torsdag 16 november 2017

Vackert så...Vy eller inte: Blooming Friday!

Jahopp! 

Nu är det fredag igen och
Blooming Fridays mission,
är att hitta den; Vackraste vyn i trädgården!

Hade det varit vår så hade det varit:
...

Hade det varit sommar så hade det varit:
...

Hade det varit höst så hade det varit:
...

Men nu är det vinter? 
Frostkristaller på Bambu...
Eller är det?

Joo, det är det!
...och på ett Ormhasselblad!
Det där med vyer är lite svårare nu,
de korta stunder jag hinner se min trädgård,
fokar jag inte på vyer,
utan;
Nära, nära!

Det är nästan bara det min kameralins söker  :D

Men visst finns det fina vyer även nu!
Rönnsumak!
Jag gillar min trädgård lika mycket, nu,
som på sommaren,
våren och hösten!
Jätteverbena!
Men det är lite mer "avskalat"...
...lite mer försiktigt!

Till skillnad mot på sommaren då,
det bara vräker med färg och kontrast!
Magnus... 
 Så här års är det lugnt och skönt och,
det finns en tanke med det!

Eftersom jag själv blir "låg"...
...tycker det är jobbigt med med mörkret!
Vattentunnan :) 
Behöver jag lugn och ro...

Ro och harmoni!
Sakta...

Ser de små detaljerna!
Trappen!
Så,
blir oxå mina bilder!

Och till slut väljer jag ändå en vy :D

Den vyn jag väljer tog jag i morse med mobilen!

En vy, den enda vyn!

Men vad sjutton...
En, helt okey så´n :)
Och, äntligen en VY! 
Kolla in snygga vyer hos andra fredagsbloggare, HÄR


//Veronica

27 kommentarer:

  1. Att komma nära och hitta detaljer är ju häftigt.
    En första glimt av trappan och man ser en parad av tomtar och troll...
    Ja, lite fantasi hjälper ju förtås till :)

    Ha en fin fin helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Den nästsista bilden får mig att spinna av välbehag (jag är ju Maijas "mamma";-)!) Oerhört vackert!
    Ha en go' helg!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  3. Helt underbar by. Iskristaller storlek större fanns här nyligen. Borta innan jag hann fotografera dem.
    Hänger med i ditt resonemang. Efter idag är vi en dag närmare våren.
    Anette

    SvaraRadera
  4. Du tänker så klokt.Även jag tycker det är skönt nu när allt får vara som det är. Själv kan jag med gott samvete sitta inne och kura i min soffa.Idag känns det ganska bra för solen skiner så fint men då blåser det ju som attan .
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  5. Jag gillade bilden på ditt ormhasselblad, jättesnyggt. Du har rätt att det har blivit lugn och ro nu i trädgården, man behöver inte bry sig så mycket, bara låta det vara, till våren. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att din vy är helt underbar även som vintervy! Den är färgstark i det kalla vinterskimret och får mig att tänka på sagornas världar. Är det månne den lilla figuren där borta som får mina tankar att fara iväg ... ?
    Önskar dig en mysig helg, det ska ju i alla fall vara plusgrader idag och på lördag.

    SvaraRadera
  7. Jättevackra närvyer och den sista är ljuvlig :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Hei Veronica.
    Nydelige bilder med frost på. Det kan bli skikkelige fine motiver. Likte veldig godt bildet av hagegangen. Kun litt over en måned til sola snur, og vi går mot vår igjen. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  9. Viken härligt frostig gång. Visst blir man påverkad av mörkret.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Visst är vyn helt okej, vacker skulle jag säga. Det har varit generöst med frostiga mornar och det är så vackert med frost på växterna. Bilden på Magnus är en toppenbild!

    Hälsningar
    /Gunilla

    SvaraRadera
  11. Den vyn var faktiskt inte bara helt okey, den var jättefin! Så snyggt med frosten och de fallna löven. Och så visar den att det är vackert året om. Jag gillar också bilden på trappen. Jodå, det är dom små, små detaljerna som gör det.

    Ha en skön helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Vilka fina foton du bjuder på, förstår att du trivs i din trädgård alla årstider! Frost är så vackert, här har vi inte haft någon ännu, inte så jag hunnit fota i fall fall...;)
    Kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  13. Slett ikke så enkelt nå, nei.
    Men noen dager er helt magiske :)
    God helg!

    SvaraRadera
  14. Så vakre foto du har tatt! Høsten er en mørk og vanskelig tid, men de få dagene hvor hagen er dekket av rim er gull verdt :)

    SvaraRadera
  15. Åh, Veronica. Åh, åh, åh!
    Underbara foton!
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera
  16. Hej Veronica!
    Vackra frostiga bilder, får nog gå ut och jaga lite motiv. Dök ner i arkivet i stället.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  17. Fin tolkning och många vackra bilder. Tror man behöver lugnet och ett annat fokus för att sen till fullo suga i sig hela sommarens färgprakt. Kontraster är bra.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  18. Vackra bilder hos dig. Instämmer med att man behöver vila lite från det allra mest intensiva trädgårdsintrycken nu på vintern. Och favoritvyn varierar från dag till dag.
    //Helene

    SvaraRadera
  19. Dina vyer är vackra - och jag blir mycket imponerad av att du gillar din trädgård även den här årstiden! Jag tycker så illa om senhösten men framförallt om vintern att jag inte gillar den alls då. Jo, lite när jag fått upp utebelysningarna runt 1:a december, då kan man njuta på kvällarna åtminstone. Då är det riktigt mysigt att gå ut i mörkret på vägen (man måste ju ut med hunden) och titta på det upplysta huset och dess omgivningar med MASSOR av lysen.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  20. ..och en vacker vy :) När jag läser dina ord tänker jag på en bild en fotovän publicerade på FB. Två nästan avlövade träd med höstfärger i fonden med egna tydliga silhoutter men med grenarna tätt omslingrande varann. En bild som aldrig går att se när båda är så att säga påklädda.

    Ha en fin söndag! Kram, Carina

    SvaraRadera
  21. Du har så fina vyer oavsett vilka nyanser du visar dem i.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  22. Fantastika vyer du hittat i din trädgård. Vilket vackert ljus på Rudbeckian och vilken fin sistabild på gången. Jag längtar, längtar till frostbilder. Det skall blir kall i veckan men då tiden är förbi när jag lyckas se trädgården i dagsljus. Ha e skön söndag! /Charlotte

    SvaraRadera
  23. Vackra bilder och en jättefin sista vy!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  24. Fint! Ja, det finns en hel vackra vyer även på vinter....och detaljer. Det gäller bara att sakta in oc se dom:)
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  25. Här blev det inte minsta lilla vy - fullt upp med annat. snart går både trädgården och jag i dvala...
    Kram

    SvaraRadera
  26. Vet du, jag håller med. Så här års går jag också nära inpå och fotar detaljer mer än vyer. Fast jag tyckte mycket om din sista bild på vyn. Definitivt vacker även så här års.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  27. I really like your post good blog on site,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background