torsdag 1 augusti 2013

Förväntan och...lathet kostar......

Är full av förväntan...

I morgon ska vi åka på trädgårdsbesök till Anna-Karin med bloggen .landetkrokus.
Jag ser såå mycket fram emot det!

Jag träffade Anna-Karin på Chelsea Flower Show...

Vilken tjej!
Sprudlande glad och såå kunnig inom trädgård....

Där fanns det ingen växtdyslexi!
Rabblade latinska namn på löpande band :)

Hur beter folk sig? Jag som hela tiden får kämpa för att komma ihåg de svenska namnen?

Hur som...
Det kommer bli sååå kul :)

Älva att förälska sig i....
Som rese-sällskap kommer vi ha Ruben & Karin....
Ruben med bloggen: rubensrabatter.blogspot.
Jag hängde i hans trädgård förra veckan och den fick mig att tappa andan...
Hur sur kan man bli på sig själv egentligen?

Varför är jag så lat? 

Jag har tänkt att jag vill ha perenner för att trädgården ska sköta sig själv...
"Orkar inte hålla på med sommarblommor"
Hur dum kan man va??

I min trädgård blommar det...

Litegrann! 

I Rubens trädgård blommar det...

Överallt!!! 

En underbar,
blommande oas...
Jag hade aldrig kommit på att plantera Lobelia vid dammen... Såå snyggt!

Humlorna "minglade" i hans blomsterhav...
När jag kom hem,
Såg min mediokert blommande trädgård
Så bestämde jag...

Nästa år...

Då!

Ska min trädgård blomma som Rubens :)

Jaa attans,
vad jag ska plantera sommarblommor.......

//Veronica








11 kommentarer:

  1. Ser fram mot morgondagen.

    SvaraRadera
  2. det är verkligen en konst att få det till att blomma överallt med perenner så det är smart att blanda in sommarblommor
    Ruben har vekligen lyckats få fina planteringar
    ha en bra dag i morron
    maggan

    SvaraRadera
  3. :-) jag bara vet att ni kommer att ha det alldeles fantastiskt hos Anna-Karin. Hälsa henne massor och lova att göra ett hemligt reportage ;-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag har absolut tänkt att göra ett :)

      Radera
  4. Hahaha.. Här finns det gott om "snygga" vyer att göra reportage om... Lovar! ;)
    Jaaa, det ska bli så kul att ses! Längtar tills i morgon!
    Hoppas ni kommer gilla Trädgårn i Söderfors också. Jag är lite avis att ni ska dit. ;)
    Stor kram och kör försiktigt i morgon!

    SvaraRadera
  5. Låter väldigt kul att besöka Landekrokus.
    Bilderna från Ruben ser riktig läckra ut - som sommarängar.
    Inte är du lat Veronica! Du jobbar ju jättemycket med allt möjligt
    Jag ser verkligen framemot reportaget från dina trädgårdsbeök!/Anja.

    SvaraRadera
  6. Oj, här sätter man ju kaffet i vrångstrupen! Jag hade pustat ut, och tänkte, jag klarade mig den här gången också, inga fler inlägg från vår fotbollsplan till trädgård! Och så har ni sparat på inlägget tills man minst anar det!!! ;-) Kul i varje fall, att du hittade de små fläckar av blomster som faktiskt fanns!
    Såg att jag missat ditt förra inlägg. Det får jag läsa senare, nu bär det av till Anna-Karin!!! Julaftonskänsla!

    Ha det gott och vi ses i Söderfors!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder från Rubens trädgård, precis som nån sa - ängskänsla. Lat, vad är det? Men visst är det en tanke att så in lite sommarblomning.

    Hoppas ni får en skön trädgårdsdag idag, Carina

    SvaraRadera
  8. Man blir lite avundsjuk på er som bor så nära varandra, men jag ska inte klaga. Det finns ju faktiskt en massa fina trädgårdar - och trevliga ägare - här också. Men...av någon anledning hinner man inte med att besöka dom. Har bara lyckats med tre i år, min väninnas i Levide samt två stycken för att titta på rosor. Nu har man ju fullt upp med att vattna och där efter rensa i sin egen!!

    SvaraRadera
  9. Anna-Karins blogg har jag ju missat - hur har det gått till? Så skoj att se Rubens trädgård med någon annans ögon! Han gillar blommmor ;) Jag kör numera på enbart sommarblommmor i krukor och perenner i planteringarna - lite lathet över det också. Det är så skoj att få besöka likasinnades trädgårdar och att dessutom ha trevligt ressällskap är ett extra plus. Hoppas ni får en fantastisk dag / gittan

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background