tisdag 28 oktober 2014

Lyckliga jag...

...som har en vinterträdgård!

Det är synd att inte alla har en!
Verkligen...
Den är under vintern, min lunga,
mitt andningshål...

Min lycka! 

Att kunna gå in och sitta där bland mina blommor
Är lycka!

Att se de vackra pelargonerna
på nära håll
De, jag inte funderat så mycket på under sommaren
De,som har stått ute i växthuset
Men,
jag har inte "tänkt" på dem!

Och nu när säsongen är över flyttar de in...
Att se hur fantastisk söt Millfield Rose är som jag fick som en liten stickling i våras
-En rosbukett i miniatyr

Att "Årets Pelargon"- Moonlight Katy är jättefin med sina lite "moderna" färger
Hur Light Lilac har olika nyanser i blommorna...
Åh, lyckliga jag som har en vinterträdgård ;) 

Nu kommer trädgårdens växter falla lite i glömska...
...men,
jag kommer istället njuta av de jag har i mitt eget,
alldeles vackraste,
lilla hus!


 Ha det gott i höstmörkret!

//Veronica






12 kommentarer:

  1. Ja, lyckliga du! Är faktiskt lite avis...har ju sett det i verkligheten och det är ju hur sött som helst!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vill också ha.Men får nöja mig med uterummet på sommaren.Vi satt där i går och åt middag och vilade en stund i våra stolar.Var ju så varmt och soligt.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Grattis till dig. Det är också min önskan. Just nu önskar jag mer än vanligt, då uterummet svämmar över av växter som måste få det frostfritt innan frosten kommer.

    SvaraRadera
  4. Ja, lyckliga oss. Jag har just sovit bort en timma i mitt, trött efter att gjort två ordentliga bak och kört ett träningspass. Älskar solljuset - har inte ens behövt tända brasan i dag. Katten har sovit i soffan mitt emot och vi har njutit njutit njutit. Det är så att jag önskar mig en ledig dag där inne även i morgon :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Ja, det måste vara lycka. Mina växter har det bra i mitt "Lugnet" ännu å länge men när det blir kallt flera timmar i ett svep då blir det kallt även där så då kommer jag att behöva flytta pelargoner mm till verandan. Inte så illa att ha en veranda iofs. Det är många som inte har det ens. Jag klagar inte men hade gärna haft en riktig vinterträdgård som håller frostfritt. Kanske någon gång...

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. En vinterträdgård är ju bland det bästa, jag är så glad åt mitt växthus.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja lyckliga du! Inte vilket som helst dessutom. Super fint är det.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Lyckliga lyckliga du! Det ser så himla fint och mysigt ut...njut nu!
    Varm höstkram,
    Titti

    SvaraRadera
  9. Ja, lyckliga du! Headern är så vacker och stämningsfull. Millfield rose har jag också, den är väl för underbar!

    /Jenny

    SvaraRadera
  10. Åh så gärna jag skulle ha en vinterträdgård. Blir lite avis på dig:)
    And din fråga: Det är septembersolros 'Lemon Queen'. En underbar favorit.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Det är ett otroligt klädsamt drag att förstå uppskatta det man har. Du är verkligen värd ditt finaste och vackraste lilla hus!
    Kram! Anja

    SvaraRadera
  12. ich liebe die grüne tür und die grünen fenster!!! danke für die bilder und inspirationen, liebe grüße und ein schönes wochenende von angie aus deutschland

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background