tisdag 31 juli 2018

Okey! Det är hysteriskt...

...varmt! Och stressigt! 

Svettigt, kladdigt och en luftfuktighet som gör att svetten rinner så fort man rör sig :(
Såå varmt och,
sååå stressande!

Alltså, så himla stor tomt har jag inte
men;
går ut i värmen, tänker:

Vad göra i dag?
klippa lite överblommat?
Krukplanteringen vid orangeriet!?

Det blir bra :) 

Sen; Nämen! Titta här...
...lite blad från strutbräken borde klippas!
Klipp! Klipp!

Javisstja,
köpte ju några plantor med gul solbrud som ska ner i den Gula rabatten:)
De måste jag plantera ju!
Och gräva upp en näva...

Nävan behöver jag bara dela på,
kruka,
om nå´n annan vill ha :)

Done! 

Varit i trädgården en halv dag!
Tagit mig runt 25 meter :D 

Det går ju bra det här!!
Jag går ju bara och fixar lite...
Klipper lite överblommat!

Några rosor i Rosengången som ska klippas?

Jajamensan!
Chop-Chop! 

Va?? Är da´n slut?

Dax för middag, Allsång och
Morden i Midsummer?

Jahaja! 

Ska bara ta en sväng med kameran :)

Inser:

Här har jag inte varit,
och inte här...

Men va faan , vad det ser ut!
Va? Blommade inte de här i går?

Och vad är det för ludd på rallarrosorna?
Och,
hur är det möjligt???
har jättevädden blommat över?

Redan???
En så fruktansvärt stressig sommar! 

Nu får verkligen värmen ge sig!
Bli som vanligt igen!

Så att,
allt inte blommat över bara jag vänder ryggen till!
Men,
nya tag i morgon!

Tur jag har semester :D
för när den är slut kanske jag hunnit runt hela tomten :)
 Men, får se det från den ljusa sidan;

Här är det ju snyggt i varje fall :)

Vad andra sysslar med denna varma sommar kan du läsa om på TrädgårdsFägring :D


//Veronica 





10 kommentarer:

  1. Jag drog en lova runt dammrabatten för nån dag sen.
    Krukplantor får gå i frö nu , så jag får ta till nästa vår.
    Ser så mysigt ut hos dig!
    Håller med om värmen. Sååååå trött på den !

    SvaraRadera
  2. Fin vy utanför orangeriet :) Klippandet har det inte blivit något av här, liksom inget ogräsrensande. Då har jag inga problem med luftfuktigheten... ..de kommer när den ligger stadigt över 70% och det gör den väl aldrig här. Men jag funderar på om den där kulan att se in i framtiden finns? Då hade jag INTE köpt så mycket träd och buskar som jag gjort - den saken är klar.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Hej tjejen! Håller med, har aldrig varit med om värre luftfuktighet! Känner det i huvudet som molvärker trots att jag dricker massor med vatten. Men jag kollade just prognosen och till nästa vecka ska det i varje fall bli lindring i värmen, då spår dom "bara" strax över 20 grader. Själv gör jag inte något i trädgården, får vänta till nästa vecka ... om det nu kommer svalare väder.
    Krukplanteringen vid orangeriet är sååå fin!

    Ha det så fint som det går i värmen. Jag hoppas du har semester nästa vecka också när det ska bli lite mer normalt trädgårdsväder.

    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Skrattar rått och inte så lite igenkännande åt din träffsäkra beskrivning! Herre jösses så fort det går!! Och tid tar det att försöka hålla efter det som redan är färdigt för komposten...
    Hoppas du hinner runt hela trädgården i din egna takt! :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Håller med dig!! Denna sommar...jag är konstant svettig, myggbiten och när fick man sova en hel natt?? Nä nu vill jag ha höst, svala vindar, höstblommor...
    Härliga bilder du bjuder på!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  6. Har just kommit hem efter en semestervecka i ett hus på fastlandet ovanför Växjö där vi upplevde ALLA typer av väder; 34 graders kvävande hetta, tre åskväder varav ett fruktansvärt med elavbrott i 12 timmar, regn och storm med en tromb som fällde tre höga tallar över den lilla vägen så att våra besökande inte kom fram. Jo, efter det att vi ringt husägaren som skickade dit en kille med motorsåg och vår vän Rolf fick hjälpa till med sågningen. Alltså rena äventyret, men det var hemskt varmt mest hela tiden. Som tröst var det ett hus med AC, men vi kunde nästan inte sitta ute på den fina altanen på grund av värmen och blicka ut mot sjön.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Your greenhouse/shed is absolutely adorable! I love seeing your garden as well. Such a cute back yard! Thanks for the share, hope you had a fantastic weekend. Keep up the posts.


    World of Animals

    SvaraRadera
  8. Really a beautiful blog.It is very astonishing and marvelous design.

    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera
  9. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background