torsdag 2 oktober 2014

En Färgstark Speciell och trogen Skönhet...

Nu är det...

den där härliga,
"Bästadagenpåveckan-dagen" igen!
Den dagen man kommer hem från kontoret,
andas ut,
andas in,
tar ett glas vin,
och njuter att,
hela helgen...
Finns kvar :)
 Åsså, Blooming Friday hos Hélena såklart...

Tänk vad smart om jag hade planerat under veckan vad jag ska skriva om!?
Men, Näe,
den varianten är tydligen inte tillräckligt, spännande ;)

Sätter mig alltid,
torsdag kväll...
Alltid orolig,
för att inte hitta "mitt" fredagsinlägg
Kollar lite bilder,
letar och, får... inspiration!
Så även i kväll!  

Det var inte så svårt,
när jag väl kom på det,
Det är ju självskrivet...
egentligen!
För finns det nå´t i trädgården som har hållit
vad det lovat!?
så är det detta:

Eldrabatten...
...Levererar STORT ;) 

Sedan tidig vår har den levererat färgsprakande färger...
Rosa,
lila,
Orange och
Burgundu
Jag har visat massa bilder av den,
sedan den gjordes i augusti 2013
(kolla här )

Men inte nu när den glöder!?
 Och inga bilder fanns heller...

Så vad göra? 
Ni har aldrig sett rabatten i oktober...
...och definitivt inte,
panik-fotad i mörker :)

Ha nu en Härlig Blommande fredag och kramar! 

PS. Här är en annan bild i härliga färger tagen i morse innan jobbet! Nu är det ingen tvekan, hösten är här på riktigt DS.


 //Veronica








36 kommentarer:

  1. Härlig den är din eldrabatt, jag skulle gärna också ha en:) Funderar lite smått.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken fin höstträdgård du har! Ha en riktigt skön helg.

    SvaraRadera
  3. Underbara färger i den rabatten - det syns även i lampskenet! :-) Kul när något man har planerat blir så lyckat!
    Ser också fram emot det där glaset vin...
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  4. Flotte, ildfulle farger du viser.

    SvaraRadera
  5. Så fina bilderna blev i det vackra kvälls ljuset.
    Där har du lyckats bra
    Ha en fin fredag
    ram meta

    SvaraRadera
  6. Gillar din eldiga rabatt. Tänk att mötas av den när man kommer hem, vilken lycka!
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Verkligen fina och härliga färger känns som hösten gärna får komma nu så vi kommer närmare våren ;)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  8. Vilken bra idé med eld i rabatterna! Det är en originell färgskala som jag älskar.
    Tusen tack för senast! I helgen ska jag gå runt runt i trädgården, många varv och leta plats för en liten bräcka och en liten akleja. Jag ska andas höstluft, varva ner och ladda upp på en gång. Önskar dig det samma.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  9. Snygg, snyggare, snyggast! Helt klockrent på dagens tema :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Wow, så inspirerande med en eldrabatt.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  11. Din eldrabatt är verkligen superfin. Så färgstämt och snyggt, till och med lyktan matchar alunrötternas blad./ Kram Titti

    SvaraRadera
  12. Härligt namn på rabatten! Vacker höstbild tagen på morgonen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Jag önskar att jag kunde ta lika fina panikbilder! :)

    SvaraRadera
  14. Vilka bilder du fick till där i mörkret.Din eldrabatt är verkligen färgsprakande..Gillar jag.
    Kram.

    SvaraRadera
  15. Eldigt och grannt. Fick en liten idé...
    /Anette

    SvaraRadera
  16. En eldrabatt i mörker... jamen klart ;) Eld ska ses i mörker så den blir så där värmande, glödande härlig. Smakar på färgerna; orange, lila, burgundy och känner att jaaa.. det ska få gro i hjärnan helt klart.

    Hur går det med din lund? Igår började jag känna - det här blir BRA :) Så nu vill jag snart ta höst och ta ikapp en hel del fotogrejer.

    Ha en skön helg! Kram, carina

    SvaraRadera
  17. Härliga färger, riktig höstkänsla. Trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
  18. Vad finurligt av dig att fota i mörkret. Grannarna trodde nog att det var åskblixtar, om de nu var vakna?!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  19. Ett glas vin och alla dina växter i samma färgskala (om det är ett rött vin förstås).

    SvaraRadera
  20. Där kan man snacka om färger! I den sista bilden har du fått en fin stämning med tredimensionell djup!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  21. Vad mycket fina färger du har kvar i trädgården. Kram

    SvaraRadera
  22. Härlig rabatt, härliga färger, härligt inlägg! (men hade inte väntat mig annat..) ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  23. Eldrabatten som flammar i kvällsljuset är verkligen en höjdare! Men jag måste säga att min favoritbild blev den sista i inlägget, den du tog imorse. Gillar skärpan i förgrunden, vägen som leder in mot ... hösten kanske. Den flammande hösten.

    Ha en fin bästadagenpåveckan-dagen :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  24. Vilken värme i din Eldrabatt!! Kan inte annat än sitta här och le för mig själv när jag ser bilderna. Underbara.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  25. Kan det bli bättre än en panikfotning i mörkret??? Nääääe! Gillar din eldiga tolkning! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  26. Hej!

    Den sista bilden är fantastisk – väl värd att bli vykort!

    Ingen fara med sandlådan. Vi har inga barn och de som en gång lekte id en är nog tonåringar vid det här laget :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  27. Härligt eldigt och roligt att läsa ur du gör ett inlägg ;)
    Ha en skön helg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  28. Väldigt vackert du har, vilka färger, va fin morgonbulden var!
    Trevlig helg! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  29. Mmmmmmm. Och kul med blixtbilderna från mitt i natten! Det är nog bara en eldrabatt som klarar sådant.

    SvaraRadera
  30. Vilket roligt eldigt panikinlägg. Hi,hi,hi.
    Åsa

    SvaraRadera
  31. Toppen! Eld i rabatten och eld i baken, här går det undan. Inlägget gav verkligen eldig energi, skrattade gott åt nattsuddsbilderna när jag såg dem i fredagsmorse. En uppfriskande kontrast mot alla snyggbilder;))
    I all hast!

    SvaraRadera
  32. Fniss! Panikfoto kan blir det bästa ibland, som i ditt inlägg, så fint och färgsprakande det blev! Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  33. Klart du ska ha en Tuscany Superb, en av de bästa!
    Kram

    SvaraRadera
  34. Oh, vilken härligt färgsprakande rabatt! Vilken tur du kom på den till veckans tema! :) Och tack för din kommentar hos mig! Ja, visst är Muscari comosum söt! Och, visst, du har helt rätt - det är en art av pärlhyacinterna som kallas fjäderhyacint på svenska! Måste nog lägga till det, för det är många som frågat om den... Ha en underbar söndag du med! :) Mia

    SvaraRadera
  35. Jag älskar ju färg, så din eldrabatt passar verkligen mig. Helt underbar!
    Sen ville du veta vad tidlösan hette, det är alltså Colchicum `Waterlily´ som jag nu haft i snart tio år och som gläder mig otroligt trots att blommorna nästan ligger ner helt. Har andra tidlösor som är mer upprättstående, men det är just den här som är den vackraste!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  36. Ibland talar bilderna och färgerna för sig själva. Men du är alltid duktig på att kombinera bilderna med trevlig och inspirerande text.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background