söndag 10 juli 2016

Semester på Sanda Cottage...Och tid för bloggande ;)

I morgon börjar semestern! 


Äntligen, känns det som :D
Och i år är semestern min...
...bara min!
Eller,
mannens oxå såklart!
Förra sommaren och sommaren innan så hade jag inte planerat så himla bra!
Trädgårdsföreningar och några fotografer ville se trädgården...
...Lycklig och tacksam tackade jag bara JA till allt!?
Visning i början av juni,
 slutet av juni,
 mitten av juli...
I början av augusti
Och,
I slutet av augusti!

Lugnt och skönt på semestern? 
Nope!
Prestationsångest!! 
Yes!

Så i år har jag lärt mig :)
Visning i 11 juni,
19 juni,
och det stora crescendot Tusen Trädgårdar med över 200 besökare!!
Smart va? 
Så nu,
i år,
är trädgården min...
Bara min! 
Och mannens!
Spelar ingen roll om det hänger lite här och där,
eller att det är otuktat...
...gör inget,
att nävorna är nerklippta till stubbar!
Så i år är semestern lugn,
kravlös,
och precis,
exakt,
Som jag vill :D 

Eller lugn, förresten????

Eller Jo! 
Trots att vi bygger växthus...?


Men vi har hela semestern på oss :D 
Så jag hinner definitivt hänga mycket i den här <3 

//Veronica


 PS. Ulrika Johansson!! Skicka din adress så kommer boken om Pära ;) DS

10 kommentarer:

  1. Ja du det är både och det där med besök. Man kan liksom inte riktigt göra som man vill ;) För det är något besök på G & man vill ju ändå att det ska se skapligt ut .
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Vi tillhörde besökarna på 1000 Trädgårdar och nog hördes det glada och imponerande utrop från besökarna lite varstans. Mobilerna gick varma för att locka dit vänner och bekanta. Tänk att gratis få se så mycket fägring utan att ens behöva rycka ett enda ogräs, vad lyxigt egentligen.
    Välkomna när det passar!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Tusen tack att jag vann! Blev så glad :) Det där med trädgårdsbesök måste planeras som du säger man måste få vara ledig och riktigt lat också. Ser skönt ut i baljan.
    Ha en fantastisk sommar och lycka till med växthuset!

    SvaraRadera
  4. OHHH jag bara måste få komma till dig och gå där och njuta sååå fint och fridfullt du har det. Vore väl skam om jag inte ska hinna med det någon gång.(när det passar dig med)Iår blir det inget i alla fall, bygget och en jobbande man går inte ihop sig med utflykter.
    Ha nu en härlig och underbar sommar i ERAN trädgård.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Njut av en härlig semester.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en skön och avkopplande semester. Inte bra med för många besök.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det där med trädgårdsbesök, det är jätteroligt men man blir också bunden ibland. Eller det beror nog på att man kanske har svårt att säga nej så att man kan få en sammanhållen tid där man inte behöver rensa så noga. Det låter skönt i alla fall så ha en fin semester. Carita

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Ja, det är trevligt med besökare men det kan lätt bli för mycket. Måste finnas tid till det man vill göra själv också, inte bara städa trädgården.

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  9. Vaddå tid för bloggen? Det är 8 dagar sedan sist???
    Hur går de med växthuset? Färdigpyntat?
    Det ser ju ut att ha varit tätt mellan besökarna. Själv är jag numera gladast åt lite mindre antal åt gången. Man hinner prata och få någon vettig kontakt. Men visst, det är jätteroligt att få uppleva även den där "invasionen" ;-))!
    Kram på dig!
    Anja

    SvaraRadera
  10. Inga invasioner här tack! Förutom ogräset som är ohejdbart och den där haren(?) som var inne i natt och gnagde i sig min finaste rödnerviga mangold:-(.
    Din trädgård ser strålande ut som vanligt och nya växthuset blir jättesnyggt! Semestra på och njut av värmen!
    Kram/Laila
    PS Om ni känner för en tur åt det här hållet är ni hjärtligt välkomna!

    SvaraRadera

Elegant Rose - Working In Background