fredag 4 oktober 2013

Ettan!

Idag är det ytterligare en utmanande, utmaning hos Hélenas Blooming Friday, med bloggen: bland rosor och bladloss
Och just detta handlar mitt inlägg om denna vecka...

...just detta fenomen att runt 60 bloggare väljer att varje fredag lägga upp länkar och skriva om veckans ämne är ju helt fantastiskt när man tänker på det!
Hemma hos landet krokus.
Runt omkring i hela vårt land (även utanför) sitter det en massa bloggare och funderar på hur de ska tolka veckans ämne

Vi alla, har allihop, gjort vårt första inlägg och hur kul vore det inte att läsa allas första inlägg??
Det allra första, lite försiktiga...
Hemma hos helenas hem & tradgard
Jag kommer ihåg att jag funderade både en och två,
eller kanske 100 gånger,
innan jag vågade trycka på knappen och publicera min första blogg
Hemma hos bland rosor och bladloss
Det var som om hela världen skulle läsa, döma, och tycka till om mitt inlägg...

Jag "tjuvläste" många bloggar
Kommenterade aldrig
Var djupt imponerad av all kunskap
Och av alla trevliga kommentarer!
Hemma hos tradgardsdraken
Skulle jag våga? 

Jag kände ju att jag hade ett "behov" av att prata trädgård
med såna som var intresserade...

Så till slut så!

Klick - Publicerad 

Och Oj! vad överraskad och glad jag blev när jag sedan  fick 2 kommentarer!
Positiva såna :)
Hemma hos rubens rabatter


Så jag säger till er som nu "tjuvläser" utan att kommentera och som egentligen vill blogga men inte vågar:

Go for it! 
Det ÄR kul! 

Nu, lite drygt ett och ett halvt år senare så har jag det jag önskade!
Hemma i carros-tradgard
En mängd fantastiska nya vänner som, alla, delar mitt intresse
Har sett en massa vackra trädgårdar  (bilderna idag är från olika trädgårdsbesök!)
Fått sååå många råd och tips

En märklig, härlig gemenskap i detta bloggland :)
En talande bild när trädgårdsnördar träffas. I detta fall i Teppis trädgård
Och just nyss, när jag skrev det här, så kom ett helt oväntat besök!
 tant otteskrufv kom "bara" förbi för att lämna lite krukade växter som hon visste jag ville ha!

Jaa, jag säger då det... :)
Hemma hos anjas hill

Om ni nu skulle vilja läsa "Ettan", så varsågod :)

sandacottage.blogspot.se/forsta-gangen.

Även jag fick besök ;) 
I helgen ska vi till landet och hitta en massa svamp...

Hoppas jag :)


//Veronica










31 kommentarer:

  1. Men wow, vad smart att vinkla dagens tema på detta sätt! Jag är djupt imponerad! Hur bär du dig åt, som hela tiden överraskar med finurliga inlägg?!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. PS
    Den 29 maj 2013 skrev du din första kommentar hos mig, den dagen glömmer jag aldrig!!
    Så här skrev du:
    Veronica29 maj 2012 21:20

    Ruben...jag ser dig lite överallt bland bloggarna och skulle vilja följa din blogg. Dock kan jag inte hitta vart jag lägger till mig som följare :(

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. ojjjj, 2012 skall det vara!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Håller med Ruben,en fin vinkling av fredagens tema.Ja tänk så lycklig man blev över de där första positiva kommentarerna.Lika glad blir jag fortfarande.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt inlägg! Ja, och visst blir man glad över kommentarer, ja, jag blev glad över att det överhuvudtaget var någon som ville läsa, följa osv. O på det viset lärde jag känna dem, läsa, följa, kommentera... Så var det igång! =oP
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  6. Ja, bloggvärlden är ju underbar. Och att ha fått träffa och besöka flera av bloggarna och deras trädgårdar som du du gjort måste ju kännas extra extra härligt. Kram

    SvaraRadera
  7. Tur för oss att du tordes börja blogga, det är alltid lika spännande att kika in hos dig och se vad du hittat på den här gången. Och alltid får du mig att dra på smilbanden, tack Veronica!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Ja tänk vad många trevliga bloggvänner man skaffat sig under åren, tyvärr kan jag inte göra som du Veronica - alltså gå tillbaka till den första. Var till att börja med på en annan trädgårdsblogg som inte finns kvar längre. Synd, för det hade varit kul att se vad man "vågade" sig på att skriva. Läste naturligtvis ditt!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  9. Oj vilken tanke jag fick ....tänkte lägga en liten kommentar på "Ettan" ;)
    Men det hade varit fusk, eller hur?
    Jag är jätteglad att jag har hittat Dig och bloggarna,
    mvh fb-nörd/ trädgårdsnörd Teppi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Teppi! Du om någon borde ha en egen blogg :D tänk vad mycket du har att skriva om! Fundera på den du! Det ÄR kul !

