söndag 6 maj 2012

Hur tänkte jag??

Igår var det isvindar i vår trädgård. Med andra ord inget trädgårdsarbete blev gjort. Huset blev städat och det behövdes !

Idag sken solen och vindarna hade lugnat sig och då Dj...lar hände saker!

Vid entrén till vår trädgård har vi haft 4 rabatter i en gräsmatta. För 2 år sedan var det bara gräsmatta men vi fick en idé om att göra 4 små land på ytan...idag kan man ju undra: Hur tänkte jag???
Älskar jag att kantskära?
Tycker jag det är kul att klippa gräs mellan trädgårdsland?

Näpp!

Nu är dom i varje fall borta och vi har vänt gräs-svål hela dagen och på en bit var vi tvungna att ta bort gräset och göra en ny rabatt direkt. Där stod 2 pioner i kompakt gräs/ogräsmatta: Upp med dem och hoppas de tar sig med åren på annan plats.

Nu känner jag mej härligt nöjd med dagens insats även fast vi inte är klara...

Det kommer att bli en mycket snyggare entré till vår trädgård med en riktigt maffigt stor blomsterrabatt än så som det var innan.

Så här såg de fyra landen ut i augusti-11
I år kommer den bli en överväldigande blommande HEL rabatt!
Hoppas ni oxå har haft möjlighet att arbeta i trädgården under helgen och att ni känner er lika tillfredsställda som jag :)

//Veronica

7 kommentarer:

  1. Det var riktigt snyggt med det nya! Känner igen mig precis på " hur tänkte jag" :-). Effektfullt med stenen i rabatten också. Tack för titten!

    Hälsar Irene Lindberg

    SvaraRadera
  2. Det blev en snygg rabatt!!!!! Snyggt blev det också med stenen.
    Ha det gott!
    Heléne

    SvaraRadera
  3. Det gjorde du helt rätt i! Plev ju perfekt!
    Linda

    SvaraRadera
  4. Kanonsnyggt. Vi har börjat i liten skala med som du vet pallkragarna på nedre gräsmattan. Mätte ut att maskinen går emellan :). Men sen så ,vi får se hur mycket vi får göra med eftersom vi hyr,blir sjukt sugen när jag ser dina bilder.

    SvaraRadera
  5. Jaa, Katja....vi hade en stor gräsmatta när vi flyttade in...alltså egentligen bara en gräsmatta med blomrabatter kring huset. idag letar vi efter ställen i gräsmattan där det får plats nya rabatter....det finns snart inga kvar! :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan tittade in hos dig och vilken härlig trädgård du har

    kram Rosa

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background