fredag 28 april 2017

Japp! En Arbetsinsats var det i dag...

... men ibland sitter det långt inne!

Är ju inte alltid en arbetsmyra ;)  
Är fullt medveten om att det är fredag
och jag vill ju! 
Men ibland pallar jag inte,
fast jag vill,
men det krävs en arbetsinsats!

En arbetsinsats att fundera ut ett smart sätt att beskriva ordet:
 Arbetsinsats...
...dagens tema i Blooming Friday!
Brådis är det ju oxå om jag ska hinna innan det blir lördag :)

Så det får bli en liten arbetsinsats
om en stor arbetsinssats;
En 2 månader lång;
Min sköna lilla Vårsköna! 
Nu går den på sista versen,
men; Vilken kämpe! 

För lite mer än 2 månader sen skrev jag om den :)
Den lilla Vårskönan som fick flytta in från den kalla rabatten
och precis hade slagit ut sina första blommor!
Sen dess har den stått där och gjort mig lycklig
med sina fina små rosa blommor
och friskt grönt bladverk
Två månader?! 

Säg den krokus, pärlhyacint eller tulpan som fixar det?
Näe,
nästa år blir det flera av de där små snyggingarna,
med en sån otrolig kämparglöd,
som med en arbetsinsats över det vanliga gjort mig glad varje dag!

Där ser man:
Hur svårt var det nu att göra den här arbetsinsatsen?
Att få ner lite text i en blogg?

Jag är en latmask ;) 

Ha en fin Valborgshelg!




//Veronica

11 kommentarer:

  1. God morgon du sköna! Jag minns minsann ditt inlägg om din vårsköna med de vackra rosa blommorna. Aldrig hade jag väl anat att den skulle blomma i två månader. En sådan arbetsinsats måste hyllas och det har ju du precis gjort. Nu håller vi tummarna för att väderprognoserna stämmer och att värmen kommer i nästa vecka. För nu får också våren göra en rejäl arbetsinsats och sluta upp med att skicka in kyla, blåst, snö, regn och hagel hela tiden.

    Ha en fin Valborgshelg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Två månaders blomning kan man verkligen kalla arbetsinsats. Kommer ihåg inlägget. Kul vinkel, bra arbetsinsats!
    Fin Valborg!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Oh ja det är så härligt att läsa din blogg min ligger helt i träda,, för jag är en latmask😋. Spännande blomma de där måste kolla ditt första inlägg om den! Hoppas på lite mer värme för denna helg vill jag vara i min trädgård.Ha det gott tack för härlig läsning.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Följde länken, ska tigga en rugge den dagen jag kommer förbi;) Läste på om den. Hittade en sida om Plants For A Future, pfaf.org, den funkar som sallad! Lärorik morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt det blev både text och bilder! Storleken har ingen som helst betydelse i det här sammanhanget ;) Vårsköna som inneväxt var något nytt men vilken bra idé. Den är så söt om man har den där den kan få sprida sig som den vill!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Hej Veronica!
    Tror att det är den jag har en liten tuva av, tack för tipset.
    Rensade bort en stor del, då den spridit sig lite väl mycket, men söt är den.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  7. Bra arbetsinsats där! Och den lilla vårskönan gör ju verkligen skäl för sitt namn!
    Trevlig helg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vårsköna, ett passande namn, men jag räknar den nästan som ett ogräs. Jag fick en planta för länge sedan och sen dess har den funnits hos oss, nästan överallt. Jag har inte rensat bort den tidigare för den är ju så söt men till slut blev det för mycket. Så nu har jag rensat radikalt, men har fortfarande en del kvar. Om jag fattat rätt så sprider den sig runt där den är planterad från början, alltså den hoppar inte till andra ställen så mycket, men låter man den hållas så blir det ju ett större och större område. Det positiva är att den blommar hela sommaren när den väl börjat. Ha en fin 1:a maj. Carita

    SvaraRadera
  9. Vårskönan har jag inte sett tidigare, vilken söting!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Här är en latmask till, fast jag har vettiga skäl till att inte ha gjort så mycket i år - ännu!
    KRAM och trevlig valborg
    Susie

    SvaraRadera
  11. Hei. Denne er ny for meg. Imponerende at du har hatt den i blomst så lenge. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background