söndag 10 februari 2019

Vintern som kom...

...och töade! 

Snön har vräkt ner och trädgården var täckt av ett tjockt lager av snö. 
Och visst är det fint,
kanske vackert...
...men;

Jag kommer aldrig, aldrig tycka om vintern
Jag kan acceptera,
kanske tolerera men inte mer än så... 
Men, 
trots allt;
Jaaa: 
Jag tycker det är snyggt på bild, 
det stilrena, avskalade.

Jag gillar att jag har byggt trädgården så den "syns"
även under ett halvmeters lager snö. 

Men för övrigt är denna tid på året inte min grej alls!
Men förresten:
nu ljuger jag!

Så jäkla glad jag blir när de första små frösådderna kommer upp!
Och att fylla plastlådor med jord och frön och ställa ut i snön,
gör mig lycklig
Att, som förra helgen ta en tripp på nästan 40 mil för att i ett dygn hänga med 2 andra trädgårdsälskande vänner...
...Det är min grej!

Men mest av allt längtar jag till att eländet försvinner och jag kan se min trädgård igen!
Den saknas,

Big time!

Och eftersom vädret minst sagt är varierande så har massvis med snö hunnit försvinna innan jag fått tummen ur och publicerat inlägget!

Om jag är ledsen för det?
Näpp! 
Länkar till TrädgårdsFägring :)

//Veronica 

7 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Det var mycket snö hos oss också, men det har regnat bort och blivit barmark mellan snön. Dina snöiga bilder är vackra. Nu får vi hoppas det blir några soliga fina dagar, som de lovar.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Det gick överväldigande fort här också. Och ännu mer spännande var hur otroligt snabbt saker kommit upp därunder. Några Helleborussådder från i somras gjorde mig glad liksom snödroppar och vintergäck. Dessutom ser de nyplanterade lönnarna ut att ha klarat vintern bra... Vad mer kan vi begära?

    Ha det gott! Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Selv om du ikke kommer til at elske vinteren så er det altså
    så fantastiske smukke billeder du ligger op.
    Jeg må bare sige woooooo det er flot.

    Klem til dig
    Charlotte

    SvaraRadera
  4. Som det blir med snö så blir det så vackert vilket dina bilder visar.Vi bor i olika delar av landet och det är det som är charmen när man tittar in på olika bloggar för här där jag bor är vi van med över 30 minusgrader och en och en halv meter snö vintertid men detta tar vi igen när vi får ljus dygnet runt och det växer så det knakar.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med dig, det där med vinter kan de ha i fjällen. Nog är det vackert på bild och nog blir det vackert när snön ligger på alla grenar, men slask och ishalka och smältvattensjöar och ny snö på det. Näe.

    SvaraRadera
  6. Veronika! Det är så dubbelt det där med snö. Jag gillar den inte heller, MEN: Vi bor i Norden. Vår flora och fauna är anpassade till fyra årstider varav en är vinter. På vintern ska det vara både kallt och snö. Och, det blir ju så ljust ute och vackert är det även IRL. Men, jag förstår dig. Man är inte ner än männ'ska och vädret struntar i vad vi tycker ;-). Det är bara att hänga med och gilla läget .
    För egen del njuuuter jag skamlöst av en både tjälfri och snöfri trädgård som har fått mina skröpliga, gamla ben att spritta av förväntan och glädje. GU' så roligt det skulle vara om jag fick städat hela "parken" före april.

    Ha det super!
    Kram, Anja

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background