lördag 10 november 2018

Vackert i november??

Alltså det är inte så roligt...

...inte så kul alls tycker jag,
med det här grå!
I år känns det värre än värst!

Men;
Faktiskt...
...på riktigt,
tycker jag att trädgården är vacker :)

Den är; lugn, avslappnad och och novemberlevererar! 
Den får bara vara!

Inga krav, 
ingen som kommer hit,
den får bara vara; 
Ifred!

Visst, 
jag håller på och trixar lite, 
gräver lite gropar och droppar ner lite lök!
Det är väl inte för mycket? 

Ni vet, 
den där rean som alltid är!
Vem kan stå emot? 
Men för övrigt så stökar och bökar jag inte med den...
...får va ifred! 
Vila!
Och jag tycker, på riktigt,
att det är bedårande... 
Sånt som man i vanliga fall inte ser,
kommer fram, 
får sin egen högtid!
Berberisens bär på bara grenar, 
gräsens fyrverkeri, 
och man inser att brunt i "tha shit" ;) 

Mina knäppa prylar får egentid,
och syns!

Så visst är det vackert i november :D 

December närmar sig
så en och annan höstkrans tillverkas
för att sen pimpas till jul-dito!
Ha en fin fortsatt helg och spana in TrädgårdsFägring 
där vi hänger... ;)

//Veronica 

15 kommentarer:

  1. Men det grå kan vara vilsamt. Jag tänker så...det har varit några dystra, dimmiga dagar nu. November är ingen kul månad alls.
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!

    Jag tycker också det är vackert - numera får jag väl tillägga. Förut tyckte jag det var så trist när sommaren lämnade oss men jag har ändrat mig. Numera är november lika spännande i trädgården som vilken månad som helst.

    Ha det gott!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  3. Veronica
    ....och min favvobas"färg" är och har alltid varit det gråa. Sen kommer rost. Sen kommer ingent...jodå, men visst. Gult, silver, vitt - u name it;-)! Alltså, trädgård är så mycket mer än sommarblomning. Årets november är ju alldeles makalös dessutom!
    Ha en bra helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Förgänglighetens skönhet är stor, kanske för att det handlar om ögonblick och kan vara en balansgång mellan en knallgul avmognad hosta i motljus och en kvaddad pannkaka nästa dag. Förändring är vackert. Man tröttnar aldrig.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  5. Din roliga text och vackra bilder gör ju att det mitt i allt det grå känns mycket bättre

    SvaraRadera
  6. Japp brunt är verkligen 'it' :) Och temperaturen underbar för utejobb. Jag har njutit så många dagar även om det är grått. Kransar... ja det följde med fler spännande kottar hem från Frankrike - kransar fanns i tanken :)

    Ha en fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  7. Jammen, den er jo det! Full av vakre detaljer som er lettere å få øye på nå, omgitt av det grå.
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  8. Hej Veronica!
    Visst är det fint i din trädgård också i november.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  9. Kan bara hålla med om att vilan och lugnet nu är så skönt. Att bara låta allt vara och plötsligt se små detaljer som fortfarande är vackra.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Ett härligt inlägg om en annars så dyster månad men om man ska se positivt på det hela så är det skönt med lugn och ro i trädgården den får lite egen tid så och vi som vårdar den.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  11. Mmmm ... ser på din headerbild att er trädgård verkligen levererar. Tänk så mycket som syns i det grå. Så mycket som solen annars försöker överglänsa. Älskar dina "knäppa prylar", såg många av dom när jag var hos er i höstas men jag missade säkert en del också ... som jag kanske skulle se nu.

    Ha en fin vecka!
    Kram Anita

    PS! Jodå, jag har en mobil, lika gammal som min dator, den ska också bytas :) Men var inte orolig. Jag kommer nog inte att göra ett långt uppehåll. Vill bara förvarna utifall det skulle uppstå problem DS

    SvaraRadera
  12. Magiska novemberbilder...ja varje årstid har sin speciella charm. Du lyckas alltid fånga den :)
    Varm höstkram från Titti

    SvaraRadera
  13. Hej Veronica!

    Såg dina frågor och svarade så här...

    Hej!
    Det finns en funktion i wordpress där en kommentar går in i ett vänteläge för att granskas. Det händer ibland och det hände din kommentar. Jag brukar spruta så länge det finns ett bladverk men nu när det falnat ner men svamparna ändå trivs i jordytan kan jag strö lite. Jag brukar gå runt med ett kryddmått och pudra försiktigt. Det blir mera odrygt så här men jag vill ju ha friska pioner. Har läst att man kan blanda ut lite i en jordpåse och toppdressa också. Det borde väl bli super för rosor. kommer på att jag gjort det och då tog jag 1-2 tsk har jag för mig.

    Så jag gör både och beroende på årstid.

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background