söndag 19 augusti 2018

Ibland kan man bli rädd! För...

...Om jag ska vara helt ärlig;

Har jag inte känt igen mig själv!

Har alltid haft massa järn i elden i trädgården
Och i sommar,
har inte velat gjort nånting
Lovar att jag kände mig riktigt oroad!

Hur fasiken kan jag inte tycka det är kul?
Det är ju helt galet ju!!
-Nej! Åh, vad jobbigt!
-Ingen lust :(
-Orkar inte!
-Faan, vad trist!
Vad håller jag på med??

Jag älskar ju att hålla på i min trädgård?
Väl? 
Gullpp!! 

Är det slut med det nu?
Är jag mätt på trädgård?
Har jag tappat intresset?
Har det runnit ut i sanden?

Hemska tanke!! 

Har det blivit som med andra grejer jag sysslat med?
Intresset bara dött?
Så fruktansvärt :(

Huvva!!
På mornarna,
under semestern låg jag i sängen och tänkte:

Åhh, det ska jag göra...
...och det :)
Sen gick jag ut...
...tog en runda i trädgården
Vattnade lite krukor,
och: Nä, fy vad jobbigt, trist och totalt ointressant!!!

- Ska vi åka till ett centrum?
-Behöver vi handla mat?
Japp, så var det...
...fatta att jag blev fundersam!

Nu är semestern slut,
Och den första lediga helgen;

Yeheyy!! 

Ja, jäklar vad jag har gjort saker :D

Superkul ju!!
Har sprungit hit och dit och;

Klippt, fixat, knutit upp och skördat!
Planterat, vattnat, flyttat och delat växter,
krukat, märkt upp,
samlat fröer och planerat,
framåt!!

Yes! 

Det ÄR kul!
Jag har inte tappat det!

Vad hände? 
23 grader,
istället för 32 :D

Nöjd och glad är jag!! 


Kram från en lättad:

//Veronica 


PS: Självklart så länkar jag till TrädgårdsFägring där man nu kan byta fröer och läsa andras trädgårdsbloggar DS


10 kommentarer:

  1. Haha, förstod att det var värmen som tog knäcken på dig, samma här.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!
    En till som blev drabbad, men i helgen har det fixats ett och annat.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Mänskligt;)) Tur värmen gav sig till slut.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Skönt att känslan vände för trädgård är ju verkligen givande, men det kan nog bli för mycket av det goda också periodvis. Själv tyckte jag värmen sög musten ur mig. Tog både lust och vilja.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att vara i trädgården nu när temperaturen gått ner - värmen var knäckande på flera sätt.
    Grattis till ett fantastiskt fint reportage i Drömhem & Trädgård som kom i brevlådan i dag - så kul att läsa !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Tror det har varit just precis som du beskriver för de flesta trädgårdsentusiaster
    i sommar! Värmen har gjort att man nästan tappat lusten att påta i trädgården.
    Kände samma oro själv, men sen när det svalnade blev det genast roligare igen!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  7. Haha, ja, värmen tog nog lusten från trädgårderandet på fler än ett ställe. Mycket bättre nu. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Haha.. jag kan ha hela såna säsonger och ibland ett par på raken. Den här sommaren har jag spenderat vid havet och mått fantastiskt. Förra sommaren funderade jag på om jag helt tröttnat på lugnet där...

    Skönt lusten kom tillbaks så du känner igen dig.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera
  10. Visst är det skönare nu än det var när det var som varmast.Märks både på trädgårdsägarna och växterna tycker jag.
    Kram Nora

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background