onsdag 24 september 2014

Vårfrestad? -Näe, verkligen inte ;)

Jag har lite svårt att acceptera
det som händer nu! 
Jag vill bara skrika;
NEEEEEEJ!

Vill inte- Vill inte!
Jojo, säger nån vettig...? Du behöver vila,
din kropp behöver återhämta sig lite!
Nej , det behöver den inte alls...

Jag som skulle göra massa roliga mer saker därute!
Som att avskilja köksträdgården med det vackra Funkis-smidesstaketet,
Men, säger nån vettig...? Du hinner väl nästa säsong?
Jaa, det såklart...

Vad hände med tiden, varför gick den så snabbt? 
Den bara rusade iväg ju!
Nänä, säger nån vettig...? Tiden var som vanligt! 
Näe, det var den inte alls...
Och varför slog det om, så fort?
Mina höstsilverax har ju inte börjat blomma,
hur ska jag klara att inte få känna doften?
Skärp dig, säger nån vettig...? Vintern är inte här ännu!
Näe, det såklart...

Kanske barnsligt,
och trist nog helt omöjligt;
Vill stoppa tiden!
Önskar en vecka, just nu
Med sol och 15 grader
Inget som stör...
En vecka att vara i trädgården
säga adjö för denna säsong
sätta punkt och ladda om :)
Semester har jag inte en sekund kvar
men kanske kan jag, snika åt mig, en "flexdag"
En dag när SMHI sagt att solen ska skina!

Och göra? 

Svaret är ju självklart eller hur? 
Sätta,
och drömma om dagens tema;

-Vårfrestelser!
Vill ni spana in flera såna? Kolla in hos: Helena med bloggen; Bland rosor och bladlöss ;)


Kram alla och sjutton vad jag ska sätta lök i helgen ;) '



//Veronica









19 kommentarer:

  1. Du beskriver precis det jag känner! Jag vill inte ha vinter, jag deppar, jag vill stoppa upp det hela...andra är så kloka och förståndiga, de inser att det blir vår igen, men för mig är vinter och kyla lika med KATASTROF! Skönt att det finns fler som är lite småtokiga:-))

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga bilder! Jag har inte ens köpt mina förförare än men i helgen ska jag göra en betällning :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Tur att det finns vettiga personer! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Visst vill man stoppa nu. Det är så vemodigt så här års, när det är så låååångt till nästa vår.

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om allt! För min del har det varit en mycket speciell höst eftersom min nya vår ska bli på ett nytt ställe med en ny trädgård med nya drömmar och nya vårfrestelser.
    Ha en skön helg!
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Tänk om man finge behålla ljuset i alla fall.Tror vinter och höst skulle kännas lite lättare då.
    Trevlig helg önskar jag dig.

    SvaraRadera
  7. Undrar om det är jag som är den där vettiga personen hehe... nä men gammal och trött. Hoppas du får ledigt snart.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Som vanligt ett härligt inlägg på temat det får mig att le.
    Ha en fin lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. Känner lite som du just när man börjar känna sig stark i kroppen efter trädgårdsfix sen i mars vill inte vila vill inte bli klen igen kommer bli rastlös.....
    Tröstar mig med att det bara är 5 månader till mars sen är vi på't igen eller hur!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  10. Ahh så många härliga vårfrestelser som jag bläddrade igenom :) Ett igenkänningsleende också - javisst. Just nu så ordnar jag projekten i huv't efter hur mycket kladd och kyla de går att utföras i.

    En skön grävhelg till dig! Kram, Carina

    SvaraRadera
  11. Ja, man skulle gärna hoppa över den långa vintern, iallafall förminska den något :) Kram

    SvaraRadera
  12. Kul inlägg! Precis så känns det. Såg nyss vädret. Högtryck på väg in = några timmar i trädgården även nästa vecka. Älskar luften, dela plantor, höstfix, skörda det sista, fint fotoljus.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  13. Precis så där tänker jag också, förutom att vi faktiskt har 15 grader och sol. Igår var det t.o.m. 17 grader och sol - men då blåste det så istället för att dona i trädgården så tittade vi på möbler. Fast vi drack varm glögg (!) och badade när vi kom hem på eftermiddagen och då hade blåsten bedarrat, så jag ska inte klaga. Men det känns som höst i alla fall.....och det är inte kul!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  14. Åh, vad jag håller med dig! Man vill verkligen stoppa tiden just nu för att hinna med allt! Brukar vara detsamma för mig i maj! Lycka till med flexandet! Ha en go söndag! :) Mia

    SvaraRadera
  15. visst har våren och sommaren gått alldeles för fort...eller som vanligt som du skriver. Fina vår frestelser på dina bilder! Ska inhandla nya att gräva ner:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Ja. det är lite svårt att acceptera att det är dags att sätta trädgården på paus nu. Men jag har faktiskt accepterat och ser fram emot hösten. Efter stormar och massa minusgrader så känns det mer än rätt att sätta vårlökarna, rensa undan en massa skräp, stänga trädgården och se fram emot nästa säsong.
    Kram på dig hjärtat!

    SvaraRadera
  17. Härliga frestelser. Jag njuter av höstfriden och av att allt lugnar ner sig lite samtidigt som jag ser fram emot nästa blomning.

    Allt gott
    Elisabeth

    SvaraRadera
  18. Jag älskar hösten det är i november och februari som jag har det tuffast.
    Fina lökfrestelser du bjuder på.
    Ha det så bra du kan.
    Annika

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background