onsdag 3 september 2014

Drippen dropp å droppen drapp...

Nu klev vi in i september och då kom den tillbaka... 

Solen !

Jag gillar verkligen september när den visar sig från sin bästa sida
Nu har vädergudarna ju lovat att det blir Britt-sommar en stund och jag säger bara...

TACKAR!

Det bådar gott framåt oxå ;)

Med andra ord, mycket sol och inget regn!
Men regnperioder har sina fördelar det med
och om,
trädgård är"livet"
så är det, detsamma,
även när det regnar :)
Och om man inte tycker det är perfekt att gräva i
rabatternas geggamojja
så kan man låta bli det...
och fota istället!
Visst är det vackert med vattendropparna på bladen?

Ser friskt och rent ut,
färgerna kommer fram bättre,
i kontrasten med dropparna

Strukturerna syns tydligare,
skillnader mellan olika bladformer
Vatten är liv!
Vad skulle trädgården vara utan?
Näe, 
det blir ju inte mycket till trädgård utan vatten...

Nu på sensommaren med morgondaggen
är det som om trädgårdens växter får ett Extraliv...
En boost!

Så där som man fick i nåt dataspel i dataspelens begynnelse...
Lite mer energi,
växer lite snabbare!
Som om de vill ge allt...
...den sista tiden,
för att på riktigt visa upp hur vackra de kan vara
trots att de inte blommar så mycket!
Peace
Joo, 
förresten... 
Nostalgie
Visst finns det sånt som blommar överdådigt:

Rosorna!
Crown Prinsess Margareta
Luv them :) 

Och på riktigt,
så är denna tid,
verkligen min bästa tid i trädgården!
Fresia

Och även min bästa tid utanför trädgården...

Att gå på jakt efter dessa :D 

Kramar och sug i er varenda solstrimma ni kan,
ni med,
för det kommer säkerligen att behövas ;)

//Veronica













34 kommentarer:

  1. Vilka härliga bonusdagar vi har fått! Nu gäller det att ta vara på de fina dagarna. Men visst är det fint efter regn, precis som på dina härliga bilder./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Håller med, härligt med lite bonusvärme. Förundras över hur mycket växter du har, fint och roligt när något alltid blommar. God tur i svampskogen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu har du verkligen trängt in i regn/daggdropparnas innersta väsen! Så många fina bilder (och text, förstås). Och se hur det nästan rinner om fikonen! Nu får vi hoppas att solen är lika givmild som den har varit de senaste dagarna, härligt!

    Ha det gott!
    /Ruben

    PS Skal ni till Drömparken på lördag? Vi skall på annat håll, så vi vill ha full rapport!!!!

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det är ett underbart väder.Tar en stund i solstolen varje dag nu för att ha något att minnas i vinter och så får jag ju ljusbehandling tre dagar i veckan.
    Vackra bilder du visar.Sen är du ju så bra på att få till texterna .Läser din blogg med stor glädje varje gång.Ha en fortsatt solig sensommar.Gunsan.

    SvaraRadera
  5. Härligt Veronica med lite mer sol!
    Fast jag gillar också att fota växter med vattendroppar...
    Vackra foton du visar...
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  6. Wow - vilka fina bilder du har tagit!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilka bilder. Vatten på växterna gör dem faktiskt ännu vackrare. Och vad många fikon du ser ut att få.
    Men nu njuter vi av sensommardagarna (varför det heter Brittsommar eller indiansommar har jag ingen aning om).

    SvaraRadera
  8. Så vackert det är med alla bilder med droppar. Och så skarpa bilderna är. Man borde titta närmare på saker och ting i trädgård och natur lite oftare :)

    Jag brukar låta min näckros bo ute så länge vattnet inte får ett alltför tjockt islager. Det brukar sluta med att vi får hugga fram den stackars växten med yxa. Sedan står den i en hink i boden där vi håller cirka fem grader. Oftast står den utan vatten eftersom leran håller sig så fuktig ändå. Så snart det går att hålla vattnet ofruset spolar vi baljan full och ställer i näckrosen igen. Till våren får vi kanske ta till ytterligare en balja och göra en omplantering, eftersom jag har upptäckt att min näckros har blivit två :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder du ha fotat med regndroppar på bladen.
    Härligt med sol men visst måste det regna också ibland... i lagoma mängder.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Visst är det en go tid nu och det även om det skulle regna. Jag delar din inställning. Gillar man trädgård så gör man.
    Tack för vackra bilder.
    Anette

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra regn-blöta-blad du har fotat! Fantastiska!!! Jag bara njuter.
    Ha en fin helg.
    Törnrosa

    SvaraRadera
  12. Jag njuter ikapp med dig. Älskar verkligen september.
    Har inte hunnit ut i skogen ännu men hösten blir lång hoppas jag.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background