söndag 25 maj 2014

Österlen vs Sanda Cottage Del 1

Kom hem från en kort tripp på Österlen  i går! 

Det kommer jag skriva mer om,
men inte idag :)
För nu bara måste jag skriva lite om Sanda Cottage!

Hur kan man åka bort just nu???
När allt händer???

Mitt förra inlägg handlade det om att våren tagit paus...
Nu handlar det om att sommaren kom...
Pang Boom :)
Värmen kom,
Allt exploderade...
Och,
på de 4 dagar som jag var borta,
blommade många tulpaner över och annat tog vid...
Kaprifolen har gått i blom,
Plötsligt blommar Aklejor,
Treblad och Tovsippa!
 Att Fotbladet fick blommor visste jag inte ens!??
  Alliumen har slagit ut sina bollar...
- Tammetusan...

Nu har sommaren kommit!

 Och, jag var inte hemma för att se den komma!?
Bedrövligt!

Men,
En förbaskat kul resa hade jag :)

Nästa inlägg handlar om Österlen..

... kanske :)

// Veronica

15 kommentarer:

  1. Underbart att sommaren kom så fort, men man hinner ju inte med i svängarna! Vad spännande med ett inlägg om det fagra Österlen, det vill jag inte missa för allt i världen:-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jo du! nu kom sommaren. Låter som du hade en härlig resa och jag är så nyfiken på hur du upplevde Annas trädgård :-) Välkommen hem!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Ja, du Veronica – du blir nog aldrig någon reseplanerare! Så många vackra planteringar på Sanda och härliga foton samt roligt att läsa. Jag antar, att du inte hade det så dumt på Österlen heller?! ;-)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Men sommaren var ju kvar då du kom hem och en fin resa verkar du ha haft.Ser fram mot bilder från den.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag förstår dig. Man hinner knappt med när man är hemma. Men visst är det inspirerande att se hur andra har det. Du har det vackert själv.

    SvaraRadera
  7. Så är det.. Man hinner knappt med att se allt som händer hemma fast man är på plats, fast det är ju himla kul med inspirerade resor:) Man kan inte hinna vara överallt.Så är det bara. Söt Tovsippa! Upptäckte knopp i min Fotblad.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Vi får hoppas att sommaren blir lång så att du hinner uppleva din egen trädgård också. Så fint som du har det borde du inte åka bort eller... jovisst, man vill ju alltid se mera och mera.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det blev liksom en explosion! Vilka fantastiska varma dagar det blev, men nu har vi kallt igen, och regn, har varit åskväder också. Omväxlande!

    /Jenny

    SvaraRadera
  10. Ja i helgen "exploderade" det verkligen i trädgården. Det är en underbar tid vi har nu!
    Skall bli spännande att läsa om din Österlensresa.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Ser fram emot dina Österlenbilder och konstaterar att klockan 12 idag var det sommar, klockan 13.30 var det oktoberkyliga vindar och temperaturen hade fallit minst tio grader mot dagen innan! Österlen, ja tack!:)

    SvaraRadera
  12. Det är som vanligt hos unga damen:-)! Full spruta på "on the road" och på de egna ägorna!
    Allt blommar nu samtidigt och en del som borde börja nu eller om en vecka är redan överblommat...Suck! Bra eller dåligt??!! /Anja

    SvaraRadera
  13. Förstår att du hade velat vara hemma och se sommaren komma, men Österlen är en riktig pärla så jag hoppas du är rätt så nöjd ändå =)
    Du har det verkligen vackert i din trädgård, blommar precis överallt.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  14. Ja tänk så mycket som hinner hända när man åker bort. Fast sommaren fick ett abrupt avslut när kung Bore vaknade till och slängde ner ishavsvindar över oss. Idag regnar det och blåsten har avtagit. Nu hoppas vi på att sommaren kommer tillbaka igen :)

    Sanda Cottage är en dröm som jag hoppas få se i sommar, kanske dyker jag upp den 29 juni fast det är inte säkert. Den andra bilden nedifrån, den kan jag inte se mig mätt på, så himla vackert! Ser fram mot inlägget om Österlen. Kan tänka mig att det var en upplevelse. Och ... naturligtvis måste du ha en svavelpion :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder kära du! :) Fast idag undrar jag allt om det inte är hösten som är här. Usch så kallt och blött. Fast ok då.. lite vatten var välkommet. :)
    Så himla kul att se både dina och Rubens bilder. Nu bara MÅSTE vi hitta en helg när jag får komma och hälsa på?!
    Kram!

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background