onsdag 7 december 2016

-Dax för reklam!

Nu ska jag göra nå´t jag inte gjort förut: 

Göra en reklaminlägg! 
Gillar det egentligen inte alls,
Ni vet: "Klubbenförinbördesbeundran-stuket" 

Men kan inte låta bli!
Hade en sån Aha-upplevelse!

En av de våra, sadlade om...
...en bloggare!
eller en exbloggare menar jag :D  
Hursom, 

Hillevissan, 
som bloggade på; Tankar från Trädgårdsmästarn
gjorde,
det säkert många av oss skulle vilja göra:
Öppna en butik!
Tema; Trädgård och inredning! 

Fast jag bor i Stockholm, har jag aldrig varit där... 
...pinsamt?
Nope! 
Det finns en anledning!
Är doftastmatiker,
och,
väldigt mycket så!

 Och i dessa butiker brukar det; 
-Göttas rejält i doftljus!

Det verkar höra i hop!?
Tycker INTE jag! 

Har gillat läget, 
Väljer bort!
Men,
i helgen när vi skulle på södra sidan stan
sa mannen: 
Vi stannar på Feta Katten

På väg dit kom jag på: 
Shit! Glömde halsduken 
(som är mitt skydd över näsa och mun när nån har "duschat i parfym)
Och dessutom
hade jag ingen astmaspray i väskan!

Huu! Hur skulle detta gå?
Beredd på det värsta tog jag ett försiktigt kliv
in i butiken, sniffade!
Lite till, drog ett djupt andetag med näsan... 

...Näe? 
Inte nån farlig parfymsyntetdoft nånstans?

Hallelulja! 
I´m in Heaven :D 

Denna butik som är uppdelad i olika "rum" är magisk
Vilket ställe!! 
En lycka för en nörd som mig!
Att kunna hänga på ett sånt ställe i lugn och ro...
...bara kunna få vara där

Njuta av det vackra och hitta inspiration,
Överallt!
Underbart!

Till historien hör,
att jag i våras,
på trädgårdsmässan,
träffade och berättade för 
Hillevissan om mitt astmaproblem!
Frågade om hon hade tända doftljus...
Hillevissan framför sina OTÄNDA doftljus! 
Javisst! 

I helgen berättade hon att hon tänkt:
Om Veronica är allergisk mot doftljus så
finns det såklart fler,
så jag skippar att tända dem :D 

Sen dess har hon valt bort doftljus <3

Jag antar att många fler än jag är lyckliga över det! 
Har ni vägarna förbi Söder i huvudstaden så;
Missa INTE!! 

Astma, eller inte!
Tack Hillevi! 
Kommer garanterat tillbax :D 

Bilderna säger allt! 

Kram och må gott! 

//Veronica










10 kommentarer:

  1. Vad bra att du skriver om detta med allergi för doftljus. Vi är många som inte klarar doftljus eller starka parfymer. Jag kan inte ens ha hyacinter inomhus .Feta katten verkar jättemysigt. Tack för titten.
    Luna

    SvaraRadera
  2. Men kära nån!!! Vilken fantastisk kärleksförklaring❤️ Man blir liksom glad o rörd ända ner till tårna. Tacktacktack för såååååå fina ord, det är sånt här som gör att man somnar med ett brett flin över hela fejjan. Kramkram och varmt välkomna tillbaks en annan gång,
    Hälsar Hillevissan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju... om det finns fler kompisar som vill hitta till Kissen:
      Vi finns på Södermalm, nära Nytorget.
      Hitta mer info på FB eller på Instagram @fatcatstockholm.

      Hoppas detta var ok, Veronica.... annars kan du bara radera det ju:-)
      Pok H.

      Radera
  3. Visst är det en underbar butik! Så charmig. Till och med maken gillade att rota runt i hyllorna och gjorde flera fynd. Jag tål inte heller dessa doftljus, så det är toppen att det finns ställen för oss också.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Det ser alldeles underbart ut. Får lägga det på minnet till nästa besök i Stockholm. Tål inte heller starka dofter. Doftljus, rengöringsmedel och parfymer är värst, bra att du skriver om det. Tycker inte det finns så stor förståelse för det från omgivningen. Toppen Hillevi.
    Kram / Marika

    SvaraRadera
  5. Vilken otroligt mysig butik du har besökt.Doftljus och parfymer och allt med doft kan vara ett gissel när man är överkänslig så bra med en butik som har tänkt till det gillar vi.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Ärlig uppskattning är alltid okej! Så klokt av Hillevi att lyssna på dig! Har inte astma men hatar doftljus och vägrar alltid att gå in i butiker som stinker! Ska ta en sväng förbi Fat Cat nästa gång jag är i stan. Är inte mycket för den mer barocka stilen men tycker mig ändå se att där finns ett och annat som skulle kunna tilltala en puritan:-). Om inte annat så är det alltid trevligt att träffa H.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tur att man inte bor i stan längre. då hade man kommit hem med MASSOR av saker. Jag älskar ju sånt men har redan alldeles för mycket.....
    Det roliga är att precis vid Nytorget på Skånegatan hade vi vår butik från 1967 till 1989, sen flyttade vi ut från stan. vi sålde alltså delar till sport-, race- och veteranbilar så läget var ju inte direkt perfekt om man säger så! *fniss*
    KRAM - Susie

    SvaraRadera
  8. Hvor ser det skønt ud, lige et sted jeg kunne tænke mig at besøge 💚

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background