torsdag 4 oktober 2018

Äntligen fick jag "ars...et" ur...

... gick igenom mina bilder från i år!

Och det,
för att temat på TrädgårdsFägring är: Bästa sommarminnet
Och att,
blogga på ett tema känns bra för mig, just nu!

Hur ska jag välja, tänka och vad i helskotta är det bästa?
Kanske, att det var skönt att kunna sitta ute varenda kväll?
Eller Njaa, visst var det skönt, men ändå ...
Kanske, alla cirka 900 trädgårds-lovers som hängt i min trädgård under sommaren?
Eller Njaa, verkligen supertrevligt, men lite stressande ändå...
Kanske att allt har blommat så mycket?

Att rosorna skötte sig exemplariskt?

Eller den andra rosen,
den dubbla stockrosen blev precis som jag hoppats?
Kanske, alla dessa liljor som,
saknades så mycket förra sommaren
då frosten tog livet av dem...
...den där maj-natten när det blev minus 7 !!??

De är bara så himla underbara, ljuvliga  <3

Kanske, att den Vita Trädgården börjar göra skäl för namnet?
Eller Njaa, inte riktigt, riktigt "där", än!
Eller förresten;
Nu vet jag!!

En dag, i somras fick vi besök...

Hasse kom, Hasse som poddar,
Och ville podda med oss!?

Det, får absolut bli mitt Bästa sommarminne,
i alla fall det absolut roligaste,
och knäppaste :D
En timmes prommis i trädgården
med hörlurar och en mic i handen...
Märklig upplevelse!

För hur berättar och förmedlar man,
växter, blommor och trädgårdsrum utan en enda bild?
Det vette sjutton men kul var det :D

Vill ni lyssna??
Kolla längre ner :)


 //Veronica 

http://www.hbpod.se/sanda-cottage/

6 kommentarer:

  1. Att kika in till dig är som att bläddra i ett ljuvligt trädgårdsmagazin, vackra bilder och massor av inspiration, ja bästa!
    Ha en fortsatt skön vecka, frosten har kommit och jag har inte hunnit fått upp mina dahlialökar, morr!!!
    Varm höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga blommor du har det är så mycket ögonfröjd och så roligt att titta in i din trädgård både genom dina bilder och även via hbpodden som jag lyssnat på.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  3. Så vakre sommerminner! Utrolig vakre liljer du har :)
    God helg!

    SvaraRadera
  4. Härliga sommarbilder! Nej inte lätt att välja bästa sommarminne, men goa möten brukar fastna. Dem väljer jag också att minnas från den annars värsta sommaren i mannaminne i mina trakter.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Un giardino spettacolare, forse uno dei più belli che ho visto nei blog! Se abitassi più vicino lo visiterei molto volentieri :)

    Ti auguro una buona Domenica e un buon autunno!

    SvaraRadera
  6. Tjena tjejen! D
    Du har haft en fullspäckad sommar! Roligt att du njuter av besökarna och av din fina blomsterprakt. Podden ska jag lyssna på lite senare - ska bli spännande att höra hur man berättar - som sagt - utan bilder.

    Ha en supertrevlig vecka!
    Kram, Anja

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background