onsdag 9 januari 2019

Det finns drömmar...

...Och drömmar! 

Vissa drömmar är mer drömlika än andra :) 

Nu, i januari har jag fullt upp med mina drömmar
om vad vintersådderna kommer att ge! 
Och, 
finns det en bättre tid än i januari, att drömma? 
Redan när jag petar ner fröna i jorden så har de en fantastisk blomning :D

De där små fröna är, helt klart, 
min skatt! 
Jag "vet" att typ varenda frö kommer att ta sig, 
att vintern blir lagom lång, 
våren precis så där lagom ljum
med sol och regn om vartannat!

Att de små bebisplantorna tar sig perfekt efter omplantering 
att inte en enda jäkla snigel 
kommer att äta på dem... 
...perfekta drömmar! 

Sen blir sommaren lagom, alltså på riktigt lagom!
Sol på dagarna och lite regn på nätterna
och mina vintersådder frodas, 
blir perfekta och ger en ofantligt, 
fantastisk blomning!
För visst är det så? 
Att drömma är fritt och i drömmarna kan allt bli;

Hur bra som helst <3

Ett gäng andra bloggare skriver om andra drömmar på TrädgårdsFägring

PS. på alla "blommiga" bilder finns det plantor jag dragit upp med vintersådd :)  DS.


//Veronica 

9 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Alldeles ljuvliga drömmar. Vi får hoppas på en normal sommar, och att vi får njuta av sådderna. Vilken fantastisk Vallmo.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Ibland börjar jag faktiskt fundera om inte vintern är den allra bästa trädgårdssäsongen!? För varje år så tror man (eller drömmer) om kommande vår-, sommar- och höstsäsong och är precis lika förhoppningsfull varje år. Inget kan misslyckas.....

    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med trädgårdsdrömmar. Januari och februari är sega månader tycker jag, men de fyller sin funktion som en tid att längta och drömma.

    Ha de gott!
    Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Veronica !
    Magiskt vackra bilder - drömlika !
    Har lagt undan en påse med fröer till dig, maila adressen vid tillfälle !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  5. Säga vad man vill om vintern, men bilden i din header är bara sååå vacker! Bläddrar jag sedan nedåt så möts jag av den ljuva våren och sommaren. Som den är i våra drömmar. Och vem vet, kanske blir den så i verkligheten också. Sol på dagarna och regn på nätterna vore helt perfekt!

    Ha en skön helg!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  6. Visst absolut blir det precis så, i drömmar som blir verklighet.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Javisst blir det så, allt kommer bli så bra så bra!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Drömma måste vi göra och nu är bästa tiden. Tänk vilken skön tid vi har framför oss!
    I dag har jag sett typ 200 bilder från en ljuvlig vårträdgård och jag vill bara snabbspola förbi iskalla februari... Men först ska jag vinterså! :) Har köpt plastlådor i helgen och nästa helg ska fröerna fram.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Sikke dejlige drømme og det er tiden hvor vi skal drømme og forberede os.
    Der er indkøbt masser af frø og næste sæson planlægges.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background