söndag 11 september 2016

Tulpaner, Narcisser...

 ...och annat livsnödvändigt!


Vilken Brittsommar vi har!
Sån fantastisk värme.
Som högsommar igen!
 Allt vackert bara blommar vidare och jag njuter fullt ut!
Det sköna den här årstiden är att "allt är klart"
Bara att "lalla" runt och dra benen efter sig!
Bara njuta :)

Förutom:
- Har grävt ner en hel massa vårlökar :D
 I vanliga fall brukar jag typ
frysa fingrarna av mig!
Men faktum är att det,
INTE,
 är roligare i värmen...
... så fruktansvärt trist!!
 Så det som håller mig uppe är drömmarna,
 om hur det kommer att se ut våren 2017!

För hur glad blir man inte när alla lökar slår ut i blom?

Narcisser, tulpaner och annat!
Det är verkligen värt...

ALLT!!

Och sen gäller det att hålla tummarna att rådjuren inte knaprar i sig alla innan jag hunnit njuta ;)


 //Veronica














13 kommentarer:

  1. Så vackert! Måste ta mig i kragen och ge mig ut och köpa lökar.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, härlig vårblomning du har och får! Och så skönt att slippa frysa fingrarna av sig vid plantering.
    I år har jag inte köpt några lökar alls. Än, är kanske bäst att tillägga... Tror aldrig jag har lyckats hålla mig förbi halva prisetrean något år. ;)
    Fin sensommarvecka till dig!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Underbar vårblomning och skönt att få det gjort. Får inte lökarna förrän i oktober så det blir säkert kallt om fingrarna. Fast jag har satt mig och skrivit ner var allt ska planteras. Det är den värsta biten känner jag.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. Senast jag kommenterade hos dig var det "höst" och du skulle kura i ditt Njuthus :)
    Som tur var var det bara ett skrämskott...
    Vi får verkligen ta vara på värmen och njuta av allt som blommor och passa på att förbereda för våren utan att behöva frysa ihjäl.
    Lökar är inköpta och jag hoppas verkligen värmen håller i sig även nästa helg, så jag hinner få ner lökarna medans det fortfarande är drägligt trädgårdsväder :)

    Allt gott!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  5. Och jag som inte ens köpt några lökar ännu... har dock gjort lökskisser och vet var de ska vara, men det lär bli till att frysa om fingrarna när det är dags.
    Så gott att vara ute i tid och åtminstone kunna njuta av vädret under tråkgörat och belöningen kommer att bli fantastisk till våren.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Oj, oj, vilken blomprakt som kommer att lysa upp tillvaron för er på våren :-)!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  7. Det är ju det vi snart börjar längta till puh det är långt dit bara Har ett paket på posten med lökar kommer inte riktigt ihåg vad jag köpte. ska bli spännande att se.
    Sen är det visst inte Brittsommar enligt en meteorolog den kommer senare det här är sensommar.Hur som helst så är det ljuvligt
    Ha det gott i veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Oj, jag trodde att er trädgård var rådjursskyddad!
    De två violkungsljusen vi fick av er står på tillväxt i en pallkrage men angrips svårt av något som gnager små hål i bladen - kan jag kruka dem och förvara dem i stora växthuset över vintern tills jag färdigställer orangerirabbaten i vår?
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint, jag längtar redan till en ny vår trots att vi fortfarande har nästan sommar. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  10. Ja jag ska testa Trico Garden i vår, det ska ju vara bra har jag både läst och hört! Värt att pröva så kanske man får ha tulpanerna ifred :)
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  11. Underbar blomsterfärgring du bjuder på :)
    Ha det Gott!

    SvaraRadera
  12. Mmm ... njutbara vårbilder! Att plantera lökar är ganska tradigt tycker jag. Därför har jag slutat med det ;) I varje fall tulpaner för det är ingen idé, vi har alldeles för glupska rådjur här. Men narcisser har jag en hel del.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  13. Hej Veronica!
    Ser härligt ut, hoppas de får vara ifred från rådjur. Hade många besök i våras, så tänkte satsa mer på narcisser och påskliljor i år. Kanske sätter jag tulpaner i krukor, så de kan flyttas undan.
    Ha det fint / Marika

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background