söndag 14 oktober 2012

Årets stora projekt....The end !


Idag var det dags att inreda orangeriet :) Äntligen!! 


Allt är inte klart men det var hög tid att ta in växterna som ska bo där efter ett par frostnätter.



Jag har tillbringat många timmar med att skrapa av all vit färg på kökssoffan.....


...Och ett antal timmar till att få färg på det underbara bordet jag fyndade på loppis i somras. Först måla, sen förstöra lite ;)

Skänken köpte jag på blocket
Såg helt ny ut och i körsbärsfaner
Det funkar ju inte !!

Så fram slipmaskinen och slipa ner kanter och hörnor. Hack och skrap gjorde jag med kniv och hammare! Sen lite svart sprayfärg och ovanpå det vit målarfärg och när den torkat så var det dags att gå på med sandpapper....

Nu ser den inte ny ut längre :) 

Sen fick alla mina pelargoner flytta in!



Även fast det är mycket kvar att göra så känns det förbaskat bra att snart vara klar med jätteprojektet...ÄNTLIGEN :)



Kramar från en trött och dessutom förkyld....

//Veronica

17 kommentarer:

  1. GILLAR! superfint blev det! Grattis

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till ett mycket lyckat projekt! Jättefint blev det!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Förstår din känsla, du kommer att få mycket glädje av ditt lusthus/orangeri, och vilken charmig soffa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis Veronica! Så snyggt det blev. Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Det blev fantastiskt! Och soffan är ju verkligen pricken över i! Kram o vila dig litet nu.

    SvaraRadera
  6. Veronica!
    Så fint du har gjort! Där kommer du att trivas många stunder.

    Och, det är lätt att gilla din chosefri och raka attityd.
    Kanske kan jag göra lite reklam för dig i mitt nästa inlägg...så klart du skall ha många bloggkompisar! Men, som du kanske vet: Antalet kommentarer hänger alltid ihop med hur många du själv orkar kommentera...alltså: "Otrogen hund" syndrom i bloggvärlden.../Kram, Anja

    SvaraRadera
  7. Grattis, måste kännas hur skönt som helst! Och fint blev det! Ni ska vara hur stolta som helst, ska bli roligt att få se det ;-) Ska ni ha värme i orangiet hela vintern?
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  8. Veronica! Åtminstone ETT STORT TRÄD MÅSTE DU HA!/Anja

    SvaraRadera
  9. WOW, vilken slutspurt!! Jag tycker det har gått snabbt för er. Det är ju mycket mera jobb än man tror, och som tur är, är ni ju båda optimister!! ;-) Så här efteråt känns det förstås jätteskönt. Nu hoppas jag det blir tid över för lite mysiga stunder i trädgårdsrummet innan den riktiga kylan kommer. Det ser så hemtrevligt ut. Soffan passar toppenbra (vad du måste ha slitit med den). Bordet är också väldigt trevligt med de bastanta benen som för tankarna till växtriket! Och pelargonierna har verkligen fått en fin plats! (Din pelargon, som Karin fick ett skott av blommar)!
    Ha det så gott - och bra jobbat!

    /Ruben

    SvaraRadera
  10. PS
    Det blev väldigt fint med "fuskteglet"
    /R

    SvaraRadera
  11. Förstår att det känns UNDERBART att ha allt klart - GRATTIS!

    SvaraRadera
  12. Wow så bra det där blev.Tänk så mycket kul ni kan ha där tillsammans med blommorna.Ha det gott.

    SvaraRadera
  13. Kökssoffan är fantastisk. Annars är jag inte så förtjust i shabby chic. Gilar mer det naturligt slitna med en touch av historia. Fint rum har du i alla fått.
    Ha en bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  14. Vilket superfint rum du och växterna fått! Och den där soffan - mumsvacker.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Så fint och så mysigt! Riktigt bra blev det!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  16. Vilket mysigt orangeri, blir allt lite avundsjuk nu..Fniss
    Försöker övertala min sambo att vi är i stort behov av ett också, och skam den som ger sig.
    Nu kan du följa min blogg har lagt till det nu.
    Önskar dig välkommen som första följare då...;)
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  17. va fint!! grattis, förstår att du är nöjd.

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background