fredag 12 juli 2019

Kanske det bara är jag...

...Eller??? 


Jag tog en kvällspromenad i går kväll,
hade precis börjat skymma
Var en sån där härligt ljum kväll...
...en sån där kväll när hjärtat satte sig på sitt rätta ställe,
istället för i halsgropen!

Semestern har börjat :D 
Så,
tog en kvällspromenad,
hade kameran med mig! 

Tänkte det var dax för några kvällsbilder som jag gillar så mycket! 
Jag och kameran, 
och hjärtat på rätta stället :)
Och insåg tydligt, 
plötsligt;

Faan, vad jag alltid "springer",
Hela tiden,
så glömmer jag att se... 

Bara är, där jag har "jobb" att göra
ser oftast bara det som inte är bra...
Genom kameran,
i det absolut, 
förlåtande mörkret,
såg jag trädgården på ett annat sätt!

Fanns inget jag kunde göra,
inget ogräs att ta bort,
inget överblommat att klippa!
Såg,
bara så,
som det är,
och... 
...med semestern framför mig så blev jag riktigt tagen.
Usch, vad dum du är Veronica, 
alltid på språng, 
alltid vill göra det "bättre" 
alltid se Det, som inte är,
istället för, Det som är!? 
Kanske är det bara jag?

Men;
jag tror vi är fler :) 


Många bilder blev så det blev collage! 

Jag ska ha en lång semester och träna mig på att se;

Det fina <3 


//Veronica 


TrädgårdsFägring är en länksida där Trädgårdsbloggare länkar sina inlägg.
 Jag gör det :) 







4 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Så fint hos dig, både i kvällsljus och i dagsljus. Vilken fantastisk klematis.
    Ha en skön semester /Marika

    SvaraRadera
  2. Hei Veronica.
    En opplever hagen helt annerledes når en går der om kvelden. Det blir nesten magisk.
    Husk å nyte den flotte hagen deres også.
    Ha en skjønn ferie.
    Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker rosenbåge - du har mycket att njuta av i din trädgård ! Det är viktigt (och det svåraste av allt) att stanna upp och bara vara där, mitt i det fantastiska. Nu får du njuta på din semester !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Ibland behöver man påminna sig själv att inte kräva för mycket. ♥
    Önskar dig en avkopplande semester med tid att både njuta och göra.

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background