tisdag 18 december 2018

Ljuvliga juni...

...älskar temat den här veckan i TrädgårdsFägring!
För det är just det där med juni...
...Ljuvliga juni!

I den här mörka tiden brukar jag ibland sitta ner,
stänga ögonen,
tanka energi!
- Som meditation!

Blunda och ta en promenad i trädgården,
i fantasin
Då är det alltid juni...
...ormbunkarna har precis rullat upp sig
funkiorna har kvar sitt  krispiga,
med tydligt markerade färgvariationer
Aklejorna blandar sig med det ljusgröna,
det skira vackra,
Som man nästan kan gråta av lycka :)

Ljuvliga juni!
Och nu,
i den mörkaste av tider,
finns knappt nå´t bättre än att surfa bland bilder...
...tänka bakåt och längta framåt!

Ljuvliga juni!

Det speciella ljuset...
...Solen
Den korta blomningen av rhododendron,
irisen,
alliumen!


Äh!
Behöver inte skriva mer...
...ni fattar <3

F**n vad jag längtar!

//Veronica 

6 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Härligt med ett bildarkiv, så man kan sitta och drömma en stund. Så vackert.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Åh, alltså den första bilden är ju helt magiskt vacker. Färgerna, allt det ljusgröna och så ljuset...! Suck! Nästan varje kväll "går" jag en promenad genom vår trädgård när jag ska somna. Det är alltid ljusgrön juni här också. Jag börjar alltid på samma ställe och kommer mycket sällan ett helt varv, jag somnar så bra under promenaden... ;)
    Önskar dig och familjen en fin jul!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Magiska bilder! När julen är avnjuten är det dags igen för vintersådder och annat tidigt, sen går det fort, alldeles för fort...
    Önskar er God Jul
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Beautiful garden and flowers. Merry Christmas.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på både dina drömmar om kommande juni och detta gamla år.
    Kanske ses vi 2019?!
    Vackra och inspirerande bilder.
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder. Jag har inte bloggat på ett tag och har ingen koll på läget bland bloggarna men nu ska jag försöka börja igen. på det nya året. Gott Nytt År. Carita

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background