onsdag 11 juli 2018

Ett tungt, häftig, härligt, beroende!

Halloj! Här är jag :D 

På andra sidan Tusen Trädgårdar,
med 2 dagar kvar att jobba innan semestern;
Äääntligen börjar!
Maigold
Så galet skönt!!

Få tid,
hinna njuta...
Clair Renaissance
...vila i det gröna :)

Ibland räcker lixom inte tiden till att blogga ens!
Inte så här års.
mellan jobb och trädgård
Queen Elisabeth
Surt, men sant!

Tusen trädgårdar blev en superdag med över
300 besökare som kom i en "lagom" takt,
en jämn ström under dagen :D
Troika
Och Oj! så bekräftad man blir
eller rättare sagt: trädgården :D
Kalmar
Hur som,
nu har verkligen rosorna sin bästa tid

Hjälp vad de blommar i år!

Rosa, vitt, aprikos rött, gult och allt däremellan :)
Munstead Wood 
Har rosor i många rabatter men i Rosgången,
är det bara rosor...
...en hel drös olika sorter!
(och nå´n klematis)
Himla märkligt är det,
att jag,
som är så "känslig" med färger;
Älskart! 

Detta totala sammelsurium av rosor
som bara bjussar på;
Claire Austin
Gräddbakelser, Insektscharmörer och den godaste parfym <3

Och jag svär;
...varje gång jag är på en plantskola
går min hjärna på högvarv framför rosorna:
Lady of Shalotte

En till får jag väl plats med...
... Nånstans!?


Totalt beroende ;)

Kram, och länk till TrädgårdsFägring,
ett härligt häng,
med ett härligt gäng: Trädgårdsbloggare finns, här!


 //Veronica 

6 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Så många vackra rosor, mina rosor har inte blommat lika rikligt i år, men får njuta av liljorna i stället. Är säker på att du kommer på ett sått att klämma in några till. Ha en riktigt skön semester /Marika

    SvaraRadera
  2. Inte klokt vad det växer hos er!! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Fantastiska rosor! Troika hade jag faktiskt i Stockholm och var mycket nöjd med den. En av dom få rosor som fick komma in i min trädgård. Gillar inte rostaggar..... Ha nu en riktigt skön och avstressad semester!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Ni har blivit ett riktigt besöksmål! Klart all kredit och bekräftelse går till er, trädgården har väl inte gjort sig själv. Bara att räta på ryggen och suga i sig.
    Grattis och kram
    /Anette

    SvaraRadera
  5. I really like your post good blog on site,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera
  6. I think this is one of the most significant information for me.
    And i’m glad reading your article.
    But should remark on some general things, the web site style is perfect,
    the articles is really great : D. Good job…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background