söndag 18 augusti 2013

Sommarens sista dagar......

Det känns att hösten är på väg...

Woodlandet har blivit mycket "tätare" än vad jag trodde på en säsong!?
Lite sorgligt tycker jag alltid att det är,
när jag inser att sommaren går mot sitt slut!

Men på ett annat sätt är det lite skönt :)
En rolig liten Salix framför vagnshjulet! Onamnad vid inköp... nån som vet? 
Trädgården är i sin fulla storhet
Så här blev det...
...varken mer eller mindre
En klematis på rymmen :) 
Vissa saker blev inte som jag hoppades
Andra blev mycket bättre :)
Dammen börjar ta sig!
 Det som är en sanning är i varje fall att denna sommar till skillnad mot förra har varit underbar för såna som oss som har vatten att vattna med!
Sol med eller mindre varenda dag
och både jag och växterna har njutit varje sekund!
Min sådda Riddarsporre har precis börjat blomma :) 
Underbara givmilda fantastiska sommar...
Den har verkligen gett mig det jag behövde!


Sol,
Ljus,
Sol,
Värme,
Sol och.....

sol ;)
Och i dag möttes mina...


...Japanska Humle på mitten av valvet!

Sommar´n är komplett :) 


Må gott!

//Veronica













15 kommentarer:

  1. Visst har det varit en underbar sommar! Det enda jag gnäller lite på är det uteblivna regnet. Lite nattregn hade inte skadat - jag har nämligen inget vatten att vattna med:-(
    Din trädgård ser underbar ut just nu. Själv har jag en grävmaskin mitt i trädgården......inte lika underbart men ibland har man inget val:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hur har du kunnat få en sådan fin böj på gräset(?) vid dammen? Papiljotter eller locktång? ;-)
    Håller med dig, sommaren har varit fantastisk (hoppas nu bara att vattenräkningen inte blir lika fantastisk)!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Så vackert du har det! Gillade verkligen bilden med Smällspirean och gula Rudbeckior, så fint de passade varandra! Även jag tycker att sommaren har varit toppen i år, precis lagom mycket sol och värme./ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Jeg kom bare lige forbi.
    Hvor har du en smuk have.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvaraRadera
  5. Sommaren har varit härlig.Men nu är det en del jobb kvar som tex ogräsrensning som jag inte orkat när det är så varmt.
    Hos er ser det så fint ut.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Det har verkligen varit en fin sommar bara lite väl torrt så till slut fick jag vattna med köpevatten"suck" men hellre det än att växterna skulle dö.
    det är nu man som sagt ser vad som ska ändras i trädgården
    jag har beställt lökar så nog märks det att det går mot höst
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  7. Nä, nä, nääää! Nu ska du inte va' så'n;(! Kvar av sommaren är det veckor....typ enligt samma källa från USA som förutspådde den hemska vårvintern.
    Men kära nån vilket lyft i dina bilder Veronica! Endagskursen har höjt ditt medvetande och din teknik! Duktig 'flicka'! /Anja

    SvaraRadera
  8. Tack för berömmet av trädgården! Just nu är den faktiskt riktigt fin - och då tar man semester!? Men...man måste ju kunna resa bort några dagar och få skämma bort sig och lyxa sig lite ibland. Och vila kroppen.....
    Din trädgård ser helt underbar ut, väldigt frodig och frisk och precis som dig är jag evigt tacksam över att vi har väldigt gott om vatten - alltså för att vara här på Gotland där det varit bevattningsförbud i 2 månader minst. Men det gäller endast det kommunala vattnet, har man brunn är det OK att spola med slang - och vi har ju brunnen enbart till trädgården. Visserligen tar vattnet i den slut efter 3-4 timmars vattnande, men dagen efter är det lika mycket igen som tur är!
    Men inte är det höst redan inte, det är nu "sensommaren" börjar och det är nästan den bästa tiden på året. Det är varmt i vattnet, lagom varmt på land och tomt på alla stränder så man kan ha Santos med sig överallt och så kan man näcka. Underbart!!

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder från din trädgård, speciellt gillar jag den gula rudbeckian mot Diabolobusken ( å jag som inte gillar gult, trodde jag)

    SvaraRadera
  10. Härligt att ditt woodland lyckats. Jag kämpa på med mitt (som jag iofs kallar lund men det är ju egentligen samma sak). Det har blivit bättre i alla fall, det har det.

    Många fina bilder! För min del så gillar jag att hösten är på väg. Det har varit en så skön sommar att jag känner mig helt redo för dimma, hög sval luft, varma färger och prasslande löv.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Växterna vid dammen såg så frodiga och fina ut, snygga gräs hade du där också. Kram Kristina

    SvaraRadera
  12. Håller med, sommaren är komplett. Och med risk för att få stryk - jag tycker det är lite skönt att hösten är på gång på allvar. Jag njuter av svalare och friskare luft och att kunna ge sig iväg på hästen utan att bli uppbiten av broms och andra elakingar. Krampårej! PS! Jag förstår inte vad det är för träff du frågade om.

    SvaraRadera
  13. Sommaren har varit fantastisk och bara fortsätter, helt otroligt!
    Du har verkligen gjort mycket i din trädgård under säsongen.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig sommarkavalkad!!! Jag brukar också tycka att det är lite skönt med hösten - förr var den favoritmånaden - men nu när jag har trädgård känner jag inte riktigt så, trots att jag för tillfället är gräsligt trött på att resa ogräs och underhålla. Men i morse var det sex grader ute. Tog ett morgondopp ändå, men var allt lite sval när jag knallade hem från bryggan.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder, ja visst skulle man önska att sommaren var längre.
    Själv känner jag mig som en av våra pelargoner när höstens kyla kommer.
    Jag är inte riktigt redo för den, kan man någonsin vänja sig?

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background