torsdag 24 september 2015

Den oskyldiga vita...

Dax att fortsätta dokumentera säsongen!
Vissa rabatter av trädgården gillar jag mer än andra,
eller...
...jag menar,
vissa, delar, av rabatter:
Gillas mer än andra!
Ibland får jag lixom bara till det!!
På ett par kvadrat...
...medans nästa kvadrat känns helt fel!
Då kisar jag lite,
tills jag kan förändra
och förhoppningsvis förbättra!
Och, sen,
så finns den vita...
...den jag kämpar och kämpar med för att få till!

I vintras skrev jag om den och att den fick;
En enda chans till:
http://sandacottage.blogspot.se/2015/01/det-sager-inte-alltid-klick.html

Och faktum är att den har skärpt till sig :)
Det kan kanske bero på att jag hjälpt den på traven!

Hade nog lite för stora krav på den tidigare;
För hur i helskotta kunde jag tro att en rabatt ska bli perfekt
i 97% skugga?
Omgärdad av en syrenhäck på södersidan och en 3 meter hög hagtornshäck på östsidan!

I somras klipptes syrenhäcken ner och en hel massa mer sol,
kom in...
...i höst kommer hagtornshäcken , typ, jämnas med marken!
Så den Vita får ytterligare en sommar på sig att visa färg!

Och jag tror,
och hoppas,
att den blir den där snygga vita, coola,
skymningsträdgården,
jag alltid velat ha...
...Nästa år :) 
Och i den vita, är dessutom,
tiden ur led...
... äppelblom samtidigt som det är dags att skörda vinteräpplena!!!

Hur kan det va?? 

 //Veronica
 




















12 kommentarer:

  1. Vita rabatter är så vackert men faktiskt svåra att få så är som man tänkt sig de vita blommorna bruka trivas i lite mörkare delar av trädgården.Det kan vara bra att fota sitt så ser man bättre hur det ska ändras eller inte.Du har då massor av vackra blommor hos dig både i vita och de andra rabatterna. Jag tror att vi blir lite kräsna på hur det ska vara när vi skriver och kikar på hur andra gjort. Har man gjort sitt bästa så duger faktiskt det.
    Ha det så gott och njut fredagen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. I bästa Fb-stil ska jag fatta mig kort denna gång!

    JÄTTEFIN!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!
    Trevlig fredag och helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vita blommor är väldigt vackert!
    Hmmm Äppelblom och Vinteräpplen samtidigt det är det som kallas Naturens Egna Show ;))
    Trevlig Helg/Kram

    SvaraRadera
  5. Vitt är vackert! Ser så fint ut hos dig, men som du säger så kan man vara nöjd med vissa partiEr i rabatten och missnöjd med vissa. Man väljer var man fotar, liksom. I alla fall jag, ha ha.

    Ha en fin höst

    SvaraRadera
  6. Det ser väldigt bra ut på bild i alla fall även om du låter lite missnöjd :) Vita blommor är vackert, som sagt kämpar jag med mina vita höstanemoner, suck...
    Trevlig helg!
    /Katarina

    SvaraRadera
  7. Din vita rabatt ser fin ut, blev förtjust i den vackra Irisen. Har inte sett en sådan färg förut.
    Äppelblom, otroligt,och jag såg en vitsippa i knopp.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Jag som tycker den är så fin redan nu. Hur ska det då inte bli om ett år? Äppelblom nu verkar inte riktigt klokt. Ur led är tiden!
    Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  9. Vitt är magiskt i trädgården. Om man får till det. Det har inte jag fått, men såvitt jag kan se har du fixat det galant. Tjusigt!
    Ha det fint

    SvaraRadera
  10. Jag tycker det är så snyggt och stilrent med vitt, men själv får jag sällan till det, utan när jag ska inreda blir det alltid mycket färg, gärna i gula, orangea och röda nyanser, både inom-och utomhus. Kanske därför jag gillar hösten så skarpt :)
    Må så gott!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  11. Som du vet älskar jag ju vita rabatter. Jag tycker din verkar ha tagit sig väldigt bra och visat färg redan i år. På en av bilderna ser det ut som om du har en budleja. Är det så? Jag har prövat flera gånger med budleja men inte lyckats. Idag tittade jag till vår lilla damm. Vet du vem som bor där? Jo vår Sanda Cottage -groda i betong som jag döpt till Sandy :) Sandy ska få flytta in i boden över vintern.

    Ha en bra helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Hejsan kära vän!
    Undrar om inte det är det absolut härligaste med trädgård att den går hela tiden att göra liiite bättre någonstans. Tänk om allt var perfekt redan? Vad skulle du då göra? Vi vill ju liksom hålla på, eller hur?

    Ha't! Kram, Anja

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background