tisdag 15 september 2015

Ja, inte blir man full i Cocktailrabatten...

Sen säkert 6 år tillbaka har det stått ett fint,
gammalt järnstaket,
I trädgården!
Ett fynd som mannen kom hem med men
aldrig blivit...
...uppsatt!

Har flyttats runt,
hit och dit,
i väntan på rätt plats
Inte satts upp!
Men i april blev det dax
Den rätta platsen hittades :)
Perffa!
Att dela av trädgården med staketet!
Köksträdgård vs Blomträdgård!
Och ett perfekt tillfälle att gräva upp lite grässvål
Me like!!
Första tanken var att göra en smal rabatt på varje sida om staketet:
En för bönor och grönsaker på grönsakssidan
och en för blommor på andra!
 Hur det blev?

En smal remsa på grönsakssidan
och så stor som möjligt på blomsidan :)
Sen;
Dax, för det roligaste...
...plantera!
Just där och då,
snubblade jag över en; Mai Tai
En Cocktaildrink ifrån  ifrån 80-talet
och en Geum-Nejlikrot ifrån 2015
(borde jag kalla det 10-talet?)
Sen fick jag reda på att det finns en hel serie av groggar...
...Got to have :))
Alla dessa  går i aprikos/rosa/gula nyanser
Så,
Såklart blev det; Färgtemat!
Tills jag har fått tag i hela Cocktailserien så fyller jag upp med färgerna!
Och det blir nog mest färger...
... för jag har konstaterat att det inte är lätt att fylla rabatten,
så att den blir full...
...av; Cocktails!
För;  
Hittills har jag vara fått tag i Mai Tai :)
 Va sjutton!!
Vill också ha:

Alabama Slammer
Cosmopolitan
Gimlet
Limoncello
Sea Breece
Tequila sunrice
Banana Daiquiri

Hur svårt kan det va??

Ha det gott!
Och i brist på Cocktailparty så får jag väl partaja med trädgården!
Och antagligen så gillar jag det 100 gånger mer nuförtiden ;)

//Veronica

 

12 kommentarer:

  1. Det fina staketet kom verkligen på rätt plats! Det blev verkligen jättebra! Och det kan ju vara bra att som skydd när du irrar runt efter alla cocktails :-). Härlig färg på den cocktailen, men hur länge verkar den? Det är ju också ganska viktigt. Min nejlikerot blommar inte särskilt länge, men dessa hybrider kanske har en längre blomningstid. ... och så har du väl något knep för att förlänga blomningen, kommer den igen om man klipper ner den?
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder från en vacker trädgård! Det där staketet skulle kunna försköna vilken trädgård som helst.
    Men, ditt knotiga, vackra äppelträd är ju en alldeles otrolig prydnad. Wow!



    Kram, Anja

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från en fantastiskt vacker trädgård. Staketet blev ju galet snyggt! Heja er!!!
    /Nettan i Segeltorp

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, och det blev jättesnyggt. Otrolig skillnad från de tidiga vårbilderna. Det växer så det knakar.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Hej hopp vilket fint staket men vart tog det vägen Syns kanske mer från grönsakssidan. Snyggt blev det runt det otroligt vackra trädet. Jag bara älskar så där fint klippta gamla träd. jag som inget har.(om 30 år Kanske) Det är klart du ser det ju varje vår och höst när växtligheten inte är så kraftig. Snyggt är det.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Ser superfint ut, du har ju verkligen lyckats att fylla på rabatten, har ju växt till sig jättebra! Coktailsen, hänger jag inte riktigt med på, men din trädgård ser verkligen urfin ut! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  7. Så fint det blev! Älskar dina fina gröna gräsgångar och de frodiga rabatterna. Hoppas du hittar de andra Geum-plantorna så småningom. Om du vill att vi ska slippa scrolla så långt ner innan vi hittar kommentarsfältet, så kan du sätta markören längst ner i inlägget när du är färdig, sedan trycker du bara pil bakåt tills det vita tomrummet försvunnit...lätt som en plätt!
    Ha det trevligt på gardenpartyt!
    Titti

    SvaraRadera
  8. Så fint och perfekt plats. Skulle mer än gärna ha ett sådant staket.
    Era rabatter är helt underbara!!
    Jag blir nog aldrig klar med mina och nu kan jag inte gräva alls på ett tag.
    Nu vet jag hur mycket man använder högertummen.
    Precis gränsen för att sy men men det kunde varit värre.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Staketet kommer verkligen till sin rätt. Fint fynd! Cocktailgrejen fattar jag inte. Är det växterna som ska ha cocktailnamn eller är det en färgskala du inspirerats av? I vilket fall fina rabatter.
    Önskar trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  10. Så fin trädgård ni har. Och det där staketet var pricken över i där. Väldigt fint.
    Har ni jord hela vägen i pallkragarna förresten? Blir ju väldigt mycket jord om man ska ha nerifrån och upp (tycker maken, hihi!).
    Hoppas ni har en fin lördag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  11. Fint hos dig och vilken trädgård! Ha nu en skön helg...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  12. Vad härligt när något plötsligt faller på plats och man hittar platsen som man inte trodde fanns. Staketet är superfint, och det ser redan väldigt fylligt ut i rabatterna! Man kan ju också ta cocktailen i handen under trädgårdsrundan...
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background