torsdag 2 november 2017

Att minnas...

 Oxå var det fredag igen...



...det gör verkligen ingenting :)
Kanske denna är måndadens?...
Dagens ämne i Blooming Friday är:
Månadens Bild!

Hur enkelt är det? 

Mörkt när jag går,
mörkt när jag kommer hem :(

Men Okey!

Efter jobbet i dag gick jag ut...
...tände en massa oljeljus inför den vackraste helgen:

Alla Helgona! 

Denna helg där vi hedrar våra kära
som inte lever längre
Det börjar bli ett gäng där uppe nu! 

Såna som gått bort i "rätt" tid
men tyvärr även de som absolut inte borde vara där...

Senast för 14 dagar sedan lämnade en svåger runt 30!
Det är fasiken inte Okey :(

Jag struntar i pumpor,
Trick or Treat och annat trams...

...Näe, jag kommer att tända så många oljeljus jag bara kan
 i helgen,
 i min trädgård!
Minnas,
och kanske sörja...
...dricka lite vin i växthuset!

Glädjas åt minnen! 

Men framför allt,
vara på den bästa platsen på jorden,
så mycket jag kan,
i dagsljus :)
Ett 5-pack ICA-rosor blandade med trädgårdens sista...

Hur andra trädgårds-hängare tolkar Månadens bild?

Kolla här!

Trevlig Allahelgonahelg! 


//Veronica


14 kommentarer:

  1. Så stämningsfullt!
    Tror säkert flera av dina änglavänner komma hänga med dig och sippa vin i växthuset i helgen istället för att huttra ute på en kyrkogård, även om det också är väldigt stämningsfullt.

    Ha en fin helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Oljeljus måste jag kolla vad det är :) Och buketten tänk så fint ett litet inköp blandat med det som finns... Tycker din tanke om helgen att vara, sörja, minnas och glädjas i en härlig kombination låter både sund och helt rätt.

    Ha en fin allhelgonahelg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Ett stämningsfullt och vackert inlägg Veronica. Ja nu är det helgen vi minns våra kära. Med tända ljus både hemma och på kyrkogårdar och minneslundar. Det är just nu tidig morgon. Himlen är molnfri och ljuset flödar. Hoppas det blir en vacker helg och att du får njuta av ljuset på den bästa platsen, trädgården och ert mysiga växthus.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Låter som en fin idé att tända många ljus i trädgården. Själv har jag försett mig med allehanda ljus, från batteridrivna, el. olje och stearin.

    Ha det gott!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  5. Hei Veronica.
    Så stemningsfullt med masse lys i veksthuset. Et vakkert innlegg. Håper du får en fin helg, og kos deg der du trives best.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  6. Det är så vackert med alla ljus i trädgården, i synnerhet den här speciella helgen. Sina minnen har man ju med sig hela livet men det är ändå fint med en speciell helg för eftertanke. Ha en vacker helg. /Carita

    SvaraRadera
  7. Hoppas du hittar ro bland ljusen. Allt är verkligen inte okej i livet. Men man får hämta kraft där det finns. För många av oss som har trädgård, och växthus, är det ett bra sätt.
    //Helene

    SvaraRadera
  8. Ja det är surt när de unga ger sig av men som pappa sa det är nog så det ska va annars hade det blivit nåt som inte är bra..Förstod kanske inte riktigt vad han menade men jag känner åxå så nu som äldre.Vi kan inte styra våra liv i längd det är nog bra för vi kan inte förutse vad som skulle hända annars.Här tänder jag åxå många ljus både för ljusets skull och våra som har lämnat oss. Det känns bra att göra det hemma där vi kan se och tänka på dom.Det är fint med en ljusets högtid nu i mörkret.Pumpor och annat det har jag inte hunnit med på många år.
    Ha det gott och njut dagen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Hej Veronica!
    Hoppas du får en skön helg, med många ljus som värmer i höstmörkret.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  10. Det är rätt - man ska njuta av det som går att njuta av just nu.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  11. Ja, ljusen behövs på mer än ett sätt denna årets mörkaste månad. Det känns som att treva runt i en mörk säck innan det är dags för alla adventsljus.
    Jättefint och mysigt med alla ljus runt ert växthus.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Your blog is very nice,Thanks for sharing good blog.

    โคนัน

    SvaraRadera
  13. Nu blir det många ljus att tända på grund av den årstid vi befinner oss i men även tända ett ljus och tänka på dem som lämnat oss.Den första bilden tycker jag är så fin med lykta och blomma med vacker färg.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  14. Japp man ska njuta varje dag! Även i grådasket! Önskar dig den bästa av helger...
    Varm höstkram från Titti

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background