tisdag 4 december 2018

Nu är det advent :)


...men;


Jag gillar inte denna tid alls :( 
Brukar säga att jag inte gillar julen
och det gör jag inte!
Men,
med åren har jag insett att det inte är julen som är problemet! 
Det är årstiden...
... mörkret!

Mörkerdeppig, helt enkelt!

Visst, 
det Ääär mysigt med alla ljus, 
mysigt att kura inne...
Rumsgranen är utomhus på sommaren och växer en våning per säsong! 
...eller Nääe förresten!

Tänder ju ljus året om
och inte är det speciellt mycket mysigare i mörker...
...konstant mörker!
Och bättre hänga ute ju! 

Men;
Gör allt jag kan :D 

Åtminstone i bland!

I lördags tänkte jag till 100 %:
-Skiter fullständigt i advent!
Trots att jag försökte peppa mig med julmarknad
och favvo-plantskola

Men dock,
söndag morgon klev jag upp tidigt,
satte på en radiokanal som bara spelar julmusik
och körde på!
När dagen var slut eller rättare sagt när mörkret varit i 5 timmar, 
var jag klar! 

I år blir adventstiden vit,
Och silver! 
Men såklart måste ju trädgården vara med oxå :) 

Så i granen hänger några växthus i glas och ett gäng ursnygga spadar! 
Och i arrangemangen finns fröställningar av olika slag, 
sprayade med en silverspray
för florister!

Voilá :) 


Länk till TrädgårdsFägring för mer adventstips!

//Veronica 

7 kommentarer:

  1. Läckert tips med sprayningen av fröställningarna och så fint det blev !
    Jag brukar tycka att november är hemsk med sitt mörker men i år har det gått lättare och snart vänder det. NU fyller vi på med ljus och blommor så tiden går fort och vi har mycket att njuta av under tiden.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!
    Gillar december bättre än november, lite kortare tid till våren. Väntar med pyntandet tills vi är närmare Jul, blir bara lite blommor och ljus nu. Granen och tomtarna får vänta ett tag till. Snygga dekorationer.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma. Har också problem med mörkret. Och vi pyntar inte särskilt mycket till jul heller, så det finns fler. Så kul att du utbildar dig till trädgårdsdesigner på distans. Stort lycka till med det!
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
  4. Så vackra spadar och växthus att hänga i granen :) Kan förstå problemet med mörkret utifrån att problemet finns i familjen. Jag har inte problem med mörkret i sig mer sysselsättningsproblemet som kan bli av dåligt väder ute. Men i vinter ska jag tänka ut fler saker jag kan göra i verkstaden för jag mår så mycket bättre när jag varit ute och stående på dagarna.

    Trädgårdsdesign låter kul :)

    Ha det gott trots mörkret! Carina

    SvaraRadera
  5. Vilka toppendekorationer i granen! Såna vill jag också ha. Ska googla en runda på en gång. Kanske julklapp till mig själv.
    Vi får kämpa på i mörkret
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Jag älskar julen, men gillar inte advent nåt speciellt. Det är bara en transportsträcka till det viktigaste: Julafton! Och det enda jag börjar julpynta med innan sista veckan är utebelysningarna (och dom är på plats) och fönsterbelysningarna (som också är på plats). Resten - vilket brukar bli MASSOR - får vänta. Fast i år kanske det inte blir nån julpyntning alls tyvärr!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background