onsdag 27 augusti 2014

100 000 å tack för att ni finns :D

Stopp!
Hemma hos fantastiska, underbara Helena i Eskilstuna 
Vad hände med sommaren?
Trädgårdsvisning hos mig!
Den bara försvann från en dag till en annan?!
Jag som precis skulle gå in "i andra andningen...
Hemma hos Linda med Drakarna i Göteborg 
Det där sköna sensommar-moodet!!
Underbar trädgård hos min underbara vän, Anna-Karin, Landet krokus, Gävle
När jag slappnar av,
njuter av allt som blir så mäktigt, stort och MYCKET och
Teppi, min Teppi;)  Haninge
ogräs inte syns för det andra är så frodigt!
Jag såg fram emot de härliga ljumma svarta augustikvällarna med spelande syrsor.
I Götet hos den kära Anja !Är stolt att kalla henne vän!! 
Tända ljus i mörker,
sitta i loungen med en filt och bara vara...
En speciell fotograf och skribent i min trädgård!
Men så blev inte denna sista augustivecka i år :(
Men jag ska inte klaga...
Nån som känner igen? Javisst, Anna Vattenkanna, Malmö
 ...inte alls faktiskt
Jag ska däremot fira hade jag tänkt!!!
Hos söta  Carro , Eskilstuna

Förra veckan hade jag haft totalt över 100 000 sidvisningar på min blogg
Tänk, 100 000 gånger har någon gått in på min blogg och kollat :)
Såå roligt!

Hos min "syrra"Helena som inte alls är min syrra men nån tyckte vi var lika ;)
i Rönninge
Jag har haft så kul dessa lite drygt 2år som jag haft bloggen och
det har hänt såå mycket!!

Inte hade jag kunnat ana...
Hos Anna-Karin Flygare i Vattholma
Jag har skrivit om det förut,  men gör det igen:
- Det bästa är, alla vänner jag fått!
Ulrikas vackra trädgård, Hudiksvall! 
All kunskap som dessa delar med sig av,
alla goda råd och hejjarop.

Helenas trädgård i Glada Hudik 
Jag är så otroligt tacksam för "nätverket"
av likasinnade galna trädgårdsnördar som finns runt mig idag!
Hos coola Evy i fantastiska bruksorten Lövstabruk
För det var inte så länge sedan jag skrev:

sandacottage-/trist-och-lite-sorgligt

Helena hos mig :D 
Och flera av dem,
som kommenterade mitt inlägg,
då, där i början av min bloggkärriär...
Trädgårdsföreningen Trim på Sanda Cottage 
...har jag träffat flera gånger och är nära vän med idag!
Tänk om jag vetat vad som väntade?! 
I den otroligt vackra, inspirerande trädgården som Charlotte härjar i....
Sundsvall
Och nu förstår jag inte hur jag skulle kunna klara mig utan dessa härliga :)
Och det bästa av allt är att vart jag än reser i Sverige så finns det alltid någon som gärna tar emot mig i sin trädgård :)
Och jag har varit runt en del och verkligen älskar det och dem!

Vi trädgårdsnördar är de mest gästvänliga!
Gofika i Rubens  vackra trädgård tillsammans med Anna-Karin, Landet Krokus Jakobsberg 
Och däremellan är det några som kommer till min... Och det är minst lika kul :D

Så jag hoppas att det blir minst 100 000 sidvisningar till
och att jag kommer att få ännu fler trädgårdsnördar som vänner under åren framåt :)

Kram!

