tisdag 22 maj 2018

Helt enkelt...

Galenskap :) 


Men alltså, 
Vilket galet väder vi har...
...nästan lite skrämmande!? 

Hur är det möjligt med långt över 20 grader, 
varje dag, i maj!?? 
När det knappt var över 20 grader en enda dag förra högsommaren!? 
Allt går så fort, fort;
Och jag vattnar! 
Förbereder mig för årets första trädgårdsvisning
för en trädgårdsförening på torsdag.

Blir lite brydd för jag hade tänkt att de skulle komma;
i den bästa av tulpantid...
...men Nope! 

Eller vad?? 
De får väl vara nöjda om en fortfarande blommar :) 

Och jag vattnar!
Blir nog mest en grön trädgård de får se

Men vad sjutton... 
...Det är väl Okey!? 
Är det oxå Okey att be dem blunda när de ser Veronica-rabatten?? 

Den gjorde jag om i höstas,
tog bort markduken som låg under jorden
Vad händer? 
En explosion!! 
Hysteriskt mycket frösådder,
överallt och pyttesmå!

Det är fasiken inte lätt att se vad som är ogräs 
och vad som är något att ha.
Fortsätter vattna...

...hoppas att;
de pyttesmå vuxit till sig lite tills i morgon  kväll så jag kan rensa lite...
Så slipper de kanske blunda ;)

Jag länkar till TrädgårsFägring där många andra trädgårdsbloggare  oxå hänger :D 


//Veronica


12 kommentarer:

  1. Ja det går galet fort nu. Ena dagen så blommar tulpanerna nästa så är det över. Lycka till med visningen. Det kommer gå toppen bra :)

    SvaraRadera
  2. Nu funkar ju inte alla som jag gör... Men om jag tittar på en trädgård är jag ute efter idéer, lösningar, nya intressanta växter. Trädgården behöver INTE vara perfekt. Jag bryr mig inte om det finns ogräs. Tänk om man endast och bara kunde visa upp en perfekt trädgård... Tänker att till slut skulle ingen orka ta sig upp och över ribban och vi skulle inte ha några trädgårdar att besöka... My take on it ;)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Veronica!
    Det ser helt underbart ut, och det kommer dina besökare att tycka också. Galet det var ordet, stämmer bra på det väder vi har nu.
    Lycka till med visningen.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  4. Du har en så fin trädgård så du behöver inte oroa dig tro mig besökarna kommer att vara så nöjda.När man besöker en annans trädgård så hittar man alltid nya idéér att ta efter det är det som är tjusningen med besöket och även växter som man inte har i sin egen trädgård.Lycka till och ha det bra./Margareta

    SvaraRadera
  5. Altså - tulipanblomstringen er virkelig umulig å beregne!
    Men det blir sikkert en fin opplevelse for de som kommer likevel :)

    SvaraRadera
  6. Ja, det gäller verkligen att hinna njuta nu när allt är så fantastiskt.

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det helt galet väder, känns som om vi har haft sommar ett bra tag nu. Det är jätteskönt egentligen men inte orkar man göra mycket i värmen, det får bli kvällar och förmiddagar för mig som inte behöver gå till jobbet. Resten av tiden kan jag slappa i skuggan fast det har jag lite svårt för så det blir nog ett och annat gjort då också. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  8. Skrämmande var ordet! Jag tycker att det är väldigt oroväckande. Och eftersom vi bor i torrtrakter med risk för saltvatteninträngning i sinande brunnar vattnar jag väldigt lite, mycket strategiskt och helst bara med rotvattnaren. För första gången välsignar jag att vi har tung lerjord!
    Lycka till med trädgårdsbesök idag! Du får plocka upp många tappade hakor sedan!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Javisst är det väl märkligt detta väder. Du skrev ditt inlägg den 22 maj och värmen bara fortsätter. Själv fick jag lov att åka till Dublin för att kyla ner mig :) Fick till och med njuta av en skön eftermiddagsskur. Riktigt härligt! Hoppas din trädgårdsvisning gick bra, eller det är jag övertygad om att den gjorde.

    Önskar dig en skön helg!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  10. Hej Veronica, tack för en underbar stund i din otroligt vackra och spännande trädgård förförra torsdagen med TäbyVallentuna Trädgårdsförening. Jag åkte utomlands dagen efter och nu när jag kom hem hittade jag inte ditt visitkort. Vi skulle ev träffas framöver. Det är jag som är LyckligaLotta. Ha en riktigt skön söndag! Lotta

    SvaraRadera
  11. Är säker på att trädgårdsföreningen fick mycket att titta på trots missade tulpaner. Här känns det som augusti i trädgården med gula löv från äppelträden och brun gräsmatta. Kanske blir augusti som juni, med en andra blomning fräscht och grönt. Världen verkar ju upp och ner så vem vet.
    Man hinner knappt blogga för alla timmar man lägger på vattning.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  12. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background