torsdag 27 juli 2017

Nu är det tyst...

...Stilla!

En lugn trädgård ett par veckor :)
Haft besök i trädgården, typ,
var och varannan dag
sen semestern började!

Superkul! 
Så galet mycket superlativ,
klappar på axeln och vad mycket;
Fyfasikenvadjagärbra-feeling jag fått :D 

Men ni vet...
...man kan bli stöddig!
Tänk om jag skulle bli stöddig???

Näe,
Huvva! 
Det blir bra med lite lugn,
ro,
plats och tid att;
Bara vara! 

Så med start i morgon
ska jag börja leka lite igen!
Leka lite...
...med lavendel och,

med det jag tycker är roligast av allt :)
 Så :D 
En hel massa nya fröer som,
jag vill ska komma igång innan vintern...
...väntar!
Och lite då och då,
kommer jag att provsitta,
ligga,
Testa alla schyssta ställen de säger,
man kan görat på i trädgården :)

Will see! 


//Veronica

9 kommentarer:

  1. Lycka till med dina sådder! Ja, det ska börja med ett frö, det känns bäst så. Som gediget hantverk, ha ha! Lyckas du med jättestäppliljan blir jag gruvligen imponerad!! Och, pst ... det gör inget om du sår några extra!! Själv har jag olika Digitalisar på gång. Om man får igång dem nu, så kan man få blomning redan nästa år (fast det förstås, då ska man ha lite tur).
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från din trädgård!
    Hoppas du får många timmar helt själv i din oas, det behöver man också😊
    Fortsatt fin sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hei Veronica. Nydelige bilder fra hagen din. En oase. Moro med besøk. Nå kan du slappe av og kose deg. Spennende med såingen. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  4. Hej Veronica!
    Det blev visst inte så lugnt, hoppas det blir lite lugnare framöver.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra motvikt - alldeles egna timmar i trädgården. Vi behöver nog båda delar. Tänker att vi gott kan få både vara och bli lite stöddiga ibland. Du byggs ju upp av alla positiva och härliga kommentarer. Det är något bra i det :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Väldigt roligt med trädgårdsbesökare men minst lika roligt att i sin ensamhet bara få strosa runt och njuta. Lycka till med frösådderna!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Här har det inte varit så mycket rast eller ro heller, fast det är ju självförvållat och vi har ju all tid i världen, egentligen. Vi vill gärna se din trädgård, orkar ni med några fler besök. Jag ringer snart i så fall. Carita

    SvaraRadera
  8. Amo i fiori a spiga! I tuoi sono bellissimi, soprattutto quelli gialli! Complimenti!

    Un saluto e buona Domenica!

    SvaraRadera
  9. Regnet har faktiskt kommit hit! Alldeles nyss och på bara nåra minuter har det kommit mer än på hela sommaren. Underbart!!
    Ha det nu riktigt skönt och lugnt resten av semestern. Jag tror dock inte att du blir "stöddig" även om du skulle råka få fler berömmande ord! Så jag passar på att ge dig dom nu; Du är duktig, du har en fantastisk trädgård och du är trevlig som delar med dig!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background