tisdag 10 juni 2014

Nu kör vi... Del 1: Den vita!


Hur är det nu egentligen? 

Varför bloggar jag?
Jasminen som gav inspirationen...
Det finns flera orsaker,
men en av den första, 
grundläggande, 
Där borta, vid Buddhan, är den...
största och viktigaste anledningen för mig är...

Dokumentation! 
...den vita...

Hur trist låter det??? 

Jo, jag vet...
...lugna! 
...trist ;) 

Men nu är det dags för mig att göra det lite strukturerat! 
Det är definitivt en av favoriterna! 
Enbart för att dokumentera, 
trädgården 2014!
En tulpan i förfall...
Sista 3 åren har det hänt
hur mycket som helst i trädgården
jag börjar se resultatet av hååååååårt arbete! 
Och jobbar man hårt så vill man ha en klapp på axeln 
och om ingen annan kommer och klappar så gör jag det själv! 
En lugn del av trädgården...
Fy sjutton vad du är bra, Veronica 
"Jösses" vad du har åstadkommit de sista åren! 
Valvet i syrenen...
Hur har du gjort? 
Vilken energi!! 
Nästintill Galenskap!!???
I luv it! 
Näe dokumentation är inte dötrist.... 
Får jag bara till "sökfunktionen" på bloggen så är det grymt :) 

Utsikt och solnedgång från den vita...
Så lite då och då framöver så kommer dessa inlägg...
Jag kommer gå igenom varenda liten del av trädgården!

Det är ett löfte,
eller kanske ett hot ;)

Kramar i försommaren!

//Veronica



37 kommentarer:

  1. Vilken fin ros du valt istället för pil... måste jag säga först:)

    Och ja, blogga för att dokumentera allt fint och hur allt förändras, det är ju bara så kul!!!

    Mvh Milla

    SvaraRadera
  2. Ja Jösse s ;) vad fint du fått till det :)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Oj oj det var inte lätt att läsa mellan raderna. Klurigt :D
    Och Jösses... fniss.
    Snart, alldeles snart :29.juni och Sanda Cottage öppnar sina portar till trädgårdsfolket i hela landet!
    / Teppi

    SvaraRadera
  5. Du och Stefan ska ha massor av klappar på axeln, så mycket fint i varje hörn av er trädgård, önskar jag hade din energi! ;-) Kram
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Med tiden har jag insett hur bra bloggen är för just dokumentation - det är ju omöjligt att minnas allt annars :-)
    Kul att ni har öppet på Tusen Trädgårdar - är trädgård tål verkligen att visas upp, den är superfin!
    Kram!
    P.S. Det vore jättekul om du/ni ville komma hit någon gång i sommar. Du får vara beredd på kaos bara. Just nu är det bara inne i mitt huvud som vår trädgård är fin, men jag tror nog du förstår våra planer och mål ändå när du ser kaoset. Vi får hålla kontakten och hitta något datum som passar.

    SvaraRadera
  7. Ja himmel vad fint ni har skapat! Det tar liksom andan ur en :)

    SvaraRadera
  8. Jag är så glad för din dokumentation och inspiration! Tack för den! Du har lagt ner så mycket arbete och det har blivit så himla fint hos er! Andras beröm i all ära men den egna klappen på axeln är nog så viktig! Klappa mycket!

    Jag använder också bloggen som dokumentation. Hur ska man annars komma ihåg? Och tänk om många år när man sitter där och tittar, och klappar sig själv på axeln! Men visst är det kul med cyberkontakterna också!
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  9. Tycker bloggandet är så bra hjälp att minnas allt man gör i trädgården.och hjälp att minnas behöver jag för minnet är gott men kort.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Ja gärna det - dokumentera på du. Och du kan få beröm också.

    SvaraRadera
  11. Jamen visst är det så att bloggen till största del är till för att minnas allt man har och har gjort i trädgården. Det är ju i stället för fotoalbum. Kan man sedan ge andra lite inspiration genom att dela med sig så är det ju ingen nackdel.
    Beröm ska du ha, både för din fina blogg och för din fina trädgård. Det är hårt arbete med båda delarna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Och vilken tur att du bloggar så vi får se allt fint! Visst är dokumentationen bra att ha, även om jag är rätt kass på det. Gillar att fota och skriva, så är det.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  13. Ja, det är bra att dokumentera så man ser vad man faktisk tåstadkommit. Snabbt blir man hemmablind och glömmer vad som varit. Bästa sättet att klappa sig själv på axeln, fast du får en stor klapp av mig också, en riktig dunk i ryggen för fina bilder med mycket njutbart.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  14. Hejsan Veronica!
    När nyhetens behag med bloggandet har lagt sig och när huvudmålet med bloggandet inte är att få jättemånga kommentarer så blir man (jag) less ibland och undrar precis som du.
    Själv tycker jag naturligtvis att det är roligt när någon orkar lämna en kommentar, men det är inte längre ändå huvudsyftet så som det var kanske i början. Då ville man (jag) gärna bli bekräftad.
    Nu gör jag som du: Dokumenterar ett odlingsår. Mina år är räknade när det gäller att orka med trädgård vilket redan är motigt i bland. Då kan det vara kul att titta på bilderna på "hemmet" och skryta för andra gamlingar om ens skapelse ;-)!
    De vita blommorna blir aldrig fel. Väldigt fina!
    /Kram! Anja

    SvaraRadera
  15. Grymt, grymt. Ser man på – sökfunktion!!! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  16. Att kunna gå tillbaka, se utveckling, händelser... Glömmer namnet, finner det. Min blogg är mycket dokumentation, jag återkommer ständigt till gamla inlägg. Det blir en dagbok, det blir en växtlista, det blir en... Sedan lite tankar då och då, nedslag i trädgårdslivet. Några kommentarer, som jag blir glad för. Men mest... dokumentation, som får trädgården att bli till än mer =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig trädgård du har njuter i fulla drag av dina fina bilder. Jag håller med bloggen är en fantastiskt dokumentation vad som händer i trädgården.

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background