måndag 28 maj 2012

Grus i maskineriet??

I helgen blev det saker och ting gjort :)

Jag har alltid massa projekt på gång. Tyvärr har jag svårt att hålla mig till ett åt gången. Jag är lite här och lite där mest hela tiden eller som nån sa: All over the place !

Ibland funderar jag på om jag har nån form av trädgårds-bokstavs-kombination !?

Far ifrån ena hörnet av trädgården till andra och däremellan ser jag alltid nåt jag vill göra....

Jag vaknar alltid tidigt, runt 6, och är det helg så försöker jag somna om och tänka på roliga saker i trädgården.... Oj Oj ! vad fort det går i drömmarnas land mellan sömn och vakenhet.

Den varma hörnan i direkt söderläge!
MED GRUS!
Sen kliver jag ut och; Attans, allt jag planerat i drömtillståndet hanns inte med ..... Vad tokigt! ; )

Ett nytt litet projekt jag gjorde i söndags var en ny rabatt och en grusgång.
Anledningen var att mannen kom hem med massa grus från sitt arbete, vilket inte var planerat.
 Vart kan jag ha gruset ??

En del hamnade i "Italienska hörnan" och en del mellan den nya rabatten och muren.

Före!
Detta innebar att jag inte gjorde något som finns på min
 "att göra lista" 
Efter!


 Det gör faktiskt ingenting  :)



Nu gäller det bara att fundera ut vad vi ska ha för växter i denna rabatt ! Ska vi ha färg-tema ? Växt-tema ? Vackra Blad-tema ? Cottage-tema ?

Ingen aning men det ger sig säkert !

 Det är det som är det härliga med trädgård!!
Mina Allium håller på att slå ut!


Kaprifolen har vi flyttat 3 gånger på 5 år för den inte har trivts! Nu bor den på ett ställe där den verkar trivas och blommar för första gången sedan vi flyttade in! En underbar kvälls-parfym!

Må gott!

//Veronica

11 kommentarer:

  1. Tänk vad lite grus kan göra för att förhöja mysfaktorn i en trädgård;)
    Det blev jättefint!
    På tal om att vakna tidigt på morgonen: Så här års kan jag inte somna om utan går ut i trädgården ibland redan klockan 5...snacka om 'bokstavskombination'...hehhee...men, å andra sidan är jag helt ofarlig;)!
    Lite trädgårds-adhd är säkert ett tecken på sjuhelsikes kreativitet - tror du inte det också;))))?/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det..ett tecken på kreativitet, såklart! Skönt att veta ;)

      Radera
  2. Vilken fantastisk blomning kaprifolen har!!! Kan tänka mig, att det doftar gott! Vi har också haft kaprifoler, men vad sjutton hände med dem? Kommer inte ihåg, kanske hittade vi inte den rätta platsen. Någon fick väldigt mycket löss, kommer jag dock ihåg.

    Ha det gott!
    /Ruben

    Om du vill bli "följare", så lägger du till mig i din LÄSLISTA. (Du måste förstås logga in på ditt konto först).

    SvaraRadera
  3. Vad bra det blir och så kul med mycket ny yta att plantera på! Snygg kaprifol, vet du vad det är för sort?

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen aning vad det är för sort för den fanns när vi flyttade in men har aldrig blommat förut. Nu gör den det med besked iaf :)

      Radera
  4. Vad snyggt det blev! Underbart med Allium de är så vackra och Kaprifol är ju ljuvligt ..... vilken doft!! känner igen mig i beskrivningen att hålla på lite överallt i trädgården - All over the place!
    Ha det bra! Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Hej Veronica!
    Tror det har blivit lite fel.
    Du skall lägga till:
    rubensrabatter.blogspot.com
    i läslistan.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Ruben :) Nu funkade det!!

      Radera
  6. Tänk att det alltid är så att saker och ting tar minst dubbelt så lång tid att göra som man tänkt sig och att det alltid kommer något annat i vägen som man bara måste göra först!?
    Du skrev att du hade problem med bilder, här får du en adress till ett jättebra gratis redigeringsprogram; Picmonkey - www.picmonkey.com.

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset Susie! Det ska jag hämta :)

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background