söndag 17 juni 2018

Näe, jag är inte självgod...

...Okey, lite då :) 


Å så var denna helg slut! 
Den här helgen som jag har funderat,
fasat mig över,
och sett fram emot i nästan ett år!
(Mängder med likasinnade :)
Fick den stora äran att visa trädgården när STA - Trädgårdsamatörerna
hade sitt riksmöte i Stockholm denna helg

Helt galet och alldeles,
alldeles superkul...
...men skitnervöst ju!?
(Men nu är bänken tom...)
Har ju haft många visningar men just denna gav mig lite:

Gulpp ;) 


Det har strosats, fotograferats och kommenterats...
...skrattats, frågats och fikats!
(...Och ingen sitter nu i soffan i Stefans Trädgård!) 
Säkerligen oxå (i smyg) klagats ;)
(Trapphänget är tomt och övergivet...) 
Självklart kan inte över 150 pers gilla samma som jag,
bara för att de är trädgårdstokar!

Märkligt nog ;) 
(...och ingen dricker kaffe i Italienska hörnan) 
Men mest har folk varit otroligt glada, trevliga
och positiva!

Och,
nu i kväll kom det efterlängtade regnet...
...Äntligen!

(De svarta Surfinorna (utan vattendroppar) blev uppmärksammade) 
(Och Parasollbladet testades!) 



Med facit i hand,
är jag otroligt glad att få ha varit med i dag!

Och på nå´t märkligt sätt så är det lite vemod med i känslorna!
Och tacksamhet,
Och även lite:

Fy faan! vad jag är bra på trädgård ;) 

Psst: länkar självklart till bästa Trädgårdsportalen:
Tradgardsfagring


//Veronica

8 kommentarer:

  1. Hej, hej Veronica!
    Såja. Då var det gjort! Och du är både lycklig och stolt över dig själv. Av egen erfarenhet vet jag lite hur du menar ;-)! Nu hoppas jag att lilla frun tar det lite lugnt och njuter själv av sina ansträngningar. Det vet jag nämligen också av egen erfarenhet att inget - absolut INGET - går uppemot att få strosa alldeles allena i sitt paradis och bara vara! Eller så är vi väldigt olika ;-)
    Kram och grattis till lyckade visningar!
    Anja

    SvaraRadera
  2. Oturligt nog fick jag inte komma till Sanda Cottage men fick se 8 andra inspirerande trädgårdar. Träffade flera som varit till dig och tyckte din trädgård var fantastisk. Det slog mig hur bra det är att ha ett namn på sin trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Veronica!
    Tror att de som besökte er trädgård, var glada och nöjda. Ser så fint ut på bilderna.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  4. Hos dig hade jag gärna strosat runt - loch jag lovar, finns inte en enda trädgård som jag inte njutit av hitintills! Och din hade säkert legat högt på pluslistan - och då har jag varit redaktör för STA här på Gotland och sett en massa. Men ALLA har haft nåt fint att visa upp.....

    KRAM och GRATTIS till visningen!/Susie

    SvaraRadera
  5. Självgod??!?! Nä jag tänker du är och ska va stolt! Kan förstå vemodet efter allt fokus under så lång tid. Men det kommer ju nya riksmöten i kretsen hos er ;)

    Ha en fin midsommar! Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Vilken upplevelse det måste ha varit! Vi blev tillfrågade att visa vår trädgård också men tackade efter mycket vånda nej. Vi ligger ju ett par år "efter" er och kände att vi har lite för många ofärdiga partier för att det skulle kännas bra att visa upp för just de besökarna:-)
    Ni har all anledning att vara stolta över er trädgård och vad ni har åstadkommit!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  7. Jag fick ju oturligt nog inte besöka er trädgård, men flera jag träffade hade varit hos er och var mycket nöjda. Er trädgård var en trädgård att bli glad av, så en. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  8. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background