      Kram

      Radera
  10. Vilken kul tolkning på nummer 1! Tänk, så nervösa vi alla var en gång när det första inlägget publicerades. Men vad kul det är. Kan bara hålla med dig Veronica, ni som tvekar, börja. Men gör det för er egen skull och på det sätt som passar just er.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Håller med dig till fullo....go for it....vänligare människor än trädgårdsbloggare finns inte....=)
    Älskar ditt inlägg....!!!

    Ha det gott !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt vilket fint inlägg och du har verkligen tänkt till.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  13. Vilket bra inlägg!!!
    Kan bara hålla med om att det är roligt, lärorikt och givande att blogga. Jag som annars har ett umgänge totalt befriat från trädgårdsintresse har fått nya vänner och fått se fina trädgårdar jag aldrig skulle ha sett annars (bland annat fått träffa dig och din trädgård:-)
    Ha en skön helg och lycka till med svampletandet!

    SvaraRadera
  14. Du är ju bara sååå duktig på att få till det vi alla känner. Härligt av dig.
    Du har väl ätii kanelbullar idag???
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  15. Sköna reflektioner om bloggandets värld. Håller med om att trädgårdsintresset gör sig mycket bättre på bloggen än på FB. I Blogglandia får det ta lite tid, du bestämmer själv vad som ska visas, precis som i trädgården. Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar tolkning av temat! Visst är det kul att blogga! Jag började, som Susie här ovan, på Trädgardsblogg.se o den finns ju inte kvar så mina första inlägg finns inte kvar/ kanske lika bra det förresten ;) Men jag kollade in ditt!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  17. Vilken kreativ tolkning av temat, Veronica ;)! När jag tittar på dina bilder slås jag av det oerhörda:Sommaren går såååå fort! Kommer du ihåg när du var hos sista veckan i maj och jag hade sååå mycket kvar att göra till den 1 juni?! Sedan var du i juli igen och det känns som både länge sedan och som "igår"?! Och nu viner höststormen utanför fönstret.../Anja

    SvaraRadera
  18. Vilken kreativ tolkning av temat, Veronica ;)! När jag tittar på dina bilder slås jag av det oerhörda:Sommaren går såååå fort! Kommer du ihåg när du var hos sista veckan i maj och jag hade sååå mycket kvar att göra till den 1 juni?! Sedan var du i juli igen och det känns som både länge sedan och som "igår"?! Och nu viner höststormen utanför fönstret.../Anja

    SvaraRadera
  19. Vilket underbart inlägg på temat!!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  20. Ja, en gang må være den første... Og vips, så er man i gang :-)
    Hageblogging fører til mye positivt, det er sikkert!

    SvaraRadera
  21. Så underbart inlägg och du slutar aldrig att förvåna mig med din prakt, tack för en fin blogg som ger inspiration, men hur får man energin att räcka till.....

    Kram Magdalena!

    SvaraRadera
  22. Suverän tolkning! Jag missade ditt första inlägg, det var ju jättebra. Jag kom in i bloggvärlden genom att börja kommentera, det blev väldigt trist i längden, därför skaffade jag en egen blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Klockrent...ännu en gång! Är så glad att jag har lärt känna dig, syrran!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  24. ett mycket fint inlägg
    jag har nästan gjort så som du skrev i ditt första inlägg
    för att inte trötta ut mina FB vänner med en massa blombilder har jag startat Trädgårdsgruppen BLOMTOKEN på FB där är alla trädgårdsnödar VÄLKOMMNA
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  25. Wow, en fantastisk tolkning...allas vår nummer 1 så klart.
    Ha en fortsatt skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  26. Ett sånt fint inlägg du skrivit. Supermysigt. Blev så glad av att läsa det.
    Kram från Törnrosa

    SvaraRadera
  27. Här blir man alltid glad av att gå in. Vilken helt underbar tolkning på ettan! Jag har av någon dunkel anledning inte hittat din blogg förrän i sommar men nu njuter jag varje gång jag går in här av dina underfundiga och sköna inlägg.

    Ha en skön söndag! Hoppas ni hittar riktigt mycket svamp!

    Kram
    Anita

    SvaraRadera
  28. Javisst minns man det där första pirrande inlägget och hur glad man blev när man fick kommentarer! Det blir man ju fortfarande förstås. Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera
  29. Vilken trevlig tolkning av temat! Det var ju ett jättefint första inlägg! Gillenia Trifoliata är härdig, åteminstone här.
    Ha en bra vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  30. Klurig tolkning av veckans tema! Känner igen det du skriver...har bara bloggat sen februari i år och det är otroligt förlösande att göra det. Din tolkning har nog fått oss alla att vilja gå tillbaka och läsa det allra första inlägget vi gjorde, det ska jag göra iaf!
    Ha en skön söndag :) Anna

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background