torsdag 10 maj 2018

Ibland blir det brådis...

...Ja jösses, vad det går fort i år!

Vilken tur att man är lite extra ledig här och där :) 

Det sa bara pang och jag fick bråttom på nå´t sätt! 
Jag hade ju precis blivit klar med att mulcha rabatterna
skulle ju ta det lite lugnt ett tag!
Just så,  tänkte jag..
...Men, men! 

Så blev det verkligen inte :) 
Tokvärmen kom och på bara ett par dagar har hela trädgården
exploderat i blommor och färger!
Vissa tulpaner har knoppats, 
slagit ut och blommat över,
på mindre än en vecka!??

Underbart är kort...
men:
Bråttom, bråttom! 


Det känns helt underbart med högsommarvärme i maj :) 

Men jag måste erkänna,
att min estetiska ådra skriker rakt ut när allt blommar samtidigt! 
Det var ju inte tänkt att de vackraste namnsorter av tulpaner
ska blomma tillsammans med påskliljorna ju! 

Hursom, 
lite bilder från trädgården...
...hårt beskurna :D 
För har jag möjlighet att ta bort det som skär sig så gör jag det!!

//Veronica






8 kommentarer:

  1. Ja, den här våren har verkligen varit knasig. Man lämnar trädgården på morgonen och går till jobbet och kommer hem till en helt annan trädgård på kvällen känns det som. Bilderna man tog i går känns som historia redan nu.
    Visst kan det bli lite märkliga färgkombinationer i trädgården ibland, men på dina bilder ser det riktigt fint ut tycker jag.
    Du lämnade en kommentar på min blogg om att du gärna delar med dig av Ungersk Tandrot och det säger jag givetvis tack till:-) Men inte ska du behöva skicka, det känns ju onödigt jobbigt och inte minst dyrt. I så fall vill jag betala dig för det. Kanske vi äntligen efter många år kan få till den där återträffen? Jag skickar ett meddelande på FB så kanske vi kan styra upp något.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk vacker trädgård du har !!!
    Otroligt inspirerande med all trädgårdskonst precis i min smak !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Ja, jösses, nu ångar våren på i 180 knyck! Och jag suckar också över oväntade färgkombinationer i den egna trädgården... Men, men. Ser hur som väldigt fint ut hos dig!
    Fin trädgprdshelg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Men det är bara att njuta av extra allt samtidigt, men lite stressigt blir det.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. Nå går alt utrolig fort, så fort at en nesten ikke rekker å få med seg alle nyanser i grønt, og alt som blomstrer. Det ser frodig og flott hos deg nå.
    Ha en fin helg/Eirin

    SvaraRadera
  6. Ja det gäller att hänga på nu! Njuta av allt och sen hinna med kirskålen och gräsmattan också :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Ja du milde tid så fort det går. Undrar vad som blommar sen när det är riksmöte och andra aktiviteter. Några kanske hinner blomma om en gång till, ja inte tulpanerna förstås. Och torrt börjar det bli igen, jag orkar inte tänka på att bära vatten. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  8. Så grönt, blommigt och fint! Nej, jag hann inte ens mulcha, men vårrabatterna fick sig ett stärkande mål i höstas. Känner mig nästan lite snuvad på konfekten eftersom peaken bara varade en knapp vecka här. Jag har ju mest hunnit tänka på alla grönsaksplantor.
    Ha det så gott och kram
    /Anette

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background