onsdag 14 februari 2018

Alltså.....Ge mig energi!

Februari?

Är det verkligen nödvändigt?
Denna månad som är sååå tung!

Känns som jag knappt orkar
hålla näsan ovanför ytan!
Så grått, grått!
Så trött, trött!

Så orkes- och inspirationslös :(
Varje år samma jä..la känsla!

Förra säsongens påfyllnad;
av energi, går ur mig totalt...
...är bara borta?
Puts-väck!

Kommer energin nånsin komma tillbax?
Är det kört nu?

Hur ska jag nånsin orka fixa i trädgården?
Hur ska jag ens kunna orka lyfta en spade?

Det går ju inte!!? 
Så himla totalt slut!

Varje år tänker jag;

- Nästa år, då ska jag...
...Verkligen ska:

-Åka utomlands andra halvan av februari!
Varje år tänker jag i andra halvan av februari:
Varför sparade jag inga semesterdagar ;)

Näe, för jag tar ut varenda liten semesterdag jag kan
för att hänga i min trädgård under säsongen!

Bara att Gilla Läget! 

Men det jag saknar mest är: FÄRG!

Så därför boostar jag detta inlägg med det!

Färg ger mig energi och,
när det känns extra jobbigt så är jag sååå glad att
jag bor nära Slottsträdgården Ulriksdal!
Kan alltid sticka till Rappnes och tanka energi :)

Lucky me! 



 //Veronica








13 kommentarer:

  1. Den sista bildens bukett var helt otroligt vacker! Som gammal bonsaiist är jag bekant med Bosse eftersom Stockholms-gruppen tidigare höll sina månadsmöten där - alltså för över 15 år sen - och varje gång han kommer hit tänker jag åka upp till Visby för att hälsa på honom. Men varje gång sätter "livet" käppar i hjulen! Alltså operationer eller annat trist.....
    Klaga inte på februari. Gör som jag, njut av den! :-)
    Det är ju den kortaste månaden under året. Min gubbe skrattar åt mig varje år när jag är tacksam över att hemska januari är över och den korta inledningsmånaden till våren startar.
    Han påpekar genast att det inte är någon större skillnad, men för mig känns februari härligt kort; nästan en halv vecka..... *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Ja just så känns det.Även om det finns att fira här i februari så är det väldigt färgfattigt. Går åxå till blomsterbutiker och andelsträdgårdar den här tiden drömmer mig bort lite. Det är tur att de finns.
    Ha det gott och njut av färgerna du kan hitta.
    Kram meta

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt vacker blombukett, den måste du väl få lite energi från?

    Ja, vintern kan kännas lång så här i sluttampen men med varje dag som går blir livet en dag kortare, ingen trevlig tanke. Jag har nog uppnått den ålder där jag inte längre är så otålig i väntan på våren. Jag försöker hitta något trevligt varje dag, har börjat fotografera naturen på gamla dar och det är oerhört stimulerande och så kommer man ut också. Lite svårare förstås när man yrkesarbetar men det går alltid att hitta något trevligt i tillvaron att se fram emot. Det ger faktiskt energi.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vet du vad jag tycker du ska göra i februari nästa år, åka till England på snödroppsresa. Fast det är klart, det kanske är värme, sol och färgglad blomning du är ute efter och då är ju varken England eller snödroppar det rätta valet. Jag måste bara säga att buketten på nedersta bilden är något av det vackraste jag sett. Så sugen jag blev på att köpa tulpaner, ranunkler, anemoner och lite olika kvistar och försöka kopiera buketten. Om jag kunde skulle jag också skicka över några steglitser till dig från vår trädgård. Dom är så färgglada så dom blir man verkligen glad av att se.

    Hoppas du står ut, februari är snart slut!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  5. Håller med dig. Februari är bara...skit men snart är den över!

    SvaraRadera
  6. Om det kan vara till någon tröst så kan jag bara säga att vi har en meter snö här och vet att det kommer att dröja innan det blir några färger i vår trädgård.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  7. Mmmm... semester i februari är väldigt bra. Jag har tagit sportlov v 7 i Italien flera år och det var detaljen som gjorde det sista av vintern uthärdlig. Ljuskicken jag fick gjorde en enorm skillnad. I år har jag bara tittat på de andras soliga bilder med knallblå himmlar, vackra berg, god öl och vit snö. :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  8. Bara att bita ihop nu...hoppas, längta och stå ut!!! Jag är också så trött på detta mörker och kyla, usch usch usch!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  9. Du har din Ulriksdal och jag min Botaniska. Buketten är otroligt vacker - vilken färgboost för vilken vintertrött som helst ;-)! Även om jag inte heller är överförtjust för stunden över vädret, så vet jag att snart är vi DÄR och det är ändå nu som man kan samla på reservkrafter - eller kanske har jag helt fel? Min son, som älskar väderobservationer, som en av hans många hobbyers, sa igår i telefon: "Två veckor efter Vasaloppet är det vår.." Mindre än en månad dit...:-)
    Kram, Anja

    SvaraRadera
  10. Varför bara halva februari - kan vi inte åka iväg hela? Och just nu när det kommit snö på riktigt! Tänk, jag som tyckte att denna vinter var helt okej, men så kommer det eländessnö.
    Komsi komsi våren! Tror jag ska ta mig till Rappne, det var alltför länge sedan sist.

    SvaraRadera
  11. Vilken lycka att ha nära till Ulriksdal. Där skulle jag kunna hänga var och varannan dag;))
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  12. Min februaridepression (eller om det är influensa på gång?) blir inte precis bättre av ditt inlägg men färgexplosionen hjälper onekligen lite grann...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar bukett, nästan så vacker att energin kommer tillbaka. Jag har precis börjat plocka fram min energi, med det går inte fort. Det är bara att ta en dag i taget, snart är det mars. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background