söndag 14 augusti 2016

#manmåstejuhanåtattgörapåsemestern !!

Så,

helt plötsligt känns det som höst!!



Tidigt, tidigt i morse var det 9 grader hos mig?? 
Fort gick det...
...Lixom semestern! 

Men,
förmodligen kommer sommaren tillbax
och även en ny semester,
nästa år,
hoppas jag ;) 

Tidigt i våras så fyndade vi,
på Blocket!
När man hittar nåt bra, 
till bra pris,
på blocket,
gäller det att vara världssnabb!
Och det var jag!
Typ Sara Sjöström ;) 

Ett drygt 10 kvm grönlackerat Classicumväxthus :) 

När det monterades ner,
var det det tidig vår!
Så tidig att snön vräkte ner...
...efter det,
 har rätt tid inväntats,
rätt tid att bygga!

Efter Tusen Trädgårdar var; Rätt tid!
Jag vet att jag typ "hädar", nu men :

Köksträdgården fick gå i graven...
...för att ge plats åt mitt nya häng!

Smart som jag är,
har jag gift mig med en hantverkare :D

Snabbt
som fasiken gick det...
...Swisch!
Grunden på plats!

Och ett par dagar senare var det klart!
(och JAA, jag hjälpte till ;)

Växthuset,
eller vad jag nu ska kalla det för...
...blir inte ett växthus i vanlig bemärkelse:

-Där ska jag,
inte, drälla med vatten
inte, hålla på med jord
inte, gå in med vattenslangen
Ska vara ett  Njutglashus!

När vinden viner ute,
när det spöregnar,
När vintern inte vill ge sig
fast solen skiner...
När livet känns sorgligt och trist!

När jag håller på att gå under i februari,
och,
jag längtar galet,
efter sol och värme
kommer jag bosätta mig därinne!
Ett "MåBraHus" helt enkelt :D

Nu är det på plats!

Järnsängen,
där jag förmodlingen kommer att njuta massvis,
har fått sin plats
Pelargonerna som flyttat in mår verkligen bäst!

Och rabatterna kring Njuthuset är gjorda!
Mer om det en annan gång!  :)
Hur som...
...Shit!
Vad glad jag är att det är på plats :)

Ha nu en bra vecka!


//Veronica

17 kommentarer:

  1. Vilket bra namn på en bra grej! Njuthus. Nj-uthus.Njut-uthus. Ett hus ute att njuta inne i! Tror att du kommer att häcka där en hel del. Gör det!
    Johan ville inte att vi skulle ställa in en säng i vårt njuthus, orangeriet du vet. Jag börjar förstå varför. Det skulle inte bli mycket gjort i vår trädgård med en säng där också. Och här är det mycket att göra nu. I morgon kommer 25 kubik jord...
    Kram/Laila

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!
    Hoppas du får tid att njuta av ditt njuthus, det blev riktigt fint.
    Ha det fint / Marika

    SvaraRadera
  3. Å så mysigt ni fått det med njut-huset.Det kan behövas när vintern är lång och kall .Bara ljuset återvänder så värms ju ett glashus upp till en behaglig temp och du kan att ligga där på sängen och planera sommarens jobb.
    ha det så skönt där i Njut-huset.
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Ser ut som det alltid stått där. Bästa sättet att använda ett växthus, så gör jag också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Perfekt ju, med ett Njuthus! Att kunna fortsätta sitta ute trädgården trots att det nu blir både kallare, blötare och blåsigare.
    Tänk att sitta där och kura med tända ljus när mörkret lägger sig. Mysigt!
    Och vilket passande namn... :D

    Njut och må så gott i ditt nya hus!

    /Birgitta

    SvaraRadera
  6. Finfint njuthus, hoppas du kommer att få många härliga stunder i det.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Så fint och det behövs verkligen ett sånt hus när det är svensk sommar som i år. Får saga som så många säger till mig," hur får du plats". hihi. Ser med spänning fram mot den dagen jag hinner komma till dig.
    Ha det gott och njut var dag,kväll i ditt myshus
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Så mysigt du har fått det i ditt MåBraHus!

    SvaraRadera
  9. Så härligt med ett inglasat mys hus där kommer du helt säkert hämta mycket energi och njuta i många gånger.

    SvaraRadera
  10. Ditt Njuthus blev ju rena drömmen! Hoppas du får många fina stunder och få drömma härliga drömmar där och visa fingret åt skitväder ;-))!
    Jag vägrar att ta till mig känslan av höst ännu. Nädå. Sommar är det!
    Ha det gott och tack för dina, alltid så positiva och uppmuntrande kommentarer!
    Kram på dig!
    /Anja

    SvaraRadera
  11. Men ÅH, vilket fynd! Ett sant njuthus, jag njuter ju bara av att se bilderna på hur fint du fått det! Så ofantligt roligt! Fyndade du järnsängen också, eller har den stått på vänt någonstans?

    SvaraRadera
  12. Blev verkligen såå bra! Njurglashus skulle man ha :-) Det går liksom inte att få till det så värst ombonat i ett växthus det JOBBAS i på riktigt... Skönt med två. Förstår ni är nöjda! Kram

    SvaraRadera
  13. Njuthus verkligen passande namn. Helt övertygad om att det kommer att göra skäl för namnet också.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  14. Vilket fynd - GRATTIS! Det blev ju jättefint med ett njuthus, jag tycker du gjorde helt rätt som tog bort grönsakslandet och prioriterade detta istället. Och nu ser det ju ut som att det "alltid" har stått där eftersom ni har gjort så fint utanför också. Bra jobbat!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  15. Vilket flyt det var i det bygget! Supersnyggt och mysigt ser det ut. Boken har kommit fram, tack så jättemycket!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt ´njuthus´ eller läshus eller avkopplinghus eller något annat njutbart ord. Snyggt blev det också, jag vill också ha ett sånt nytt fint växthus. Drömma kan man ju i alla fall. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  17. Härligt, Veronica, vem längtar inte efter en sådan humörhöjare i februari?
    Kram
    Marta

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background