//Veronica


21 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till de 100 000 sidvisningarna! Du verkar ha hunnit med väldigt många härliga trädgårdsbesök de här åren. Ser fram mot att få ta emot er till nästa sommar med lite gofika i solskenet./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vad härligt och grattis! Roligt med alla besök - flitig som ett bi även där. Klart du får Goa vänner - den som ger sån tokrolig värme får tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men – OJJJ – hur bär du dig åt för att göra sådana genomtänkta och långa inlägg? Jag skulle tappa tråden efter tre bilder, eller så!!! Visst är det kul med trädgårdsvänner, och särskilt kul är det att träffa er, men det blir ju ofta så, att en snabbis på 5 minuter för det mesta blir ett par timmar. ;-) Kul, att du slår ett slag för bloggandet även om Fb har sina poänger.
    Svar på din fråga: Liljerabatten, är det den där ni har så fina vita brunnävor? Hur som helst, så har jag snöat in litet på gräs och har faktiskt varit och köpt ett par stycken sedan jag fick ett gräs av er. Och sedan jag såg hur häftigt det är i Wij när de rör sig i vinden. Hittade fint gräs här: http://www.almbacken.se/2014/08/japansk-starr-ice-dance.html som kanske kunde passa bland liljor.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Det förstår jag mer än väl, att du både har fått se många trädgårdar men framförallt att ha fått besök i din egen underbara fina trädgård! Och du, grattis till alla sidvisningar! Det är så himla kul och man blir så glad när folk vill kika i hos en, för egen del har jag legat lite lågt i sommar, den har ju varit så ofantligt skön att jag inte har velat sitta inne och blogga....men nu närmar sig hösten och lite mer datortid lär säkerligen hinnas med.....
    Ha det fortsatt gott i din vackra trädgård och tack för alla bilder du visade från dina besök hos andra. Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till 100.000 sidvisningar! Imnponerad av att du både hunnit besöka så många bloggvänner och ta emot egna och så var det roligt att få ett ansikte på Ruben.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vad roligt och vilka härliga trädgårdar ni har hela "kompisgänget"! Imponerande och något att inspireras av. Grattis till alla besök - det är ju inte så konstigt tycker jag :) /Anette

    SvaraRadera
  7. Grattisgrattis! Kan bara hålla med, att få vänner genom trädgård är underbart.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det roligt med bloggandet och alla nya kontakter man skapar. Man kan sitta ner i flera timmar och bara nörda ner sig, eller hur. Grattis till alla dina besök och jag är ju en av dem som klickar runt och tack för alla fina inlägg. Kram Merja

    SvaraRadera
  9. Grattis! Vilken trevlig sammanfattning och fina bilder!

    SvaraRadera
  10. Men hjärtat! :) Vilket härligt inlägg!
    Ja, tänk om man hade varit utan alla er härliga, tokiga, inspirerande trädgårdsgalningar... Hur hade då livet sett ut?!
    KRAM!

    SvaraRadera
  11. Btw.. älskar din nya header-bild! :)

    SvaraRadera
  12. Grattis!
    Vilket härligt inlägg av både text och bilder.
    Ja, visst är och har bloggandet medfört många nya möten, vänner och en massa inspiration.
    Ser fram emot fortsättningen.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  13. Grattis, vad roligt! Alltid kul att titta in i din blogg, både bilder och läsningen gillar jag!

    /Jenny

    SvaraRadera
  14. Grattis!!:) Visst är det kul med alla "möten" så här och du verkar ju ha gjort många av mötena o besöken på riktigt! Fantastiska bilder du visar!

    Ha det gott! Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  15. ♥ rena rama hyllningen till bloggvärlden ♥
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  16. Men wow! Vilket sammanträffande?! Jag som tänkte precis skryta med att Veronica är min VÄN, vilket jag är stolt över. Inte har jag haft någonsin haft 100000 sidvisningar på en vecka!
    Ja det så gott! Vi syns i Götet den 30 september om jag står på bena ;-)))!

    Kram, Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå! Jag som trodde mig vara läskunnig ;-)))! Själv har jag haft 319 525 på fem år när mina egna titt är bortfiltrerade. Du vinner ändå;-))))!
      /A

      Radera
  17. Gratulerer så mye med de 100 000!! Velfortjent! Det er alltid en fornøyelse å kikke innom bloggen din, både med bilder og tekst. Så mange flotte hagebesøk du har hatt.

    SvaraRadera
  18. Grattis till alla sidvisningar, jag kan lova att du kommer att få måååånga till. Jag kommer att stå för en hel del av dom :) Visst var det hemskt att hösten bara klampade in så där ... och hos mig klampade dessutom en hel armé kaniner in och gjorde att jag helt tappade lusten. Känner att trädgårdssäsongen är över för den här sommaren. Nu ska jag ägna mig åt att hägna in tomten och planera inför nästa säsong. Hoppas att ni vill komma hit då. Helst lite tidigt då trädgården står i försommarflor. Då är den som fagrast ... tror jag :) Om jag lyckas stänga ute kaninerna förstås ;)

    Kram Anita

    SvaraRadera
  19. Det låter verkligen roligt. Och mäktigt med så mycket besök på bloggen. Lycka till med fortsättningen också!

    SvaraRadera
  20. Vilket enormt härligt och ljust inlägg! Du sprider verkligen glädje.
    Ha det gott.
    Törnrosa

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background