torsdag 20 april 2017

Mitt val: Minnes-bild :)

Nu är det helg igen...
...en helg i den härliga våren! 


Så jäkla skönt att allt ligger framför oss :)
Jag ryser bara jag tänker tanken;

Tänk om det vore 7 grader, regnigt
och i början av november nu!!
Näe, det känns otroligt mycket bättre att
det är 7 grader, regnigt och 20 april :)

Att blogga har blivit ett beroende!
Ibland tar jag lite paus men sen kommer alltid viljan tillbax!
Och detta har jag alltid viljan till :) 
Dokumentationen jag har om trädgården är verkligen kanon,
nu,
5 år, efter första inlägget!
Har bilder ifrån alla möjliga vinklar och vrår...
...nästan varenda spadtag är dokumenterat

Jag kan titta på bilderna och se min trädgård förvandlas
från en stor gräsmatta till det som det är i dag!

Vilken resa det har varit...
...Så himla kul! 
Och absolut det roligaste,
i "backspegeln"
är alla följare,
alla som läst om mina vedermödor och,
Hejjat på! 

I går när jag kollade bloggen,
såg det ut så här:

300 000 sidvisningar,
och ytterligare en!

Tack alla ni som hänger med mig :)

I dag är temat i Blooming Friday: Månadens bild och det här blev min!


//Veronica


22 kommentarer:

  1. Kul månadsbild och grattis till alla sidvisningar. Alltid roligt att titta in och se vad som är på gång. Fem år har respekt med sig. Jag har bara hållit på i tre, men de åren har gått verkligt fort.
    Hoppas få hänga med dig ett bra tag till.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Gillar din tolkning :)
    Inspirationen kommer och går...
    men bloggen består :)
    En otroligt bra minnesbank,
    och inspirationskälla.

    Keep up the good work!

    //Birgitta

    SvaraRadera
  3. Grattis på fem års jubilee :) Jag har själv nyss börjat blogga, men tanken var från början att få en "dagbok" utav trädgården! Fint att du orkat, gillar din blogg och hoppas flera år mer :)

    SvaraRadera
  4. Kommer ihåg när du började .Du skrev och undrade om du hade något att tillföra andra.Alla har något för andra att tycka om och läsa.Och se så bra det gått för dig.Tror mycket beror på ditt härliga sett att skriva.Och att få följa din förvandling av trädgården.
    Kram/Gunsan.

    SvaraRadera
  5. Grattis till jubiléerna - 5 år och 300 001 :) Tänker att allt trädgårdsprat har något att tillföra på ett eller annat sätt. Visst är 7 grader i april än 7 grader i november...

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  6. GRATTIS till dina 5 år! Måste gå in och kolla hur länge jag bloggat här, tror att det är massor. Var också med på en annan trädgårdsblogg tidigare så man kan väl kanske kalla sig veteran.
    Idag är det hela +10 grader, man är nästan chockad.....
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  7. Grattis får jag också säga, 300 001 har väl blivit några till nu! Det händer mycket på fem år. Och nu har jag läst om dig och er härliga trädgård i AoT. Nu är det helg igen och tänk, solen skiner och temperaturen stiger. Och som du säger, allt ligger framför oss!

    Ha en skön helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  8. Hej Veronica!
    Bloggen är en stor hjälp för minnet, och så himla kul att se från år till år hur det förändras i trädgården. Tack för alla fina roliga stunder, jag haft då jag läst dina inlägg.
    Ha en riktigt skön helg /Marika

    SvaraRadera
  9. Kul med så många år... många som bloggar byter system på den tiden och så ligger det bara döda bloggar kvar. Trevligt att du också väljer att stanna kvar.

    Mvh // Nattis

    SvaraRadera
  10. I snitt 164 sidvisningar/dag! Det är en och en annan som tydligen roar sig genom att hämta inspiration här:-)! Grattis!
    Den andra bilden med dig grejande i rabatten är himla fin. Varför inte som månadens bild? Den vyn måste förändras rätt mycket under månaderna.

    See you around :-)
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  11. Vi är många som tycker om att läsa det du skriver och se dina bilder. Du har en alldeles egen stil som vi gillar. Fem års bloggande är värt att fira!
    Hoppas du får det lite varmare i trädgården i helgen.

    SvaraRadera
  12. Grattis till alla besökare och sidvisningar. Jag håller med, bloggen är bra dagbok för minnet. Sista året har jag varit en rätt kass bloggare själv, men jag kanske kommer igen nu när våren är på intåg!

    SvaraRadera
  13. Grattis med all rätt! ALLTID lika kul att besöka din blogg! Ja ibland får den vila bloggen, den är ju lite som en sporadisk dagbok...
    Ha en skön helg!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  14. Hei. Tenk vi har den flotte tiden foran oss. Grattis med 5 år. Alltid koselig å besøke din blogg. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  15. Grattis och just +1 :-) Du har det så fint, vi måste ses snart!
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  16. Ja visst går vi en underbar tid tillmötes jag skulle bli bra modfälld om vi hade hösten och vintern framför oss för vi behöver verkligen våren och sommaren för att ladda våra batterier.Under vissa delar av året så kan man ha bloggtorka men det blir ett behov att dokumentera och lägga in bilder och din blogg tittar jag gärna in hos förstår att du har många som följer och läser den.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  17. Grattis!
    Tack för all inspiration, fröer ( har sått Fackelranka ´Tresco´ i år oxå) och skratt du delat med dig av:))
    Hoppas du orkar hålla på länge till.
    Ska berätta om takpannorna sätter stopp för flocknävans framfart.
    Hoppas du får en fin helg!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Grattis och vi är glada att du bloggar så vi får hänga med på dina trädgårds äventyr :)

    SvaraRadera
  19. Visst är det roligt att dokumentera sin trädgård. Jag minns din lund som det första jag såg hos dig. Blogglusten kommer och går.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Usch, ja. Tänkte den tanken i förmiddags, men såg till att förtränga den snabbt. Vill att våren och försommaren – och framför allt ljuset – ska vara för evigt. Vet inte hur jag ska stå ut med det långa mörkret en gång till. Tur att jag brukar vara entusiastisk även när hösten kommer (hur nu det kan komma sig ;)

    Hoppas att du har en finfin helg!
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  21. Stort grattis till hela fem år med bloggen! Dina inlägg får mig alltid att le en smula vilket kan behövas då och då.
    Skön söndag på dig!

    SvaraRadera
  22. Härlig tolkning, som vanligt hos dig! ;)
    Här är en till som är beroende... Hejja oss!

    Må gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background