsa om sommarplågor! Ha en riktigt fin helg! Kram Merja

    Ps. Längst upp till höger menar du!

    SvaraRadera
  8. Som vanligt så njuter jag av dina fyndiga och härliga inlägg! Ingen plåga att läsa dom inte ;) Jag brukar säga att det är tur att man fotograferar så man kan se hur det såg ut ... när man inte hann se det i den stunden det blommade. Fast jag har varit lite dålig med fotograferandet i år. Men det har sannerligen inte du varit. Härliga bilder. Planteringen i trälådan (har kanske innehållit vin?) på bilden längst ner är jätteläcker. Det är inte helt fel med höstplanteringar heller :)

    Ha en härlig helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  9. Sommaren bara försvann.Men man ska väl inte klaga det blev ju en härlig sommar vädermässigtSer på dina bilder och njuter .det är så vackert
    Ha en fin helg..

    SvaraRadera
  10. Det var en fin resumé av året sommar!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  11. Nej, jag kan inte heller komma på något plågsamt. Snarare trivsamt att ha så mycket fint att se på. Tack för fina bilder och njut av helgen!

    SvaraRadera
  12. Oh my goodness, you have quite a beautiful garden! Good job!

    SvaraRadera
  13. Underbar trädgård du har! Har tittat på bilderna flera gånger. Tänk om vi kunde få en lång och skön höst nu efter den ljuvliga sommaren.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Hej Veronica!
    Kanske brister man med närvaron i stunden men vi som håller på och fotar har ändå stor glädje av trädgården året om! Med dina fina bilder får du njuta av trädgården flera gånger om! /Kram! Anja

    SvaraRadera
  15. Complimenti per il tuo giardino e le tue piante bellissime, soprattutto le innumerevoli piante perenni! Sarà un piacere seguirti! :)

    SvaraRadera
  16. Haha, klart positivt inlägg i den allmänt 'gnälliga' debatten! ;) Ha en skön helg! :) Mia/som också älskar höstarrangemang! :)

    SvaraRadera
  17. Underbart fina blommor hos dig. Det är en plåga att sitta inomhus när man bara längtar ut. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  18. Underbart skrivet......underbara bilder.......sommaren går alltid så fort men denna har man verkligen hunnit njuta av och hösten bjuder också upp till dans....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  19. Så mange fine bilder du viser.

    SvaraRadera
  20. Lika härligt inlägg som vanligt.
    Ha en fin lördag
    kam Meta

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra bilder, ja visst går allt fort.
    Jag blir så förvånad när jag tittar på mina sommarbilder att de o de blommade. :)
    Tur man "dokumenterar" så här! ;)

    Trevlig helg! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  22. Håller med, det är verkligen plågsamt att jobba på kontor sommartid.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Jag åtar mig gärna att bli ordförande i VAT-partiet. Det är verkligen en riktig plåga att lämna trädgården på morgnarna. Har det regnat, får man göra sin snigelrunda, är det sol, måste man fånga morgonljuset med kameran. Tur att flex är uppfunnet. Jag håller med om att kontoret är värsta sommarplågan. Jag lindrar den med att titta på bilder i mobilen mellan två samtal. Jag brukar få balans i själen då.

    SvaraRadera
  24. Jag måste bara kommentera din fina klockranka, den är så tjusig. Jag lyckades också att driva upp två plantor i år. Det var en tacksam sommar att så klockrankna för första gången, jag fick blomma redan i början av augusti. Hoppas vi får många till, de ska tåla kyla bra.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  25. Att tiden går fort är verkligen en plåga. Men dina bilder var allt annat en plågsamma, tvärtom mycket njutbara.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  26. Men alla dina vackra bilder - de var då allt annat än en sommarplåga. Sååå fina.
    Ha det gott.
    Kram fr Törnrosa

    SvaraRadera
  27. Fina bilder och visst är det svårt att hitta sommarplågor efter den här fantastiska sommaren :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  28. Ett härligt inlägg med underbara bilder! Fastnade speciellt för den med allium framför alunrotens röda blad, så vackert ihop. Nu vet jag var jag ska gräva ner mina nyss fyndande lökar av just sådan allium. Tack för inspirationen!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background