onsdag 17 oktober 2012

Oj! vad fort det gick.....


Mars

I kväll satte jag mig och tittade igenom årets foton från trädgården....


 Jäklar var fort det har gått!?
Kändes som igår jag kollade på bristande knoppar och skir vårgrönska och dessutom gjorde mitt första blogginlägg :)! 

Hur kunde det gå så himla fort? 

April...faktiskt :) 




 Jag talar ändå om 6 månader... mars till september!

Vips! Gone!
April - slutet 


Maj 


 Men..det betyder ju att vi har ett halvår att hänga i trädgården per år!

Och det är faktiskt inte "fy skam".....


Juli
Det innebär oxå att det bara är 5 månader tills man är därute igen !!

Augusti
Jag längtar redan!!

  Jippie! 

Kram! 


//Veronica


10 kommentarer:

  1. Tjoho solhatt på du har hittat rätt inställning :-)
    Gudars vad härliga bilder ja inte med snön förstås...
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas vintern går lika fort som den här sommaren har gjort.Skönt med bilder som påminner om vad som väntar igen.MVH

    SvaraRadera
  3. Visst är det otroligt vilka skillnader det är i trädgården under året....och jag håller med dig om att tiden går FORT:-) Nu hoppas jag bara att vinterhalvåret skall svischa förbi så man snart kan börja leta efter vårlök i trädgården.....hoppas bara att lökarna inte ruttnar i allt regn...

    Jättefina bilder du visar!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Irriterande fin kantklippning! Man får komplex! Det låter förhoppningsingivande när du säger, att vintern går fort, och så är det vår igen! Fantastiskt spännande att se utvecklingen från vår till höst!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  5. Snyggt ni har det och visst går det fort! Om november blir som oktober är det bara fyra månader innan man vara ute och stöka. Dessutom sätter fröerna igång i februari...
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Så härligt är det ju faktiskt. Tack för påminnelsen, och vad kul det är att se förr-och-nu bilder. Kanon!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Så roligt att se de trädgården olika årstider. Måste säga att du har en väldigt vacker trädgård!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  8. Men om inte snön och kylan kommer kan vi hålla på i trädgården hela oktober och november, jag kanske även en bit in i december. Själv rensar jag ogräs, klipper grenar och stammar träd, renoverar gamla rabatter, planterar om perenner och jordförbättrar hos perenner. Och kör jord till nya woodlanden. Allt sånt där som inte hinns med under sommaren. Tycker att hösten är bästa tiden för allt sånt arbete.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  9. Årstiderna går fasligt snabbt, därför försöker jag att inte bry mig så mycket utan göra det jag hinner och nu snart få lite välbehövlig vila.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kan du bara förklara för mig Veronica varför just de där fem månaderna är dubbelt så långa som de sju andra...;)!
    Väldigt roligt att se bilder från samma ställe under olika månader. Din trädgård är ju en riktig prunkande oas!/Anja

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background