fredag 11 maj 2012

Ni som kan......kanske kan hjälpa?


Oj,oj...vad det växer av allt regnande :)


Jag har haft fullt upp med den nya rabatten så resten av trädgården har inte fått nån kärlek alls under veckan men det ska jag rätta till i helgen. 

Ikväll gick jag runt och fotade allt som växer därute.
Det är bra att se sin trädgård på foto......

Det är liksom som att se trädgården genom någon annans ögon och det är nyttigt; För mig.....

Jag är en lite VÄL kritisk när det gäller min trädgård och intar lätt förmågan att se det som INTE är bra istället för det som ÄR bra och vackert.
När det finns på bild så är det ofta inte så farligt! 

Säkerligen ganska vanligt hos oss trädgårdsnördar :)



Lite foton och frågor!!



Nu kommer dom snart..de vackraste! 

Vår-prakt!

Denna viva köpte jag tidigt i våras Vet nån om den är härdig?

I en av mina pallkragar där jag förra året planterade blommor bland grönsakerna är det fullt av småplantor...men hur sjutton ska jag veta vad som är ogräs och vad som är blommor!? 

Jag ser Amarant och ett 1-årigt gräs jag brukar ha i trädgården men sen....................?

Purjon som aldrig riktigt tog sig förra året har nu  fått ENORMA krafter :)


Så är ser den ut nu................

Förra året köpte jag Euforbia Ascot Rainbow och en annan variant av samma växt! Jag blev förälskad men har ingen aning om vad som händer nu... Jag klippte ner den tidigare i vår men ingenting händer med någon av plantorna. Har de dött? kommer de senare? Är de inte riktigt härdiga? 

Snälla nån......hjälp mig!!!

Ha nu en underbar helg i trädgården mellan regnskurarna!


//Veronica






3 kommentarer:

  1. Vivan är perenn.Jag har en lika dan.Satt ut min förra året och kom på nu att jag inte kollat om den överlevt vintern.Det har ju vart barfrost flera gånger och det gillar inate en del växter.MVH

    SvaraRadera
  2. Mycket läckert där, du får väl njuta av det som kommer upp helt enkelt :-)
    Jag tänker likadant, ser det som behöver göras i trädgården (ska ta på mig skygglappar nästa gång trädgårdshandskarna åker på).

    SvaraRadera
  3. Ja, nu växer det så det knakar! Mycket finns det att göra i trädgården, men glöm inte att njuta av allt det vackra också!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background