torsdag 6 september 2018

De bästa, och lärdomar...

...The Hard Way!


Nu är vardagen tillbax igen...
Jätteverbenen är bästa vävarväxten!
...tillbax till kontoret!
Fuchsiorna <3
Semestern slut,
bara att gilla läget! 
Sen i våras 
har jag haft lediga måndagar! 

Eller, 
Inte lediga, för jag har jobbat med annat! 

Med trädgårdsarbete,
tillsammans med en trädgårdsmästare

Låter väl superkul!? 
Bästa rabatten! 
Ni vet,
den där drömmen om att jobba med det man tycker är kul :) 
Bästa krukväxten i år: Blyblomman :) 
Fast, vaad
naiv jag var! 

Nu vet jag bättre :) 

Det är ett supertungt arbete
verkligen inte glitter och glamour nånstans! 
Bästa inköpet :) 
På måndagskvällar är jag heeeelt slut! 

Vilka hjältar dom är, 
de som gör detta på heltid! 

Men när september är slut, så är det slut! 

För det är ju så det är,
med säsongsarbeten!
Ibland blir det kul :D 
Näe, verkligen inte glitter och glamour! 

Men jag ska fortsätta vara "ledig" på måndagar
för höst och vinter ska jag istället syssla med att plugga!

Plugga till trädgårdsdesigner :D 

Så vem vet?! 
Kanske står jag där i givakt 06,30 nästa år igen
i april...
...som säsongare :D 

Förövrigt, 
i trädgården så är det mycket som är bäst... 
...just nu!

Och det vill jag såklart berätta för många trädgårdsbloggare och därför länkar jag till TrädgårdsFägring där många av oss hänger :)  

//Veronica 

10 kommentarer:

  1. Så roligt att du vill bli trädgårds designer, jag tror att du skulle passa så bra till det när jag ser på din vackra trädgård

    SvaraRadera
  2. Så artig å jobbe sammen med en gartner, og det å jobbe i hager er tungt arbeide.
    Men det er herlig å kunne jobbe ute med noe man liker.
    Lykke til med puggingen/Eirin

    SvaraRadera
  3. Va kul:) Grattis!!
    En kamin måste vara toppen!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Veronica! Så himla roligt att höra att du ska plugga till trädgårdsdesigner. Det är verkligen något du passar för. Jättekul att satsa på sin dröm!
    Ser att du också har blyblomma, visst är dom härliga. Även om blommorna, när dom vissnat, fastnar överallt, framför allt i håret :)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Känner att jag nog missat en del och förstått en del... Missat att du säsongat som trädgårdsarbetare... Förstått att du är trädgårdsintresserad - det sista var väl ett understatement ;) Kul att du satsar på din dröm. Jag gillar människor som vågar och som brinner för saker.

    Kram och lycka till! Carina

    SvaraRadera
  6. Härligt! Det blir perfekt för dig, låter jättekul och spännande :)
    Ny vecka och nya friska tag...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Grattis! Kul att du går vidare från dröm till verklighet. Lova att du berättar mer "längs vägen". :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. Hejsan Veronica!
    Låter superkul att du satsar på ett drömyrke för dig. Hur lång är utbildningen? Var någonstans går den? (Nej, jag tänker inte söka ,-)? Är bara nyfiken.)
    Blyblomma hade jag förr i många år. Den blev enorm, men jag gillade inte de klistriga vissnande/fällande blommorna.
    Lycka till med plugget!
    Ha det supergott! Kram, Anja

    SvaraRadera
  9. Instämmer i kören! Lycka till med pluggandet.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Trädgårdsdesigner, ett jobb som du antaglingen passar perfekt för! Lycka till med pluggandet!!
    Sen håller jag med dig om jätteverbenan, en växt jag gillar väldans mycket. Men...tyvärr sprider dom MASSOR av små bebisar överallt här. Så trots att jag inte har några i år (första gången på 10 år) så har jag massor av plantor på helt otroliga ställen. Mitt bland stenplattorna på ingången t.ex.!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background