torsdag 8 augusti 2013

Roadtripp... Igen!

Jaha! Så var vi iväg igen då! 


Denna gång gick trippen till Eskilstuna! 

Först hälsade vi på Sigge...
Jaa, de allra flesta trädgårdsbloggare känner ju Sigge :) 
Han göttar sig i en trädgård som är magisk...

Nu menar jag inte magisk
 så där, som man använder ordet magiskt nuförtiden!
Lite som ett utfyllnadsord...
Lite när som helst...
 utan att man tänker på ordets innebörd!
Utan jag menar, verkligen, Magisk

Det är en skogstomt och rabatterna och växtligheten var verkligen anpassade efter det...
På ett underbart sätt! 
På nåt sätt så kändes det som om de odlade blommorna och växterna var, "vilda",
 i Sigges trädgård
Jag menar:
De såg ut som om de hade funnits där ifrån början, att de skulle vara där!

Inga kantskurna rabatter där inte och det kändes, mycket bra, att det inte var så!
Det hade inte blivit samma magiska upplevelse då! 

I Sigges trädgård fanns det mängder...
...jag menar,
mängder, 
av vackra stilleben,
siktdjup,
halvt gömda,
 vackra,
och ibland lite galna utsmyckningar, och...

...Jag fullkomligt Ääälskade det! 

Javisstja, 
Sigge har en matte oxå..
Kan någon gissa vem som äger denna?
Kan ni inte gissa, så kan ni gå in, r och se facit ;)

Efter Sigge,
gick färden vidare till Caroline, med bloggen: tradgardstankar och hennes underbara äng av Dagliljor!

Jag har aldrig sett en äng av Dagliljor tidigare..

Och Oj! 

Vad snyggt det var :)
Upp till toppen av kullen som dagliljorna är planterade på har Carro gjort en fantastisk gång med betongplattor och flis!



 Trädgården är ny,
 men planerna stora  ;)
Och nästa projekt är i full gång...
Här är starten på Carros lund...

Jag ser fram emot att se hur den växer fram,
och blir,
så fantastiskt
som jag är övertygad om att den blir...
efter att fått den beskriven för mig!

-Ni vet så där, 
som bara en riktig trädgårdsnörd kan berätta om sina planer...

... Och Åhh! Vad det är kul att träffa såna! 

Trädgårdsnördar alltså ;)

Tack för att vi fick komma och vi kommer gärna tillbax!

//Veronica








8 kommentarer:

  1. Puh ;-) du vet vad jag menar :D Kan jag slappna av nu?Ha ha ha
    Vad glad jag blir över din beskrivning har vi det sådär magiskt?Låter ju underbart :D TACK snälla du för så fin beskrivning blir ju lite smått rörd :)
    KRAM o Välkommen tebaks!

    SvaraRadera
  2. Men vilken sommar ni verkar ha haft! Rena drömmen att få åka runt så där och hälsa på i andras trädgårdar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul med trädgårdsnördar! Gubben min säger att om jag träffar en likadan nörd så kommer vi i "självsvängning" och glömmer både tid och rum. Då är det är bara trädgårdar och växter som gäller.....

    SvaraRadera
  4. MAGISKT var ordet! När det ser så fint ut på bilderna, hur skall det då inte vara i verkligheten!?

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Sigge och hans bodega känner man ju igen.Har nog anat att trädgården var så där fin.Har ju läst Helenas blogg länge.Kram.

    SvaraRadera
  6. Hejsan "resande" Veronica;)!
    Finns det någon trädgård värt namnet du inte har sett i sommar? Vilket virrvarr av intryck och inspiration du måste ha samlat på dig under sommaren.
    Sigges blogg vore det roligt att få en länk till - har ingen aning om vem Sigge är....
    Den tredje bilden uppifrån tycker jag visar på av den magi du beskriver! Vore roligt att kunna i alla fall besöka hans blogg.../Anja

    SvaraRadera
  7. Vilken virvelvind du är! Kul att se dina bilder från bloggar jag själv besöker. :-) Kram!

    SvaraRadera
  8. Skøn stil du har! Det er lige mig!
    Hilsen
    Jette

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background