tisdag 14 november 2017

En stulen stund...

...en frostig morgon! 


I morse
på väg till jobbet
var det;

Precis dax före gryning!
Frosten hade gjort sitt under natten... 
...mörkt,
 men jag såg hur det glittrade :) 

Startade bilen och tänkte att värmen
skulle få smälta lite is på vindrutan

Gick ett varv runt huset,
såg att solen började gå upp och...
...Näe;

Ville inte sätta mig i köerna på E4:an 
in mot Stockholm just då!

Stängde av bilen,
hämtade min kamera

och,

fotade det vackra glittret, 
som lagt sig över mina växter!

En liten stulen stund i trädgården...
...kostade mig över en timme på minusflexkontot!

Men det var värt det...
...mycket :D 

Godmorgon mina Dvärgkochin! 
De har fått en nytt trädgårdsrum
utanför buren!
Skiffer på marken och grind mot komposten!

Perfekt Hönstittarhäng :) 
Peter Pan med frostkanter och,
en glittrande isig Disco-kula!!

Fullt normalt att ha i trädgården :D
Hur snyggt kan det va??? 
Hängande taklöksplantering med iskristaller...
...och frostiga, rostiga Änglahuvuden!


 En vacker, vacker morgon...
...verkligen värd en minustimme!

//Veronica


PS. Jag väljer en Månadens Bild i detta inlägg: Det isiga lilla växthuset och kopplar inlägget till Blooming Friday alldeles för sent! 

Bara för jag vill :) 
DS.

4 kommentarer:

  1. Klokt av dig! En timme fullt av magi istället för att nosa avgaser på väg mot jobbet. Har man flex så ska man utnyttja det så som du gjorde.

    Du kloka "flicka""
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  2. Så vackert - och du gjorde helt rätt med att välja just den bilden till "Månadens Bild"!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Så rätt du gjorde att nyttja din flextid på detta sätt för det är ju så vackert när det ligger rimfrost i trädgården och då ska man stanna upp en stund och njuta av det vackra.Ha det bra Margareta

    SvaraRadera
  4. Det är PRECIS så man ska göra :) Varför sitta i en bilkö när man kan njuta av lite frostiga blommor...
    Härligt inlägg och vackra bilder!
    Önskar dig den bästa av torsdagar.
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background