torsdag 29 juni 2017

Irritation, frustration...; Att INTE Gilla läget!

Jahapp!

Nu är vi mitt uppe i den här himla tiden igen,
den där irriterande...
...så jäkla jobbig!

Samma sak varje år så här års ju!
Måste det vara på det viset?
Blir irriterad varje dag,
på lite allt möjligt:

Soligt och varmt,
blå himmel,
blommor som slår ut,
blommar och...
...blommar över!
Fullt med färg
och alldeles för mycket som händer;

Samtidigt!
Too much!! 

Varför måste det vara så?

Åh, vad frustrerad jag blir!!

Va? 
Är hon knäpp eller? 
Svaret är enkelt:

Jag jobbar!!! 

Ni hajjar va?

Hinner inte med,
inte se allt vackert!

Vill bara vara hemma
se,
varje dag,
varje minut,
varje sekund!
Räddningen för nu
och en vecka till,
är min Canon :)
 ...bara en enda ynka vecka kvar :D

//Veronica

11 kommentarer:

  1. Jag hinner inte med heller - och då är jag pensionär! Men det hjälper inte när man har så mycket i trädgården!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Haha, och det värsta är, att när man är på väg för att kolla litet på ett särskilt ställe, då kommer man aldrig fram. Det händer alltid något på vägen. ett ogräs som behöver ryckas upp, några blad där minerarflugan varit framme och som behöver ryckas bort och kastas på ett särskilt ställe, eller när man får syn på en humla som gör sitt jobb. Ja, då har men redan hunnit glömma vart man var på väg!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Trots att det är ett antal år sedan nu, när jag var i din situation, kommer jag så jätteväl ihåg hur det kändes att inte ha tid och ibland inte en ork att njuta av trädgården tack vare jobbet.
    Visst är det konstigt när folk undrar om det inte är väldigt jobbigt att inte kunna resa bort på sommaren? Inte skulle vi, som älskar våra trädgårdar, vilja väl vara borta i veckor från den?
    Hav tröst! Snart kan du huka dig i rabatterna och rensa ogräs eller lukta på blommorna i dagar i sträck, om du så önskar :-)!

    Kram, Anja

    SvaraRadera
  4. Hej från Sandviken. Håller fullständigt med, det är nu man vill ha ledigt! Att njuta i trädgården och upptäcka allt nytt som händer. Har absolut inte tid att jobba! Så skönt när semestern kommer. Då ska jag ha mitt lilla trädgårdscafe så andra får njuta av min trädgård och goda bakverk. Hälsningar från ett soligt Gästrikland. Eva.

    SvaraRadera
  5. Och så himla kul att du använder din Canon, så vi andra får njuta av din trädgård också.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  6. Kan föreställa mig hur det känns.... Vet inte om jag vågar berätta men de sista åren har jag varit ledig ca 10 veckor per sommar och då oftast gått en vecka före midsommar..

    Medan du väntar är jag glad att du fotar och lägger ut. Jag ligger efter med bildhanteringen.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  7. Jag delar din frustration! Detta har vi ju väntat på hela långa vintern och så ska man tillbringa dagarna på jobbet istället för mitt i grönskan???
    Jag blir så imponerad av dina fina rabatter. Just det som jag har försökt så många gånger men aldrig lyckats med klarar ni hur galant som helst - att skapa fina perennrabatter. Hos mig blir det bara kaos när jag försöker plantera tätt så nu har jag (nästan) gett upp tanken på perenna rabatter.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  8. Hei Sandra. Jeg er pensjonist. Allikevel henger jeg ikke med. Det er jo dette vi går og lengter etter hele vinteren. Men husk å nyte derute, en skal ikke bare jobbe. God helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  9. Förstår precis, det är svårt att hinna med. Jag röstar för att vi dubblerar juni, så man får en chans att hinna med.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  10. Precis så är det även om man är ledig hela dagarna. Det hjälper inte tyvärr fast lite skillnad måste det väl ändå vara, men det känns inte så.Det var likadant också när jag jobbade men på något sätt hann jag med mera då. Så kanske är det så att jag sitter en stund längre när jag fikar. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  11. Haha, sista jobbveckan före semestern är den längsta någonsin. Jag sitter i samma sits, går på mina allra sista krafter och vill inget hellre än att vara hemma. Alla reser bort, men jag villa bara lukta på blommorna. Och bären håller på att mogna också!
    Ångrar att jag inte köpte den där ljusgula petunian du visar på sista bilden, så härlig den är! Ljusgult är min nya favoritfärg.
    På fredag firar vi stort, Veronica!
    Sommarhälsningar från
    Marta

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background